7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “زن شگفت‌انگیز 1984” (Wonder Woman 1984)

فیلمی به کارگردانی “پتی جنکینز” (Patty Jenkins) درباره زندگی زندگی در سال‌های 1980 که پرنس دایانا (گل گدوت “Gal Gadot”) در میان مردمی که تشنه قدرت و موفقیت هستند به عرصه وارد می‌شود. او در ظاهر فقط وظایفش را انجام می‌دهد اما در باطن زن شگفت انگیز است و با جرائم مبارزه می‌کند. با ورود مکسول لرد (پدرو پاسکال “Pedro Pascal”) و چیتا (کریستن ویگ” (Kristen Wiig)) شخصیت قهرمانانه او را بیشتر می‌بینیم.

این فیلم با صحنه‌های اکشن خیره کننده بوده و حضور معشوقه دایانا، استیو ترور هم داستان را جذاب می‌کند. ضعف دایانا به قدرتی منجر می‌شود که خیره کننده است. در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های مشابه را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. سوپرمن 2 – Superman II – 1980

داستانی درباره سه ویلن سوپرمن به نام‌های ژنرال زاد (ترنس استمپ “Terence Stamp”)، اورسا (سارا داگلاس “Sarah Douglas”) و نان (جک اوهالوران “Jack O’Halloran”) که به خاطر انفجار هسته‌ای در فضا از سیاره کریپتون خارج شده‌اند. آن‌ها بدون آگاهی کلارک (کریستوفر ریو “Christopher Reeve”) به زمین می‌آیند و به نیروهای لکس لوتور (جین هکمن “Gene Hackman”) ملحق می‌شوند تا به قدرت برسند.

سوپرمن عاشق لوئیس لین (مارگو ریدر “Margot Kidder”) است و می‌خواهد قدرتش را رها کند. او سرانجام هویتش را می‌پذیرد. آسیب پذیری و قدرت بی همتا از ویژگی‌های کلارک کنت هستند که یادآور دیانا می‌باشند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 نقطه عطف حضور زنان در دنیای مارول


6. نقطهٔ شکست – Point Break – 1991

داستان گروهی که به سرقت دچار شده‌اند. مأمور جوان اف بی آی (کیانو ریوز “Keanu Reeves”) به این گروه نفوذ می‌کند تا مسئول جرایمی که اقتصاد جهان را بهم ریخته پیدا کند. صحنه‌های اکشن فیلم و ویژگی‌های دهه هشتادی آن یادآور “زن شگفت انگیز 1984” است.


5. کاپیتان مارول – Captain Marvel – 2019

کاپیتان مارول (بری لارسون “Brie Larson”) مبارزی از نژاد ارتشی کری است که تصادفاً در نبردی با مردم خود و اسکرول ها دچار می‌شود. زندگی او در زمین در سال 1995 با یادآوری خاطراتی از زمان خلبانی در نیروی هوایی آمریکا به عنوان کارول دنورز خراب می‌شود. بنابراین این دو داستان در راستای هم پیش می‌روند.

کاپیتان مارول و زن شگفت انگیز دارای قدرت‌های سرشاری هستند که آنها را پس  از سوپرمن قرار می‌دهد. با این حال دیدن ابرقهرمان‌های زن رودرروی ویلن‌ها خیره کننده است.


4. کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام‌جو – Captain America: The First Avenger – 2011

در دوران جنگ جهانی دوم استیو راجرز (کریس ایوانز “Chris Evans”) دائم توسط ارتش رد می‌شود تا اینکه برای آزمایش خاصی انتخاب می‌شود تا به سربازی به نام کاپیتان آمریکا تبدیل شود. او باید کله سرخ (هوگو ویوینگ “Hugo Weaving”) را از دستیابی به مکعب کیهانی و آزاد کردن انرژی‌اش برای سلطه بر ذیا دور کند. همراهی او با جنگ جهانی دوم یادآور “زن شگفت انگیز 1984” است چون هردو فیلم‌ها ابرقهرمان‌ها را در یک دوره نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: مرگبارترین ویلن بدون قدرت در مارول کدام است؟


3. جنگ ستارگان: یک سرکش – Rogue One: A Star Wars Story – 2016

وقتی دانشمند سابق، گالن ارسو (مدس میکلسن “Mads Mikkelsen”) توسط موجود شروری به نام اورسون کرنیک (بن مندلسون “Ben Mendelsohn”) از خانواده‌اش، همسرش و دخترش جین (فلیسیتی جونز “Felicity Jones”) دور می‌شود، زندگی‌اش از هم می‌پاشد. گالن برای کرنیک کار می‌کند و مهندس اصلی ستاره مرگ است، سلاحی که قدرت بی همتا دارد.

جین نقشه گروه شورشی را قبول می‌کند تا اورسن کرنیک را شکست داده و ستاره مرگ را ویران کند. بنابراین کل فیلم به جین و تلاش‌های او می‌پردازد. این مضمون فمینیست در فیلم‌هایی مانند “زن شگفت انگیز 1984” هم رخ می‌دهد.


2. ببر خیزان، اژدهای پنهان – Crouching Tiger, Hidden Dragon – 2000

در قرن هجدهم چین و دوران سلسله کینگ، مبارزی به نام لی مو بای (چو یون فت “Chow Yun-fat”) شمشیرش گرین دستینی را به معشوقه‌اش یو شو لین (میشل یئوه “Michelle Yeoh”) می‌دهد تا آن را به کسی که لایقش است برساند. اما شمشیر ربوده شده و جستجویی آغاز می‌شود که جن یو (ژانگ زییی “Zhang Ziyi”) را وارد صحنه می‌کند. تصویر زن مبارز چینی نکته اصلی فیلم است. داستان فیلم در مجموع درباره سه شخصیت زن است که این فیلم را به اثر فمینیست بعدی این لیست تبدیل می‌کند.


1. مولان: طلوع یک مبارز – Mulan: Rise of a Warrior – 2009

داستان یک زن باهوش به نام هوا مولان (ژائو وی “Zhao Wei”) که عاشق هنرهای رزمی است اما به خاطر جنسیتش کنار گذاشته می‌شود و به همین دلیل با لباس مردانه در مقابل دشمن قرار می‌گیرد. مولان شخصیت معروفی در بین زنان مبارز است که از لحاظ قدرت، چابکی و علاقه‌اش به نجات دنیا به زن شگفت انگیز شباهت دارد.

همچنین بخوانید: 10 مورد از ناراحت‌کننده‌ترین مرگ‌های آثار دیزنی


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم