7 انیمیشن جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن “روح” (Soul) که باید تماشا کنید

فیلمی به کارگردانی “پیت داکتر” (Pete Docter) از پیکسار درباره یک موزیسین به نام جو (جیمی فاکس “Jamie Foxx”) که پیش از مهم‌ترین اتفاق زندگی‌اش تصادف کرده و به دنیای پس از مرگ می‌رود. در حال تلاش برای بازگشت به جسم خود به برزخ می‌رود که ارواح شخصیت‌ها خو را شکل می‌دهند و بعد به دنیای واقعی بازمی گردند.

مضمون عاطفی فیلم در آثار دیگر پیکسار هم دیده می‌شود و هویت انسان و هدف آن زیرسوال می‌رود. اگر این فیلم را دوست داشتید در اینجا فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. بالا – Up – 2009

فیلم دیگری از پیکسار به کارگردانی “پیت داکتر” و “باب پترسون” (Bob Peterson) زندگی کارل فردریکسون (اد اسنر “Ed Asner”) پس از مرگ همسرش الی را نشان می‌دهد. او از همه نفرت دارد تا اینکه پسری به نام راسل (جردن ناگای”Jordan Nagai”) را می‌بیند و باهم ماجراجویی در طبیعت آمریکای جنوبی را آغاز می‌کنند تا رویای همسرکارل را عملی کنند.

این فیلم به نومیدی پس از غم، درمان روان زخم پس از گذشت زمان و زندگی پس از مرگ عزیزان می‌پردازد. مضامینی مانند هدف و هویت که در “روح” دیدیم در این فیلم هم مشاهده می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمیشن جذاب و دیدنی شبیه انیمیشن بالا (UP) که باید تماشا کنید


6. راتاتویی – Ratatouille – 2007

فیلمی به کارگردانی “برد برت” (Brad Bird) درباره موشی به نام رمی (پتن اسوالت “Patton Oswalt”) که می‌خواهد آشپز شود و با یک زباله جمع کن به نام لینگوئینی (لو رومانو “Lou Romano”) آشنا می‌شود تا به رستورانی که او در آنجا آشپز است راه یابد. بنابراین زیر کلاه لینگوئینی پنهان شده و او هم با دستورات موش آشپزی می‌کند. علاقه رمی به آشپزی را می‌توان با عشق جو به موسیقی مقایسه کرد. هردو فیلم تلاش شخصیت‌ها برای رسیدن به رویاهایشان و زندگی موردنظر را نشان می‌دهند.


5. یخ‌زده – Frozen – 2013

فیلمی از دیزنی درباره پرنسس السا آرندل (ایدینا منزل “Idina Menzel”) که می‌تواند یخ و برف را کنترل کند. به تدریج قدرت او بیشتر شده و از خواهرش آنا (کریستن بل “Kristen Bell”) فاصله می‌گیرد. یک روز تصادفاً قدرتش را نشان داده و مجبور است آنجا را ترک کند. ماجراجویی السا برای پذیرش خود ماجرای فیلم را شکل می‌دهد. این ماجراجویی را می‌توان در فیلم “روح” هم دید.


4. کوکو – Coco – 2017

“کوکو” از پیکسار درباره پسری 12 ساله به نام میگوئل (آنتونی گونزالز “Anthony Gonzalez”) است که با وجود سنت خانواده‌اش می‌خواهد موزیسین شود. او تصادفاً به دنیای مردگان می‌رود و در آنجا در جستجوی کمک جدش بزرگش (گائل گارسیا برنال “Gael Garcia Bernal”) است تا به دنیای زنده‌ها بازگشته و جلوی خانواده‌اش بماند. اشتیاق میگوئل مانند قهرمان “روح” است. جلوه‌های رنگارنگ و فضای فیلم هم برای طرفداران “روح” دیدنی است.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمیشن عاطفی و با احساس از کمپانی پیکسار که باید تماشا کنید


3. درون و بیرون – Inside Out – 2015

فیلمی به کارگردانی “پیت داکتر” و “رونی دل کارمن” (Ronnie del Carmen) درباره دختری شاد به نام ریلی (کیدلین دیاس “Kaitlyn Dias”) که زندگی‌اش در مینه سوتا را کنار گذاشته و به سان فرانسیسکو می‌رود. وقتی غم (فیلیس اسمیت “Phyllis Smith”) به سراغش آمده و لذت (ایمی پولر “Amy Poehler”) کنار می‌رود، زندگی او دگرگون خواهد شد.

بخش اعظم داستان در ذهن ریلی رخ می‌دهد که احساسات مختلفش باهم به مشکل و جدال می‌خورند. وقتی هم “جو” به کما رفته می‌بینیم که احساسات مختلف در او به جریان درمی آید.


2. دلیر – Brave – 2012

این فیلم از پیکسار داستان مریدا (کلی مک دونالد “Kelly Macdonald”) را روایت می‌کند، دختر یاغی و سرکس شاه فرگوس اسکاتلندی (بیلی کانلی “Billy Connolly”) و ملکه الینور (اما تامپسون “Emma Thompson”). او در مبارزه بااستعداد بوده و می‌خواهد آنطور که دوست دارد زندگی کند. همین موضوع باعث آشوب می‌شود.

مریدا از یک جادوگر (جولی والترز “Julie Walters”) کمک خواسته و توسط او طلسم می‌شود. این فیلم به شخصیت او و ماجراجویی او برای کشف خودش می‌پردازد.


1. رالف خرابکار – Wreck-it-Ralph – 2012

رالف خرابکار (جان سی.ریلی “John C. Reilly”) از اینکه در بازی Fix-it Felix شخصیت بد باشد خسته شده و می‌خواهد محدودیت‌ها را کنار بزند. بنابراین از بازی بیرون می‌رود تا خودش را اثبات کند. خشم و غضب او آغازگر ماجراجویی جدید اوست. قهرمان فیلم “روح” هم چنین ماجراجویی را آغاز می‌کند تا خودش را بشناسد.

همچنین بخوانید: رده بندی بهترین فیلم‌های رالف فاینز (Ralph Fiennes) براساس امتیاز راتن تومیتوز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (23)

بستن فرم

  1. De

    فروردین 30, 1400

    انصافا جای وال ای خالیه همه اینا رو دیدم به نظرم وال ای از همه اینا بهتره

    پاسخ

  2. ناشناس

    بهمن 20, 1399

    من از وال ائی ،بالا،کوکو،درون و بیرون ،شرکت هیولاها ۱،راتاتویی،دلیر،در جستجوی نمو لذت بردم فیلم روح خوبه ولی چیز های که در انیمیشن های بقیه پیکسار دیدم خیلی کم در این انیمیشن به کار برده شده من چند باری که اونو می بینم ولی از نظر احساساتی خیلی شگفت زده نشم

    پاسخ

  3. ۳۴۵

    بهمن 16, 1399

    فروزن خیلی انیمیشن سطح پایینی هست از نظر من ولی بقیه انیمیشن های لیست ارزش وقت کذاشتن دارن
    وال ایی رو هم ببینید

    پاسخ

  4. خخخ

    بهمن 15, 1399

    وال ایی رو فراموش نکنین

    پاسخ

    • ۳۴۵ در پاسخ به خخخ

      بهمن 16, 1399

      وال ایی عالیه
      پر از مفاهیم فرهنگیه

      پاسخ

      • ناشناس در پاسخ به ۳۴۵

        بهمن 21, 1399

        اره یه انیمیشن شاهکار به تمام معنا

        پاسخ

  5. نورا

    بهمن 8, 1399

    همشو دیدم غیر رالف خرابکار

    راتاتویی رو ازهمه بیشتر دوست دارم

    پاسخ

  6. ملیکا

    بهمن 7, 1399

    همرو دیدم قشنگن خیلی

    پاسخ

  7. X

    دی 27, 1399

    Wall E

    پاسخ

  8. کیانا

    دی 27, 1399

    من همه رو دیدم جز روح

    پاسخ

  9. مرینت

    دی 27, 1399

    سلام
    من همرو دیدم خیلی خوبن مخصوصا فروزن و روح و درون و بیرون و همه
    عاشقشونم😗😍

    پاسخ

    • ۳۴۵ در پاسخ به مرینت

      بهمن 16, 1399

      درون و بیرون شاهکار بود
      روح هم فوق العاده
      ولی من از فروزن بدم میاد . به نظرم داستان مسخره ای داره و شخصیت پردازی مفتضح فقط یه عده به خاطر شخصیت های خوشگلش و یه دفعه زیر آواز زدنای السا دوسش دارن . داستانشم یه اقتباس ضعیف از داستان ملکه برفی هست .
      خیلی ها میگن آنا نماینده خوبی برای زنان در دیزنی هست ولی از نظر من آنا بی خاصیت ترین و لوس ترین و آویزون ترین دختر دنیاست. من که فکر نمیکنم کسی که تا یه مرد میبینه نمیتونه جلوی خودشو بگیره و فورا عاشقش میشه نماینده خوبی برای خانم های جوان به حساب بیاد .
      حتی السا هم به نظرم الگوی خوبی نیست . السا از آنا هم ترسو تره فقط چون چهره خشن به خودش میگیره کسی متوجه نیست . السا حتی جرعت اینو نداشت که با مشکلاتش درست رو به رو بشه . اون شهر و مردمش رو ترک کرد فقط به خاطر ترس . چون لو رفته بود مردمش و خواهرش رو ترک کرد و سعی نکرد درست با مشکل رو به رو بشه و نتیجش این بود که کل سرزمینش یخ بست.

      پاسخ

      • علی در پاسخ به ۳۴۵

        بهمن 21, 1399

        دقیقا بیشتر جنبه ی دخترونه داره

        پاسخ

    • ۳۴۵ در پاسخ به مرینت

      بهمن 16, 1399

      راتاتویی ، درون و بیرون ، کوکو ، دلیر ، حتما ببینید
      صدای خاموش هم انیمیشن فوق العاده ای هست (البته شبیه روح نیست فقط پیشنهاد دادمش )

      پاسخ

  10. جای خالی

    دی 27, 1399

    همشون رو دیدم ، همشون به جز فروزن (یخ زده) بی نظیرن … یه چند تا انیمیشن دیگه هم معرفی میکنم ، که اگه نبینید نصف عمرتون بر باد فنا رفته … اینا رو حتما ببینید:← موآنا 😍 ، خانواده کرودز 😍 ، روح 😍 ، لوراکس 😍 ، هورتن 😍 ، شش ابر قهرمان 😍 ، پاگنده 😍……. از اینایی هم که معرفی کردین :← بالا 😍 ، رتاتویی 😍 ، کوکو 😍 ، درون بیرون 😍 ، رالف خرابکار 😍 ، دلیر 😍.

    پاسخ

  11. Amirali

    دی 27, 1399

    من همشون رو دیدم

    پاسخ

  12. BoB

    دی 27, 1399

    همشون انیمیشن های خیلی عالی و قشنگی هستند من همشون و دیدم

    پاسخ

  13. علی

    دی 27, 1399

    دستت درد نکنه همش را دیدم ولی از درون و بیرون به شخصه بدم میاد

    پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به علی

      بهمن 21, 1399

      خیلی قشنگه اشتباه میگی

      پاسخ

  14. F. M

    دی 26, 1399

    من همشون رو دیدم

    پاسخ