بهترین فیلم‌های “رابرت رودریگز” (Robert Rodriguez) براساس امتیاز IMDb

فیلم اکشن کودکانه “ما می‌توانیم قهرمان باشیم” (We Can Be Heroes) از “رابرت رودریگز” با وجود نقدهای مختلف یکی از بهترین فیلم‌های چند سال اخیر است. رودریگز در این فیلم توانست تکنیک فیلمسازی “بچه‌های جاسوس” (Spy Kids) از سال‌های 2001 تا 2019 را تکرار کند.

“ما می‌توانیم قهرمان باشیم” اسپین آفی از فیلم “ماجراهای پسر کوسه‌ای و دختر گدازه‌ای در بعد سوم” (The Adventures of Sharkboy and Lavagirl) در سال 2005 است که در لیست کم امتیازترین فیلم‌های IMDb در رتبه 70 قرار دارد. بنابراین اینکه اسپین آف آن توانسته جز بهترین فیلم‌های رودریگز شود جای تعجب دارد. در اینجا بهترین فیلم‌های رودریگز را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. دانشکده – The Faculty (امتیاز 6.5 – 1998)

فیلمی نوشته “کوین ویلیامسن” (Kevin Williamson) که اولین حضور رودریگز در ژانر علمی-تخیلی را رقم زد. ستارگان فیلم عبارتند از “الیجا وود” (Elijah Wood)، “سلما هایک” (Salma Hayek)، “جاش هارتنت” (Josh Hartnett)، “جان استوارت” (John Stewart) و درباره دبیرستانی است که بیگانه‌ها با چهره انسان در آن حضور دارند.

وقتی دختر تازه واردی به نام مریبث (لورا هریس “Laura Harris”) به دبیرستان هرینگتون در اوهایو آمد، با یکی از دانش آموزان دوست شد. اما بقیه نمی‌دانستند او با بیگانه‌ای در ارتباط است که در آب نفوذ کرده و می‌تواند پاندمی را در دانشکده ایجاد کند.

همچنین بخوانید: فیلم‌های اکشن دیدنی که راتن تومیتوز امتیاز بسیار بدی به آنها داده است


9. شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم – Sin City: A Dame To Kill For (امتیاز 6.5 – 2014)

فیلمی به کارگردانی خالق رمان گرافیکی “شهر گناه”، “فرانک میلر” (Frank Miller) که سیکوئل نسخه 2005 است و به شخصیت‌های یک شهر پر از جرم و جنایت می‌پردازد. فیلم براساس دومین کتاب و البته اقتباس آزاد کتاب ششم، “Just Another Saturday Night” درباره مارو (میکی رورکه “Mickey Rourke”) که گذشته‌اش آزارش داده و جانی (جوزف گوردون-لویت “Joseph Gordon-Levitt”) هم با سناتور قدرتمند سر جنگ دارد.


8. وسایل نقلیه جاده – Roadracers (امتیاز 6.6 – 1994)

یک فیلم جنایی تلویزیونی براساس فیلم “ال ماریاچی” (El Mariachi) با حضور “دیوید آرکت” (David Arquette) و “سلما هایک” (Salma Hayek)، دو بازیگر که قبلاً هم باهم همکاری داشتند.

آرکت نقش دلانی را بازی می‌کند که شهر کوچکش را ترک می‌کند تا یک ستاره راک شود. سپس با کلانتر (ویلیام سدلر “William Sadler”) و پسرش برمی خورد. هایک نقش دوست دخترش دونا را بازی می‌کند.


7. ماشته – Machete (امتیاز 6.6 – 2010)

رودریگز در سال 2010 بین سیکوئل های “گرایندهاوس” (Grindhouse) این فیلم را ساخت. “دنی ترجو” (Danny Trejo) می‌خواهد از افرادی که می‌خواستند او را بکشند انتقام بگیرد. سپس به کمک برادرش پادر (چیچ مارین “Cheech Marin”) همراه می‌شود تا هر که سر راهش است را کنار بزند.


6. ال ماریاچی – El Mariachi (امتیاز 6.9 – 1992)

فیلمی به نویسندگی، کارگردانی، تهیه کنندگی، فیلمبرداری، و تدوین رودریگز که با بودجه هفت هزار دلاری ساخته شد و خود رودریگز جلوه‌های ویژه آن را ساخت. این فیلم آغازگر حرفه او در هالیوود بود که جز بهترین آثار اوست. ازول (رینول مارتینز “Reinol Martinez”) یک زندانی تازه آزاد شده است که باید از موادفروشی که او را به زندان انداخت انتقام بگیرد. اما وقتی غریبه‌ای به نام آل ماریاچی جعبه گیتارش را می‌دزدد، انتقام او آغاز می‌شود.

همچنین بخوانید: عجیب‌ترین فیلم‌های اکشن سال‌های 2010 که نباید از دست بدهید


5. سیاره وحشت – Planet Terror (امتیاز 7.1 – 2007)

یک فیلم اکشن پساآخرالزمانی که آزمایش‌های بیولوژیکی دولتی شهروندان تگزاس را به زامبی تبدیل کرد. آل ری (فردی رودریگز “Freddy Rodriguez”)، دوست دختر سابقش چری (رز مک گوان “Rose McGowan”)، دکترهای شهر ویلیام (جاش برولین “Josh Brolin”) و داکوتا بلاک (مارلی شلتون “Marley Shelton”) و جی. تی (جف فاهی “Jeff Fahey”) با این ویروس زامبی مبارزه می‌کنند.


4. دسپرادو – Desperado (امتیاز 7.2 – 1995)

این سیکوئل “ال ماریاچی” با بودجه 1000 برابر فیلم اصلی، یعنی 7 میلیون دلار ساخته شد و بیش از 25 میلیون دلار فروش داشت. “آنتونیو باندراس” (Antonio Banderas) نقش اصلی را برعهده دارد که می‌خواهد از قاتل دوست دختر سابقش انتقام بگیرد. در این میان عاشق کارولینا (سلما هایک)، کارمند کتابفروشی محله می‌شود.


3. از گرگ‌ومیش تا سحر  – From Dusk Till Dawn (امتیاز 7.2 – 1996)

رودریگز با کمک دوست و فیلمساز مطرح “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) این فیلم سرقتی-جاده ای-خون آشامی را ساخت. سث و ریچی گکو (جرج کلونی “George Clooney” و تارانتینو) دو برادر سارق بانک در روستاهای تگزاس هستند. آن‌ها که نمی‌توانند برای دیدن کارلوس مواد فروش (چیچ مارین “Cheech Marin”) از مرز رد شوند یک خانواده سه نفره را ربوده و با خون آشام ها روبرو می‌شوند.


2. آلیتا: فرشته جنگ – Alita: Battle Angel (امتیاز 7.3 – 2019)

فیلمی به نویسندگی و تهیه کنندگی “جیمز کامرون” (James Cameron) و به کارگردانی “رودریگز” که گرانقیمت ترین فیلم کارنامه اوست. این فیلم با بودجه حدود 170 میلیون دلاری ساخته شد و بیش از 400 میلیون دلار فروش جهانی داشت. آلیتا (رزا سلزار”Rosa Salazar”) یک سایبورگ است که به فراموشی دچار شده و باید گذشته خود را کشف کند. وقتی او درباره خود و هویتش آگاه می‌شود باید قبول کند فرشته بهشت و ابزار مرگ است.

همچنین بخوانید: 26 فیلم برتر ژانر اکشن که نباید از دست بدهید


1. شهر گناه – Sin City (امتیاز 8 – 2005)

این فیلم اقتباسی از “شهر گناه” ساخته “فرانک میلر” بهترین فیلم رودریگز است. این فیلم نوآر سیاه و سفید به چهار شخصیت سری رمان‌های گرافیکی میلر می‌پردازد. مارو (میکی رورکه) مرد سرسختی است که می‌خواهد انتقام مرگ دوست دخترش گلدی (جیمی کینگ “Jaime King”) را بگیرد. از سوی دیگر سناتور از پلیس می‌خواهد قتل‌های زنجیره‌ای پسرش را لاپوشانی کند. دوست رودریگز “کوئنتین تارانتینو” صحنه رویارویی وایت (کلایو اوون “Clive Owen”) و جکی بوی (بنسیو دل تورو “Benicio Del Toro”) در مقابل ماشین را کارگردانی کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم