10 درام انگلیسی تاریخی شبیه سریال “بریجرتون” (Bridgerton) که باید تماشا کنید

سریال تاریخی “بریجرتون” براساس رمان‌های پرفروش “جولیا کوئین” یکی از سریال‌های عاشقانه محبوب طرفداران است. داستان درباره یک خانواده بزرگ از طبقه اشراف دوره نیابت سلطنت است که دافنه بریجرتون (فیبی داینور “Phoebe Dynevor”) بزرگ شده و آماده ازدواج است، اما در این میان زندگی او دگرگون می‌شود. اگر این سریال را دوست داشتید در اینجا درام‌های تاریخی مشابه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. اهمیت جدی بودن – The Importance Of Being Earnest – 2002

یک کمدی مبتذل درباره سال‌های 1890 لندن براساس نمایشنامه‌ای به همین نام نوشته “اسکار وایلد” که داستان درباره الگی (روپرت ورت “Rupert Everett”) و جک (کالین فرث “Colin Firth”) است، این دو دوست برای فریب دیگران از نام مستعار ارنست استفاده می‌کنند.

وقتی این دو مرد روبروی هم قرار گرفته و باید هویت خود را فاش کنند، رابطه عاشقانه‌ای پدید می‌آید. “ریس ویترسپون” (Reese Witherspoon) نقش سیسیلی را برعهده دارد که هویت جک و الگی را فاش می‌کند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های ترسناک غیرانگلیسی زبان که نباید از دست بدهید


9. باری دیگر برایدزهد – Brideshead Revisited – 2008

فیلمی از “جولیان جرولد” (Julian Jarrold) با اقتباس از سریالی محبوب در سال‌های 1981 به همین نام، که داستان در خلال جنگ جهانی دوم انگلستان رخ داده و درباره سرباز و هنرمندی به نام چارلز ریدر (متیو گود “Matthew Goode”) است که در کمپ نظامی برایدشد با نیمه گمشده‌اش آشنا می‌شود.

در این میان با افراد طبقه بالا آشنا شده و با لیدی جولیا فلیت (هیلی اتول “Hayley Atwell”) روبرو می‌شود. آن دو با وجود علاقه به هم با افراد دیگری ازدواج می‌کنند و نمی‌توانند عشقشان را به هم ابراز کنند.


8. دانتون ابی – Downton Abbey – 2019

بازهم فیلمی اقتباسی از سریالی به همین نام در سالهای 2010-2015 که نسخه سینمایی آن بر خانواده ثروتمند کراولی در آغاز سال‌های 1900 تمرکز می‌کند.

این درام تاریخی به دیدار شاه و ملکه از عمارت کرالی در سال 1927 می‌پردازد. در آنجا جشنی به پا شده و یک نفر می‌خواهد شاه را بکشد.


7. خانه شادی – The House Of Mirth – 2000

یک درام عاشقانه با بازی “گیلیان اندرسن” (Gillian Anderson) و “اریک استولتس” (Eric Stoltz) در نقش دو عاشق، به کارگردانی “ترنس دیویس” (Terrence Davies) که یک رمان “ادیث وارتون” اقتباس شده است.

اندرسن نقش یک زن انگلیسی زیبا به نام لیلی بارت را بازی می‌کند که در عرض دو سال فقیر شده است. حالا که مجبور است برای رهایی از این شرایط ازدواج کند، وکیلی فقیر به نام آقای سلدون (استولتس) را کنار گذاشته و به دنبال خاستگارهای ثروتمند است، تا اینکه متوجه می‌شود خوشبختی او در چیست.


6. جین ایر – Jane Eyre – 2011

شخصیت کلاسیک “شارلوت برونته” تاکنون به زبان‌های مختلف ساخته شده اما هیچکدام از نسخه‌هایی سینمایی به اندازه این نسخه از “کری فوکوناگا” (Cary Joji Fukunaga) تماشایی نبودند. “میا واشیکوفسکا” (Mia Wasikowska) نقش معلمی را ایفا می‌کند که با آمدن ادوارد راکستر (مایکل فاسبندر “Michael Fassbender”) به عمارت و راز عجیب او، خوشحالی‌اش خراب می‌شود. او عاشق اربابش شده اما گذشته مرد او را می‌ترساند.

همچنین بخوانید: بهترین سریال‌های تلویزیونی انگلیسی زبان سال 2018 (تا به امروز)


5. بازمانده روز – The Remains Of The Day – 1993

فیلمی از “جیمز آیوری” (James Ivory) نامزد 8 اسکار شد و یکی از بهترین درام‌های انگلیسی است. “آنتونی هاپکینز” (Sir Anthony Hopkins) نقش لوئیس استیونز، خدمتکاری را برعهده دارد که در جستجوی عشق گمشده‌اش است.

در این داستان از رمان “کازوئو ایشی‌گورو”، شصیت استیونز پس از چند دهه خوش خدمتی از اینکه نتوانسته از زندگی لذت ببرید و به عشقش، میس کنت (اما تامپسون “Emma Thomspon”) دست یابد، پشیمان است.


4. اما – Emma – 2020

“اما” چه با حضور “گوئینت پالترو” (Gwyneth Paltrow) در نسخه سال 1996 یا با حضور “آنیا تیلور-جوی” (Anya Taylor-Joy) برای طرفداران “بریجرتون” دیدنی است. “اما وودهاوس” از رمان “جین آستن” یک دختر جذاب قرن نوزدهمی است که دوست دارد برای دوستان و خانواده‌اش یار پیدا کند. درحالی که عشق در انتظار خودش است.


3. شکسپیر عاشق – Shakespeare In Love – 1998

درامی دیدنی از “جان مدن” (John Madden) برنده 7 جایزه اسکار که برای طرفداران “بریجرتون” جذاب است. فیلم به محبوب‌ترین نویسنده جهان، “ویلیام شکسپیر” می‌پردازد که دربه در به دنبال بازیگری برای اجرای نمایشنامه جدیدش است و با ویولا (گوئینت پالتر) آشنا می‌شود. وقتی وایولا برای نقش تست می‌دهد بین او و شکسپیر عشقی رخ می‌دهد.


2. عقل و احساس – Sense And Sensibility – 1995

“جین آستن” در درام‌های انگلیسی نامی آشناست که از رمان “عقل و احساس” او فیلم‌های مختلف ساخته شده اما هیچکدام به اندازه این نسخه از “انگ لی” (Ang Lee) درخشان نیستند. فیلمی به نویسندگی و نقش آفرینی “اما تامپسون” (که جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد)، درباره الینور دشوود (تامپسون) که پس از مرگ پدر به همراه دو خواهرش زندگی می‌کند. در این میان عاشق ادوارد ثروتمند (هیو گرانت “Hugh Grant”) می‌شود اما خانواده‌اش مخالفت می‌کنند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر انگلیسی درباره دوستی و مهربانی


1. غرور و تعصب – Pride And Prejudice – 2005

این فیلم بهترین نسخه اقتباسی از آثار “جین آستن است. نسخه‌ای از “جو رایت” (Joe Wright) که نامزد چهار اسکار شده، از جمله بهترین بازیگر نقش زن برای “کیرا نایتلی” (Keira Knightley). این داستان کلاسیک درباره دختری جوان به نام الیزابت بنت (نایتلی) است که عاشق آقای دارسی جوان و مجرد (متیو مک‌فادین “Matthew Macfadyen”) شده است. این دو از لحاظ طبقه اجتماعی به هم تعلق ندارند و خود را مجبور می‌کنند این عشق را نادیده بگیرند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم