معرفی 10 انیمیشن عاطفی و با احساس از کمپانی پیکسار که باید تماشا کنید

“روح” (Soul) اولین انیمیشن ناراحت کننده پیکسار نبوده و همچنین آخرین آن هم نیست؛ “کارخانه هیولاها” (Monsters Inc)، “در جستجوی نمو” (Finding Nemo) و “داستان اسباب بازی 3” (Toy Story 3) برخی از احساسی‌ترین انیمیشن‌های استودیو پیکسار می‌باشند.

با تماشای انیمیشن‌های خانوادگی پیکسار انتظار دارید فیلمی جالب با داستانی عالی و ته مایه کمدی و عاطفی تماشا کنید. وجه تمایز انیمیشن‌های دیگر با انیمیشن‌های پیکسار این است که این انیمیشن‌ها معمولاً پر از درس‌های اخلاقی و احساسات فراوان می‌باشند.

این استودیو در ترکیب لحظات کمدی و احساسی به خوبی عمل می‌کند و در نتیجه می‌تواند مورد پسند تمام سنین واقع شود. با این حال، با این که برخی فیلم‌های پیکسار عناصر کمدی بیشتری دارند، بقیه بیشتر بر احساسات تکیه می‌کنند. در این بخش برخی از بهترین آثار با این موضوع را معرفی خواهیم کرد. با پروشات همراه باشید.


10. کارخانه هیولاها – Monsters Inc – 2001

“کارخانه هیولاها” بهترین کار پیکسار است. دنیایی جدید و پر از کاراکترهای پر رنگ و لعاب و سرزنده که دارای شخصیت‌های گسترده‌ای هستند؛ تمامی این‌ها در داستانی فوق العاده گردهم آمده‌اند. تغییر کلیشه ترسناک بودن هیولاها حرکتی زیرکانه بود، که البته این موضوع باعث شد آن‌ها احساسی‌تر شده و قابل درک تر باشند.

احساسات از راه‌های مختلفی تزریق می‌شود، که یکی از آن‌ها ارتباط فوق العاده “بو” با “مایک” و “سالی” است. تنش و واکنش دو هیولا بسیار غم انگیز می‌باشد، اما کمتر صحنه‌ای پیدا می‌شود که به اندازه لحظه خداحافظی “سالی” با دوست انسانش ناراحت کننده باشد.

همچنین بخوانید: معرفی پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن تاریخ پیکسار


9. داستان اسباب بازی 4 – Toy Story 4 – 2019

“داستان اسباب بازی 4” ریسک بزرگی برای پیکسار بود، چرا که سه گانه “داستان اسباب بازی” قبل از آن به زیبایی هر چه تمام‌تر به پایان رسیده بود. اما، پیکسار موفق شد بار دیگر، سفری هیجان انگیز و پر احساس برای اسباب بازی‌های محبوبمان تدارک ببیند.

دیدن کاراکتر “فورکی” که سعی دارد خودش را بپزیرد احساسی است، و داستان “گبی گبی” نیز حقیقتاً پر از احساس می‌باشد. اما، صحنه آخر که “وودی” تصمیم می‌گیرد در کنار “بو پیپ” مانده و دیگر اسباب بازی‌ها که خانواده‌اش محسوب می‌شدند را ترک کند، سرشار از احساس است.


8. داستان اسباب بازی 2 – Toy Story 2 – 1999

در حالی که آخرین قسمت از مجموعه “داستان اسباب بازی” بسیار احساسی است، اما وقتی صحبت از ارزش احساسی به میان می‌آید به پای “داستان اسباب بازی 2” نمی‌رسد. این انیمیشن فوق العاده است و در حالی که کاراکترهای جدیدی را به داستان اضافه می‌کند، قصه‌ای قدیمی از “وودی” را نیز روایت می‌کند.

داستان اوست که بار احساسی انیمیشن را بالا می‌برد؛ همچنین میل “جسی” و “بولز آی” برای تعلق داشتن به جایی نیز این بار را سنگین‌تر کرد. داستان “جسی” درباره تبدیل شدن به یک اسباب بازی گمشده، یکی از ناراحت کننده ترین لحظات کل مجموعه بوده و این قسمت را به یکی از احساسی‌ترین انیمیشن‌های پیکسار تبدیل کرده است.


7. روح – Soul – 2020

جدیدترین کار پیکسار به نام “روح” از همان ابتدا که کاراکتر “جو” درست پس از یافتن فرصتی برای رسیدن به آرزویش، از دنیا می‌رود پر از احساس است. مبارزه او برای پس گرفتن زندگیش دوست داشتنی است. او در طول این سفر با 22 آشنا می‌شود که باعث می‌شود دیدگاه متفاوتی به زندگی پیدا کند.

با این که 22 در ابتدا بدخلق بوده و دربرابر زندگی در زمین مقاومت می‌کند، وقتی با بدن “جو” به زمین می‌رود بخش احساسی اثر آغاز می‌شود. صحنه‌های “جو” با کاراکترهای مختلف نظیر مادرش و آرایشگرش، تلنگری به بیننده وارد کرده و او را به فکر فرو خواهد برد.


6. به پیش – Onward – 2020

“به پیش” یکی دیگر از محصولات 2020 پیکسار است که پر از احساسات می‌باشد. این انیمیشن موضوعات زیادی را با هم ترکیب کرده است از رشد شخصی تا عشق بین برادران و علاقه ناامیدانه شان برای دیدن پدرشان، که باعث می‌شود طی یک روز ماجراجویی‌های زیادی داشته باشند.

همانطور که “ایان” و “بارلی” تمام تلاششان را می‌کنند تا پدرشان را باز گردانند و همانطور که هر دقیقه جلوتر می‌رود، موقعیت پیچیده‌تر شده و  احساسات اوج می‌گیرند. ناراحتی “ایان” عمیقاً مشخص بوده و  زمانی که متوجه می‌شود “بارلی” تمام این مدت مانند پدرخوانده‌ای در تمامی مراحل زندگی مراقبش بود، لحظه خود بری دیدار با پدرش را فدا می‌کند و اینجاست که شاهد صحنه‌ای احساسی خواهیم بود.

همچنین بخوانید: 25 انیمیشن کوتاه برتر کمپانی پیکسار


5. درون و بیرون – Inside Out – 2015

این انیمیشن درباره تمام احساسات درون مغز انسان می‌باشد و از همان ابتدا کاملاً احساسی است. این انیمیشن باعث می‌شود بخندید و گریه کنید و یکی از مرتبط محصولات پیکسار می‌باشد.

همه بخشی از احساساتی که “رایلی” (Riley) در این فیلم با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند را در خود داشته‌اند به همین دلیل به خوبی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند. در ابتدا دیدن او که دوستانش را ترک می‌کند بسیار غم انگیز است، در عین حال مشکلاتی که “ناراحتی” (Sadness) تحمل می‌کند و از دست دادن “بینگ بانگ” نیز فضا را غمگینانه تر می‌کند.


4. در جستجوی نمو – Finding Nemo – 2003

“در جستجوی نمو” درباره ناامیدی یک پدر برای پیدا کردن فرزند گم شده‌اش می‌باشد و به طرزی باورنکردنی می‌توان به راحتی با داستان احساسی آن ارتباط برقرار کرد. وحشت “مارلین” پس از دزدیده شدن “نمو” لحظه‌ای فوق احساسی بوده و سفری که راهی آن می‌شود این موضوع را عمیق و عمیق‌تر می‌کند.

دوستی او با “دوری” (Dory) نیز دوست داشتنی است و لحظه‌ای که عروس دریایی او را نیش می‌زده و “مارلین” باور می کند که او مرده داستان به اوج خود می‌رسد. البته، انیمیشن از همان ابتدا با صحنه‌ای احساسی آغاز می‌شود، که همسر “مارلین” و تمام فرزندانش (به صورت تخم) توسط یک کوسه خورده می‌شوند. خوشبختانه در طی فیلم صحنه‌های کمدی زیادی وجود دارد که به خوبی داستان را متعادل می‌کند.


3. داستان اسباب بازی 3 – Toy Story 3 – 2010

در بین تمام کاراکترهای پیکسار، مردم از همه بیشتر با کاراکترهای “داستان اسباب بازی” ارتباط برقرار کردند. این امر به دلیل شخصیت‌های متفاوت و غنی آن‌ها و همچنین داستان با کیفیت این انیمیشن می‌باشد.

این قسمت پر از احساس بود؛ “وودی” نا امیدانه تلاش می‌کرد باز هم کنار “اندی” باشد و در عین حال با موضوع ترک دوستانش در کشمکش بود. لحظه‌ای که آن‌ها در حال ورود به کوره هستند حتی بزرگترها را به گریه انداخت، اما صحنه‌ای که “اندی” از اسباب بازی‌هایش دست می‌کشد غمی خاص دارد که در بهترین حالت ممکن نمایش داده می‌شود.


2. بالا – Up – 2009

صحنه ابتدایی “بالا” احساسی‌ترین صحنه در تمام انیمیشن‌هاست، تمام. این صحنه که فراز و نشیب‌های زندگی “کارل” و “الی” را نشان می‌دهد، بدون حتی یک کلمه حرف، غم انگیزترین صحنه‌ای بوده که بینندگان را به گریه انداخته و قلبشان را به درد آورده است.

این سکانس است که حال و هوای کل فیلم را تشکیل می‌دهد و بار احساسی زیادی دارد. در ادامه “کارل” تمام تلاشش را می‌کند تا قولی که به “الی” داده بود را به انجام رساند و آبشار بهشت را ببیند. سفر شخصی او و رشدش باورنکردنی است، خصوصاً به همراه “کارل” جوان. بین این دو رابطه پدر و پسری مانندی ایجاد می‌شود که قطعاً بار احساسی خوبی داشته است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم انیمیشن پیکسار که تأثیر روان‌شناسانه عمیق داشتند


1. کوکو – Coco – 2017

“کوکو” تا به الان احساسی‌ترین انیمیشن استودیو پیکسار بوده که می‌تواند در طی فیلم، بارها شما را به گریه بیندازد. داستان درباره عشق به خانواده، حس خیانت انسان‌ها و دنبال کردن اشتیاق می‌باشد، که تمام این‌ها را در طی سفر “میگل” (Miguel) مشاهده خواهیم کرد.

صحنه پایانی که او برای “کوکو” آواز می‌خواند، فوق العاده احساسی است و یکی از غم انگیزترین صحنه‌های تاریخ پیکسار را تشکیل می‌دهد، اما چون او خانواده‌اش را به خاطر می‌آورد، لبخندی بر لبها شکفته می‌شود. کل داستان دلگرم کننده است؛ سفر “هکتور” برای ملاقات سالیانه با خانواده‌اش، و “میگل” که در این راه به او کمک می‌کند، همه و همه بخشی از این داستان فوق العاده می‌باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. علی

    دی 24, 1399

    رتبه خوبی بود و تنها ایرادش وال ئی که چرا جزو اونها نبود؟

    پاسخ