معرفی فیلم “کشتن گوزن مقدس” (The Killing of a Sacred Deer)

“یورگوس لانتیموس” کارگردان یونانی بااستعدادی است که با ساخت فیلم “خرچنگ” (The Lobster) در سال 2015 به شهرت رسید و با همان فیلم ما را وارد دنیای رازآلود و خاکستری آثارش کزد. فیلم “کشتن گوزن مقدس” نیز یکی از فیلم‌های عجیب و غریب اوست که با اجرای ماهرانه‌ی تیم بازیگری آن همراه بوده و اثری ترسناک و تحسین‌برانگیز را به مخاطب نحویل داده‌است. در این فیلم، ضمن جلب شدن به داستان مرموز و شخصیت‌های درمانده، با یکی از زیباترین فضاسازی‌ها و فیلمبرداری‌های آثار سینمایی روبرو هستیم که لذت تماشای فیلم را دوچندان کرده‌است. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی فیلم “کشتن گوزن مقدس” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “کشتن گوزن مقدس” (The Killing of a Sacred Deer)
  • ژانر: درام، ترسناک، معمایی
  • کارگردان: “یورگوس لانتیموس” (Yorgos Lanthimos)
  • بازیگران: کالین فارل، نیکول کیدمن، رافی کسیدی، بری کیوگن
  • سال تولید: 2017
  • جوایز: برنده جایزه کن در بخش بهترین فیلمنامه
  • امتیاز آی ام دی بی: 7/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 80/100

تریلر فیلم

به همان اندازه که می‌توان با برخی فیلم‌ها از ابتدا خو گرفت و فضایشان را با دنیای بیرونی تطبیق داد، می‌توان فضای بعضی فیلم‌ها را تا انتها دنبال کرد و با سردی و بی‌روحی حاکم بر آن کنار نیامد. اما اگر فیلمنامه کارشده و کارگردانی بی‌عیب و نقص باشد، هیچ‌چیزی مانع لذت بردنمان از تماشای چنین فیلمی نخواهد شد. فیلم “کشتن گوزن مقدس” دقیقا همچین اثری است که در ابتدا با تصویر‌برداری‌های خاصش ما را جذی می‌کند اما رفته‌رفته همین فضای خاص است که ما را آزار می‌دهد و با این حقیقت روبرویمان می‌کند که با فیلمی عادی سر و کار نداریم.

داستان فیلم “کشتن گوزن مقدس” پیچیده نیست، اما احساسات و تصمیم‌های کارکترهای آن غیرقابل پیش‌بینی و گیج‌کننده است؛ به‌طوری که شاید تصور کنیم قادر به درک موقعیت به تصویر کشیده شده در طول داستان هستیم، اما هرچه جلو می‌رویم متوجه خواهیم شد که قرار نیست در این فیلم شاهد کلیشه‌های داستانی و هرآنچه تا به حال دیده‌ایم باشیم. “کشتن گوزن مقدس” بدون ذره‌ای اضافه‌گویی یا اغراق، داستانش را پیش می‌برد و ما را با روایت رازآلود خود دیوانه می‌کند.

داستان فیلم از این قرار است: یک جراح و متخصص قلب به‌نام استیون (با بازی کالین فارل) ظاهرا درحال مراقبت از پسر نوجوانی به‌نام مارتین (با بازی بری کیوگن) است که در واقع پسر یکی از بیمارهای سابق استون بوده که چند سال قبل به دلیل بیماری قلبی از دنیا رفته‌است. رابطه این دو علی‌رغم حمایت های استیون، به دلیل شخصیت عجیب و غیراجتماعی او پنهان بوده و چندان هم صمیمی به‌نظر نمی‌رسد. اما در این میان مارتین با شخصیت پرحرف و البته عجیبش مدام خواستار برقراری ارتباط بیشتر با استیون است و سرانجام موفق می‌شود خودش را به خانواده این پزشک معرفی کند.

داستان اصلی فیلم نیز از همین ملاقات آغاز می‌شود؛ با راهیابی مارتین به منزل استیون، سلسله اتفاقات ناگواری شروع به رخ دادن می‌کنند که درپی آنها، همسر استیون، آنا (با بازی نیکول کیدمن)، به رازهایی درباره شوهرش پی می‌برد که نه تنها خوشایند نبوده، بلکه زندگی خانوادگی آنها را نیز به خطر می‌اندازد. ماجراهایی که این خانواده را به جنون کشانده و بیننده را هم همراه با خود به اعماق تردید، عذاب‌وجدان، نفرت و ترس می‌کشاند.

تصاویری از فیلم “کشتن گوزن مقدس”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم