7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “زن جوان نویددهنده” (Promising Young Woman)

“زن جوان نویددهنده” یکی از بهترین اجراهای “کری مولیگان” (Carey Mulligan) را ارائه می‌دهد. فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی “امرالد فنل” (Emerald Fennel)، یک تریلر کمدی سیاه که تا مدت‌ها در ذهن مخاطب می‌ماند. کیسی (مالیگان) دانشجوی سابق پزشکی پس از یک واقعه تراژیک تصمیم می‌گیرد مردهایی که در گذشته آزارش داده‌اند را به سزای عمل برساند. اما وقتی فرصت جبران اشتباهاتش ایجاد می‌شود، همه چیز بد پیش می‌رود. این تریلر انتقام جویانه با وجود عناصر طنز شما را شوکه می‌کند تا با اشتیاق فیلم را همراهی کنید. اگر این فیلم را دوست داشتید در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. سرزمین منجمد – The Frozen Ground – 2013

رابرت هنسن (جان کیوسک “John Cusack”) مانند شخصیت‌های خوب “زن جوان نویددهنده” هم یک شخصیت خوب است. یک مرد خانواده و خوشنام که متاسفانه تنها زنان بدشانس جنبه بد شخصیت او را دیده‌اند. سیندی پالسون (ونسا هاجنز “Vanessa Hudgens”) تنها کسی است که از دست او فرار می‌کند اما هیچکس باور نمی‌کند او مورد خشونت جنسی قرار گرفت چون هم فاحشه است و هم درباره سنش دروغ گفت. اما سرانجام به مهره مهمی تبدیل شده و هنسن را به مجازات می‌رساند.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع بیماری‌های روانی که باید تماشا کنید


6. دختری با خالکوبی اژدها – The Girl with the Dragon Tattoo – 2011

لیزبث سالاندر (رونی مارا “Rooney Mara”) به خاطر بدشانسی‌هایش به قهرمانی متفاوت بدل شده. یک هکر ماهر که می‌خواهد بداند چه بلایی سر هریت آمده و برای این کار با یک روزنامه نگار به نام میکائیل بلومکویست (دنیل کریگ “Daniel Craig”) همکاری می‌کند. سال‌ها آزار جنسی هریت توسط خانواده او را به دردسر انداخته و از طرف دیگر لیزبث هم توسط حامی‌اش آزار می‌بیند.


5. به گورت تف می‌کنم – I Spit on Your Grave – 2010

گاهی اوقات برای یک فرد اتفاقاتی می افتد که قابل تصور نیست. تماشای این فیلم انتقام جویانه برای همه آسان نیست. بازسازی فیلمی در سال 1978 که بحث برانگیز بود و داستان درباره نویسنده‌ای به نام جنیفر هیلز (سارا باتلر “Sarah Butler”) است که برای نوشتن به کلبه‌ای متروک می‌رود. اما وقتی پنج مرد به او تجاوز می‌کند اوضاع ترسناک می‌شود. رفتار بعدی جنیفر به خاطر آسیب ناشی از این تجاوز است. کیسی هم درست مانند جنیفر به دنبال انتقام است تا به متجاوزین درس بدهد.


4. هارد کندی – Hard Candy – 2005

جف، مردی که به چندین دختر جوان تجاوز کرده و آنها را کشته می‌گوید “ظاهر مردم آدم را فریب می‌دهد”. وقتی هیلی می‌پرسد: “آیا ظاهر من فریبت می‌دهد؟” متوجه می‌شویم نمی‌توان از ظواهر فیلم به حقیقت آن پی برد. هیلی دختری چهارده ساله است که جف را به دام می‌اندازد تا تاوان جرائم گذشته‌اش را پس بدهد. او هم مانند کیسی می‌خواهد به خاطر تجاوزهای جف از او انتقام بگیرد. در این فیلم شاهد شکنجه‌هایی هستیم که غیرقابل تحمل‌اند و به همین دلیل هیلی تصمیم میگرد به ماجرایی بپردازد که که بقیه آن را نادیده گرفته‌اند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های تاریخ سینما با موضوع مشکلات روانی


3. او – Elle – 2016

“پل ورهوفن” (Paul Verhoeven) کارگردان به خاطر ترکیب محتوای خشن و جنسی به هجو اجتماعی شهرت دارند. این تریلر فرانسوی درباره فردی است که مورد خشونت جنسی قرار گرفته، میشل با مردانی رابطه داشته که او را آزار داده‌اند. وقتی یک مهاجم ماسک پوش به او حمله کرده و تجاوز می‌کند از گزارش دادن به پلیس خودداری می‌کند چون پدرش هم یک قاتل است. بنابراین بازی خطرناکی آغاز می‌شود که مرز میان تجاوز و رضایت را کمرنگ می‌کند. گرچه این فیلم مفهوم رضایت را طور دیگری نشان می‌دهد، تأثیر روانی خشونت را بر فرد به خوبی نشان می‌دهد.


2. بانوی انتقام – Lady Vengeance – 2005

سری سوم سه گانه “انتقام” درباره گئوم-جا لی که می‌خواهد از یک پدوفیل و قاتل که زندگی‌اش را تباه کرده انتقام بگیرد. موضوع از وقتی آغاز شد که در دبیرستان باردار شد و وقتی می‌ترسد به خانه بازگردد آقای بائک به او کمک کرده، بعداً از او سواستفاده کرده و به جرم نکرده زندانی‌اش می‌کند. این فیلم هم مثل “زن جوان نویددهنده” جنبه‌های هنری داشته و از طنز تلخ بهره می‌برد.


1. ام.اف.ای – M.F.A. – 2017

نوئل دانشجوی کالج است که موردتجاوز قرار گرفته اما از مقامات کمکی دریافت نمی‌کند. برعکس به خاطر جزئیات آن اتفاق بازجویی می‌شود. تنها راه این است که انتقام بگیرد. او مانند کیسی به یک سلاح جنسی تبدیل شده و به دنبال انتقام است. “فرانچسکا ایستوود” (Francesca Eastwood) در نقش این زن دگرگون شده اجرای درخشانی دارد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم روان شناسی تاریخ سینما که اثری عمیق روی شما می گذارند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم