لیست بهترین انیمه‌های دبیرستانی تاریخ که باید تماشا کنید

انیمه در ژانرهای مختلف وجود دارد. از انیمه‌های اکشن و عاشقانه گرفته تا انیمه‌های دیگر. اما یک انیمه محبوب‌تر شده و آن انیمه دبیرستانی است. چون بزرگ‌ترین طرفداران انیمه از این گروه سنی هستند. به همین دلیل از سریال و فیلم‌های انیمه این سبک حمایت می‌کنند. در دهه گذشته انیمه‌های دبیرستانی بسیاری تولید شده‌اند که در اینجا می‌خواهیم بهترین آنها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


20. بگو دوستت دارم – Sukitte Ii na yo – 2012

یک انیمه عاشقانه با حضور شخصیت اصلی زن می تاچیبانا که ارتباط با مردم را دوست ندارد چون می‌ترسد به او آسیب برسانند. همه چیز از دوران کودکی او شروع شد که دوستانش، یا کسانی که تصور می‌کرد دوستان او هستند، به او خیانت کرده و او را مسبب مرگ یک حیوان اهلی توی کلاس می‌دانستند. از آن زمان توی خودش است. اما سرنوشت او را روبروی یک دانش آموز محبوب دبیرستان، یاماتو کوروساوا که شخصیت اصلی مرد انیمه است، قرار می‌دهد. او از این دختر خوشش آمده و دوست دارد دوست او باشد. اما می دست رد به سینه او میزند. اما به تدریج می نرم‌تر می‌شود و سرانجام یک دوست خوب پیدا می‌کند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما درباره غذا و آشپزی که باید تماشا کنید


19. همسایه من سکی – Tonari no Seki-kun – 2014

انیمه ای زیبا و دیدنی با داستانی متفاوت درباره پسری دبیرستانی به نم سکی-کون که به بقیه توجهی نداشته و به کارهای خاص خودش می‌پردازد. یوکوی دختری است که کنار او می‌نشیند و شاهد کارهایی اوست. کارهایی مانند خلق یک زمین گلف روی میز، یا ساخت شکلک‌های مختلف با کاغذ. به همین دلیل اغلب با معلم به مشکل برمی خورد.


18. صدای خاموش – Koe no Katachi – 2016

انیمه عاشقانه‌ای در فضای دبیرستانی درباره قهرمانی به نام شویا ایشیدا که با آزار رساندن به دیگران می‌خواهد وقتش را بگذارند. بنابراین وقتی دختری ناشنوا به نام شوکو کلاس آن‌ها می‌آید او را مسخره می‌کنند. این موضوع مادر شوکو را ناراحت کرده و مدرسه هم از این موضوع ناراحت هستند. ما به جای اخراج شدن شویا شوکو از مدرسه می‌رود و بنابراین فرصتی برای جبران شویا باقی نمی‌ماند. همکلاسی‌ها او را مقصر می‌دانند. بنابراین در سال سوم شویا تصمیم می‌گیرد شوکو را ببیند و از او عذرخواهی کند.


17. بی‌نظمی در دبیرستان جادو – Mahouka Koukou no Rettousei – 2014

داستان در دنیایی پر از جادو و داستان پریان رخ می‌دهد که حالا تکنولوژی هم به آن راه یافته است. در آنجا دبیرستانی قرار دارد که جادو را آموزش می‌دهد و دانش آموزان با آزمون ورودی پذیرفته می‌شوند و براساس نمره در دو گروه قرار می‌گیرند. افرادی با نمره بالاتر بلومز نام گرفته و در کلاس اول هستند و افرادی با نمره پایین ویدز نام گرفته و کلاس دوم هستند. داستان به دو خواهر و برادر می‌پردازد که یکی باهوش‌تر بوده و در گروه بلومز جای گرفته و دیگری ضعیف‌تر بوده و عضو گروه ویدز است.


16. دختر اهلی ساکوراسو – Sakurasou no Pet na Kanojo – 2012

شخصیت اصلی این انیمه سوراتا کاندا است که گربه‌ها را دوست دارد آنقدر که چند تا گربه توی اتاقش هستند. اما نگهداری گربه در خوابگاه ممنوع است و سوراتا که نمی‌تواند آنها را رها کند به ساکورا هال می‌رود تا از شر گربه‌ها خلاص شود. این خوابگاه جدید جای خوبی است که شخصیت‌های دیگر انیمه مانند کامیگوسا میزاکی، میتاکا جین، ریونوسوکه، آیوما نانامی و شینا ماشیرو هم آنجا هستند. سوراتا باید به فضای جدید خو بگیرد تا برای گربه‌هایش صاحب جدید پیدا کند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین ویلن‌های تاریخ انیمه


15. دروغ تو در آوریل – Shigatsu wa Kimi no Uso – 2014

انیمه دیگری با امیتاز بالا در فضای دبیرستانی که مضامین موزیکال، الهام بخش و عاشقانه هم دارد. داستان درباره زندگی کوسی آریما، پیانیستی ماهر است که پس از مرگ مادر دیگر نمی‌تواند به موسیقی ادامه دهد. کاوروی میازونو هم ویولونیستی بااستعدد است که به عنوان یک شخصیت باهوش می‌تواند کوسی را از این شرایط بد نشان دهد. کوسی با وجود کوروی دوباره به دنیای موسیقی بازمی گردد.


14. نام تو – Kimi no Na wa – 2016

موضوع فیلم جدید نیست اما خوب به آن پرداخته شده است. موضوع این است: اگر یک روز در جسم فرد دیگری بیدار شوید چه می‌شود؟ داستان درباره دو شخصیت به نام‌های میتسوها میامیزو و تاکی تاچیبانا است. میتسوها در روستا زندگی کرده و همیشه دوست دارد پسری ساکن توکیو باشد. تاکی پسری اهل توکیوست که دوست دارد معمار شود. روزی هردو در حالتی بیدار می‌شوند که در جسم دیگری هستند. بنابراین فیلم به زندگی جدید این دو می‌پردازد.


13. دیگری – Another – 2012

انیمه ای عاشقانه که داستان در دبیرستان جریان دارد. یک انیمه در ژانر تریلر که بیننده را میخکوب می‌کند. داستان درباره یک دبیرستان به نام یومیاماست که دختری به نام میزاکی سال‌ها قبل در آنجا از دنیا رفت. کویچی ساکاکیبارا پسری نوجوان است که به آن مدرسه رفته و در کلاس میزاکی می‌نشیند. به زودی متوجه می‌شود کلاس فضای تاریکی دارد. عجیب این است که دختری به نام میزامی با یک چشم بسته شده در کلاس حضور دارد و بچه‌های دیگر به او بی محلی می‌کنند. با وجود اخطار همکلاسی‌ها و خود میزاکی، کویچی به او نزدیک می‌شود.


12. زندگی روزانه پسران دبیرستانی – Danshi Koukousei no Nichijou – 2012

انیمه ای درباره پسران دبیرستانی که هر قسمت آن به ماجراجویی‌های سه دوست به نام‌های هیدنوری، یوشیتاکه و تاداکومی می‌پردازد. آن‌ها چیزهایی مانند ربات‌های بزرگ و داستان‌های عاشقانه را دوست دارند. شوخی‌های انیمه هم آن را جالب‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید یک انیمه دیدنی تماشا کنید این انیمه مناسب شماست.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمه جذاب و دیدنی با ژانر حارم در سال 2019 که باید تماشا کنید


11. پروژه کی – K-Project – 2012

انیمه ای درباره موجوداتی به نام کینگ که توانایی ماورایی دارند. آن‌ها دارودسته ای تشکیل داده و عضو قبول می‌کنند. همچنین باید از این اعضا محافظت کنند. یاشیرو یک دانش آموز دبیرستانی است که زندگی معمولی دارد اما پس از مرگ تاتارا توتسوکو یکی از اعضای هومرا، همه چیز عوض می‌شود. فیلم قتل پخش شده و قاتل به یاشیرو شباهت دارد. اعضای هومرا مرگ یکی از اعضایشان را تحمل نمی‌کنند و مزدوری را برای قتل یاشیرو روانه می‌کنند. آیا یاشیرو می‌تواند زنده بماند؟


10. دبیرستان مردگان – Highschool of the Dead – 2010

مسلماً پسرها انیمه هایی با مضامین اچی را دوست دارند پس از این انیمه دبیرستانی خوششان می‌آید. همچنین اگر مضامین زامبی را دوست داشته باشید از این انیمه خوشتان می‌آید. داستان در ژاپن پر از زامبی رخ می‌دهد که مرده‌ها بیدار شده و در شهر آشوب به پا کرده‌اند. در این میان گروهی از دانش آموزان دبیرستانی می‌خواهند از این آخرالزمان زامبی نجات پیدا کنند. تاکاشی کیمورو یکی از این دانش آموزان است که پس از گاز گرفته شدن توسط یک زامبی یکی از بهترین دوستانش را کشت. حالا با دوست دختر دوست مرده‌اش است و قول داده از او مراقبت کند. در این میان بازماندگان دیگری را می‌بیند.


9. از من به تو – Kimi ni Todoke – 2009

یک انیمه دبیرستانی دیدنی بدون مضامین کلیشه درباره دختری به نام کورونوما ساواکو که خجالتی بوده و بنابراین بقیه او را خوب نمی‌شناسند. به علاوه به روح فیلم‌های “حلقه” (The Ring) هم شباهت دارد و همین موضوع شرایط را بدتر می‌کند. همکلاسی‌ها او را ساداکو صدا می‌کنند. ساواکو دوست دارد زندگی معمولی داشته باشد و با همکلاسی‌هایش وقت بگذراند. پسر محبوبی به نام کازهایا شوتا توجه او را جلب می‌کند اما آیا از دختر خوشش می‌آید؟ اما به سراغش ساواکو رفته و با او حرف میزند. بنابراین ساواکو امیدوار می‌شود.


8. آنجل بیتز! – Angel Beats! – 2010

خب این انیمه زندگی پس از مرگ ادیان را نشان می‌دهد. اوتوناشی مرده و حالا به جهنم می‌رود یا بهشت؟ نمی‌دانیم اما می دانیم مرده و به دنیای پس از مرگ می‌رود. تنها چیزی که درباره خودش به یاد دارد اسمش است. در آنجا دختری اسلحه دار به نام یوری را می‌بیند که می‌خواهد در این دنیا کمکش کند. همچنین به اوتوناشی می‌گوید که رهبر گروهی به نام شیندا سکای سنسن است که با دختری شرور به نام تنشی مبارزه می‌کنند. اما اوتوناشی یوری را باور ندارد. اما سپس به گروه او نزدیک شده و به تنشی هم جذب می‌شود.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه برتر ژانر ایسکای در تاریخ انیمه سازی


7. معلم بزرگ انیزوکا – Great Teacher Onizuka – 1999

انیمه ای زیبا با مضمونی جذاب درباره گانگستری به نام بایکر به نام اونیزوکا که می‌خواهد زندگی گانگستری خود را کنار گذاشته و معلم شود. اما دلیلش چیست؟ البته دلیل خیلی خوبی ندارد. اما این کار آسان نیست چون بچه‌های مدرسه معلمشان را اذیت می‌کنند. اما انیزوکا می‌تواند از عهده مشکلات بربیاید و به هدفش برسد.


6. دبیرستان دی ایکس دی – High School DxD – 2012

ایسی هیودو یک آدم عوضی است که دائم با دوستانش درباره دخترها حرف می‌زنند. حتی حین لباس عوض کردن دخترها آنها را زیرنظر دارند. ایسی دوست دارد یک دوست دختر زیبا داشته باشد. از آن طرف دختری به سراغش می‌آید و به او پیشنهاد می‌دهد. اما همه چیز آنطور که باید پیش نمی‌رود، چون دخترک یک فرشته مغضوب است و ایسی را می‌کشد. اما سپس او توسط ریاسس گرموری شرور نجات پیدا می‌کند. حالا ایسی برده او شده و باید از او اطاعت کند. اگر از مضامین اچی خوشتان می‌آید این انیمه را تماشا کنید.


5. ساکاموتو هستم – Sakamoto desu ga – 2016

یک کمدی دبیرستانی با داستانی تکراری اما جذاب درباره پسری جذاب و خوشتیپ با شخصیتی خوب به نام ساکاموتو که در روز اول مدرسه توجه همه را به خود جلب می‌کند. دخترها عاشق او می‌شوند. آیا معلم‌ها یا دانش آموزها می‌توانند به پای او برسند؟ حداقل سعی‌شان را می‌کنند.


4. احمق‌ها و آزمون‌ها و موجودات الهام بخش – Baka to Test to Shoukanjuu – 2010

یک انیمه می‌تواند موضوعی ساده را در ژانر فانتزی به داستانی عجیب تبدیل کند. آکیشیزا یوشی در مدرسه‌ای درس می‌خوانند که هیولاهای اساطیری را فرا می‌خوانند. این مدرسه سیستم امتیازبندی خاص دارد. اگر دانش آموز ماهری با نمره‌های خوب هستید در گروه الف قرار می‌گیرند که بهترین جای مدرسه و فضای راحت در اختیارشان قرار می‌گیرد. اما از سوی دیگر شرایط بد است. بدترین جای مدرسه در اختیار بچه‌های دیگر قرار می‌گیرد. آکیشیزا در درجه پایین قرار دارد و تلاش می‌کند تا به درجات بالا برسد.

همچنین بخوانید: معرفی 20 انیمه مورد انتظار سال 2020 که در انتظار انتشارشان هستیم


3. ری لایف – ReLife – 2016

آیا فیلم “دوباره 17” (17 Again) را دیده‌اید؟ در اینجا می‌خواهیم نسخه انیمه آن را تماشا کنیم که قهرمان آن آراتا کایزاکی مردی 27 ساله از نظر همه یک فرد شکست خورده است. دائم شغل عوض می‌کند و انگار هدفی ندارد. اما دیدار با ریو یواکه محقق مرکز تحقیقاتی ری لایف همه چیز را عوض می‌کند. از او می‌خواهند قرصی را بخورد که همه چیز را عوض می‌کند. قرص را خورده و درحالی بیدار می‌شود که 17 ساله است. حالا باید یک سال در دبیرستان درس بخواند تا مورد آزمایش قرار بگیرد. ریو هم بر او نظارت دارد. اما او هنوز یک بازنده است، در آزمون‌ها شکست می‌خورد و نمی‌توانید مقررات را دنبال کند. بنابراین باید تلاش کند تا اشتباهات گذشته‌اش تکرار نشوند.


2. نارنجی – Orange – 2016

قهرمان انیمه ناهو تاکامیا یک نامه عجیب دریافت می‌کند که برای خودش ارسال شده اما موضوع عجیب فرستنده آن است که انگار خود ناهو آن را از آینده برای خودش فرستاده. بله، ناهوی آینده برای ناهوی ده ساله نامه فرستاده است. این موضوع نشان می‌دهد که ناهو از آینده‌اش پشیمان بوده و از خود گذشته می‌خواهد اشتباهاتش را تکرار نکند. همچنین در نامه از پسری به نام کاکرو صحبت می‌کند که ناهو باید از او محافظت کند و در عین حال آینده خودش هم بهتر شود.


1. کنیچی: قویترین شاگرد – Mightiest Disciple Kenichi – 2006

یک انیمه دیدنی و جالب با هنرهای رزمی اکشن که شخصیت اصلی آن کنیچی نام دارد. شخصیتی ضعیف که همیشه با دیگران به مشکل برمی خورد. اما عین تمرین و قوی شدن آنقدر غرق کتاب‌ها می‌شود که دیگر تمرین می‌کند. اما وقتی در باشگاه کاراته به او حمله می‌کنند باید محافظت از خودش را یاد بگیرد. در مکانی به نام ریوزانپاکو که مربی‌های مختلف حضور دارند کمک دریافت می‌کند. تمرینات آنقدر شدید است که کنیچی می‌خواهد آنجا را ترک کند. اما اراده و عشق او به همکلاسی‌اش میو، که خودش خبره هنرهای رزمی است، او را قوی‌تر می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (34)

بستن فرم

  1. یسنا

    آذر 17, 1401

    زشت زشت زشتتتتا

    پاسخ

  2. سهیل

    مهر 24, 1401

    جای tokyo reevengers تو ایست خالیه اگه طرفدار ژانر اکشن و گانگستری و پسرانه و دبیرستانی هستین این رو ببین کیف می کنید ۲۴ قسمت هم بیشتر نیست

    پاسخ

  3. انیمه

    مرداد 1, 1401

    انیمه نارنجی خیلی خوبه😍

    پاسخ

  4. Ayda

    خرداد 26, 1401

    سلام ببخشید انیمه بگو دوستت دارم و از کجا میتونم ببینم؟ هرچی میگردم از قسمت ۳به بعد ترجمه نداره

    پاسخ

    • ونزدی در پاسخ به Ayda

      اردیبهشت 30, 1402

      جند قسمته

      پاسخ