معرفی بهترین خون‌آشام‌های فیلم‌های سینمایی

خون آشام ها همیشه جنبه جذاب فیلم و سریال‌ها بودند. خلق چنین شخصیت‌های نشان دهنده تمایل انسان به جاودانگی است، اما این موجودات با نوشیدن خون نیرو می‌گیرند. این مفهوم همیشه جذاب بوده و از زمان خلق اولین خون آشام سینمایی در اوایل سال‌های 1920 موردتوجه قرار گرفته است. طی سال‌ها فیلم‌های خون آشامی مختلف تولید شده است که برخی از آنها فراموش شده‌اند. در اینجا می‌خواهیم بهترین خون آشام های فیلم‌های سینمایی را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. آرو در “چندگانه گرگ و میش” (The Twilight Saga – 2008-2012)

“گرگ و میش” مشهورترین فیلم خون آشامی قرن حاضر است که بر فرهنگ عامه تأثیر زیادی گذاشت و به خاطر شخصیت آرو در این لیست قرار گرفت. این فیلم با معرفی خون آشام های جدید نظر ما را به این شخصیت‌ها عوض کرد تا بدانیم خون آشام های خوب هم وجود دارند، اما آرو شرورترین خون آشام این فیلم است.

آرو رهبر فرقه برادری ون آشام هاست که از رم همه چیز را اداره می‌کند وبا قدرت خوانش ذهن و نیرنگ خون آشام ها را می‌کشد. او قوی‌ترین خون آشام دنیای فیلم است که می‌تواند انسان را شکست دهند.

این شخصیت با بازی “مایکل شین” (Michael Sheen) شخصیتی شرور و تشنه خون است که همین قدرت طلبی‌اش شخصیت‌های این فیلم را می‌ترساند.

همچنین بخوانید: 12 انیمه جذاب و دیدنی با موضوع خون آشامی


9. بلید در “سه گانه تیغه” (Blade Trilogy – 1998-2004)

این شخصیت از کمیک مارول نیمه خون آشام و نیمه انسان است و می‌خواهد برای گرفتن انتقام مرگ مادرش و متوقف کردن یک خدای شرور خون آشام ها را از بین ببرد.

با اینکه بلید قاتلی بی رحم است اما به خاطر ریشه مشکلش باعث می‌شود به این ضدقهرمان علاقه مند شویم. او که بیشتر ضدقهرمان فیلمی اکشن است تا ترسناک، به خون آشام های دیگر این لیست شباهتی ندارد، و در نوع خود مهم، خاص و به یادماندنی است. او همیشه به عنوان خون آشامی انتقام جو در یادمان می‌ماند.


8. دیوید در “پسران گمشده” (The Lost Boys – 1987)

یک کمدی ترسناک از سال‌های 1980 که هنوز با وجود بیش از سی سال جذابیت دارد.

روایت این فیلم از “جوئل شوماخر” (Joel Schumacher) درباره خانواده‌ای است که به شهر کوچک آمریکایی می‌آیند اما دو پسرشان به دنیای خون آشام ها به رهبری دیوید وارد می‌شوند. دیوید با بازی “کیفر ساترلند” (Kiefer Sutherland) به خاطر کت چرمی‌اش شهرت دارد و شخصیتی منفی است که هنوز همه سینمادوستان و طرفداران این ژانر او را به خاطر دارند.


7. سلن در “دنیای مردگان” (Underworld – 2003-2016)

فیلمی از “لن وایزمن” (Len Wiseman) که خون و خونریزی این ژانر را با فضایی اکشن و جنگ میان یک خون آشام و گرگینه جایگزین کرده است. قهرمان فیلم، سلن با بازی “کیت بکینسل” (Kate Beckinsale) با کت چرمی‌اش به دنبال انتقام از گرگینه هاست و بنابراین شاهد فیلمی مدرن و اکشن با فضای گوتیک هستیم.

مبارزه با اسلحه و صحنه‌های اکشن سلن را به خون آشامی ترسناک تبدیل می‌کند که با وجود عناصر خون آشام ناچیزش شایسته قرار گرفتن در این لیست است.


6. ویاگو، ولادیزلاو و دیکون در “آنچه در سایه انجام می‌دهیم” (What We Do In the Shadows – 2014)

فیلمی از “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) که یک فیلم خون آشامی بامزه است تا ترسناک. این فیلم با سبک مستندگونه در نیوزلند ضبط شده و درباره سه خون آشام به نام‌های ویاگو (تایکا وایتیتی)، ولادیزلاو (جامین کلمنت “Jermaine Clement “) و دیکون (جاناتان براق “Jonathan Brugh “) است که به همراه انسان تازه خون آشام شده‌ای به نام نیک (کوری گونزالز-ماکوئر “Cori Gonzalez-Macuer “) به دنیای مدرن می‌آیند.

طنز وایتیتی و تلاش خون آشام ها برای گوگل کردن و آشنایی با مسائل جدید، در کنار ارجاع به اساطیر خون آشامی و داستان‌های سینمایی این فیلم را دیدنی کرده است. شاید این سه شخصیت در مقایسه با شخصیت‌های دیگر لیست ترسناک نباشند اما در نوع خود جذاب هستند و این فیلم فضای متفاوت جالبی دارد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های خون آشامی عاشقانه در تاریخ سینما


5. الی در “آدم درست را راه بده” (Let the Right One In – 2004)

دختری جوان عاشق پسری معمولی می‌شود اما بعد متوجه می‌شویم “جان آجواید” داستان را نوشته و دخترک هم خون آشام است. یک فیلم سوئدی پر از قتل و خونریزی که الی (لینا لئاندرشون  “Lina Leandersson “) با خیال راحت مردم را می‌کشد و از سر راه برمی دارد. گرچه به لطف عشق به اسکار (کاره هدبرنت ” Kåre Hedebrant”) کمی بهتر شده اما بازهم از خون آشام های دیگر لیست خطرناک‌تر و شرورتر است.

نوشیدن خون، خودداری از حضور در نور خورشید، و قتل او را به خون آشامی کامل تبدیل می‌کند و حتی این فیلم نشان می‌دهد اگر یک خون آشام زیر نور خورشید بماند چه بر سر پوستش می‌آید. این فیلم گرچه خصوص بچه‌هاست اما یکی از خشن‌ترین فیلم‌های لیست است که جنبه تاریک یک خون آشام را نشان می‌دهد.


4. لوئیس دو پوینت دو لاک در “مصاحبه با خون آشام” (Interview with the Vampire – 1994)

فیلمی اقتباسی از رمان “آن رایس” درباره دو خون آشام مشهور که یکی از آنها لوئیس دو پوینت دو لاک با اجرای “برد پیت” (Brad Pitt) که کشته شده و بعد به خون آشام تبدیل شده است، هرچند مرگ آرزوی خودش بود اما نه به این شکل.

این فیلم تمام کلیشه‌های مربوط به اساطیر خون آشامی از جمله سرعت، قدرت، خون طلبی، مرگ در تابوت و نفرتشان از نور خورشید را نشان می‌دهد. گرچه این شخصیت به اندازه سایر خون آشام ها تشنه خون نیست اما هم انسان‌ها را می‌کشد هم خون آشام ها را.

فضای غم آلود فیلم و اجرای “برد پیت” لوئیس را به یکی از ترسناک‌ترین و مشهورترین خون آشام ها تبدیل کرده است.


3. کنت ارلوک در “نوسفراتو” (Nosferatu – 1922)

مهم‌ترین فیلم خون آشامی تاریخ با معرفی بهترین خون آشام ها که خون آشام اصلی آن کنت ارلوک هنوز به عنوان موجودی عجیب در اذهان باقی مانده است.

گرچه فیلم در اصلی خون آشامی نیست اما یکی از بهترین خون آشام های سینما را نشان می‌دهد که تشنه خون است، ذهن‌ها را می‌خواند و از حضور در نور آفتاب خودداری می‌کند، بنابراین یکی از ترسناک‌ترین خون آشام های تاریخ است.

بدن لاغر، کشیده، گوش‌های بزرگ و نگاه خیره او می‌تواند تمااشاگر را بترساند. به همین دلیل است که فیلم حدود 100 سال بعد هنوز در یادها باقی مانده و یکی از محبوب‌ترین خون آشام های تاریخ را نشان می‌دهد.


2. لستات د لینکورت در “ملکه نفرین‌شده” (Queen of the Damned – 2002) و “مصاحبه با خون آشام”

شخصیت دیگری از “آن رایس” با بازی “تام کروز” (Tom Cruise) در فیلم “مصاحبه با خون آشام” سال 1994 و سپس “ملکه نفرین شده” سال 2002، که به عنوان یک اشرافی فرانسوی به یک ستاره راک خون آشام تبدیل می‌شود. این شخصیت از انسان نفرت دارد و به خاطر سرعت، قدرت و مهارت‌هایش می‌تواند به خواسته‌هایش برسد.

در بسیاری از صحنه‌های فیلم شاهد این هستیم که لستان انسان‌ها و خون آشام ها را کشته و البته انسان‌ها را خون آشام تبدیل می‌کند. چیزی که در فیلم‌ها کمتر می‌بینیم.

بدون شک لستات یکی از مشهورترین خون آشام های سینما و ادبیات است که در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها به او اشاره شده است. این خون آشام تشنه خود هم برای تماشاگران جذاب است و هم آنها را می‌ترساند. به همین دلیل در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین بخوانید: 12 انیمه خون آشامی برتر در تاریخ انیمه به انتخاب پروشات


1. دراکولا در “دراکولا” (Dracula – 1931)

با شنیدن کلمه “خون آشام” به یاد چه چیزی می افتید؟ حتماً دراکولا. این شاهزاده خون آشام مشهورترین خون آشام سینماست که به جایگاه افسانه‌ای رسیده است.

یک خون آشام خوش لباس که الهام بخش خون آشام های دیگر است و زمانی که تا به این اندازه از کلیشه‌های خون آشامی پیروی می‌کند نمی‌شود نادیده‌اش گرفت.

کل اسطوره خون آشامی از خانه او، خوابیدنش در تابوت، ناپدید شدنش در دود، توانایی خوانش ذهن و ویژگی‌های دیگرش اقتباس شده است. این شخصیت اولین بار در فیلم “دراکولا” سال 1931 با اجرای “بلا لاگوسی” (Bela Lugosi) و آخرین بار در سال 2020 روی صحنه رفت تا هنوز نیمه تاریک انسان را نشان دهد.

با احترام به تمام خون آشام های دیگر باید بگوییم دراکولا جذاب‌ترین و ترسناک‌ترین خون آشام تاریخ سینماست.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم