معرفی فصل دوم سریال “فارگو” (Fargo)؛ کمدی سیاه خونین و خطرناک

سریال جنایی “فارگو” یکی از تحسین‌برانگیزترین سریال‌های دهه اخیر است که طرفداران ژانر جنایی و کمدی سیاه را ناامید نکرده و روایتش جذابش مخاطب را شگفت‌زده می‌کند.  این سریال که از سال ۲۰۱۴ شروع به پخش کرد، هر فصل را به داستان متفاوتی اختصاص داده و می‌توان هر فصل آن را یک مینی‌سریال دیدنی تصور کرد. در مقالات قبلی فصل اول این سریال را به‌طور اختصاصی معرفی کرده‌ایم و در این مقاله فصد داریم فصل دوم را معرفی کنیم. در ادامه با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “فارگو” (Fargo)
  • ژانر: درام، جنایی، کمدی سیاه
  • سازنده: “نوآه هاولی” (Noah Hawley)
  • بازیگران: “کیرستن دانست”، “پاتریک ویلسون”، “جسی پلمونس”، “جین اسمارت”
  • سال تولید: 2015
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: ۶۰-۴۹
  • شبکه: FX
  • امتیاز آی ام دی بی: ۸,۹/۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۲/۱۰۰

تریلر فصل دوم سریال Fargo

فضای داستانی سریال “فارگو” یکی از بهترین فضاهایی است که می‌توانید در یک اثر جنایی تصور کنید؛ فضایی که نه آنقدر جدی و خشک است که با دنیای واقعی تفاوت داشته باشد و نه آنقدر مصنوعی و ساختگی که شما را از دنبال کردن داستان اصلی خسته کند. در فصل دوم این سریال هم شاهد به تصویر کشیده شدن داستانی کاملا واقعی هستیم که در سال 1979 رخ داده است؛ داستانی که از یک تصمیم اشتباه آغاز شده و به کشته شدن افراد زیادی ختم می‌شود. با وجود متفاوت بودن داستان فصل‌های سریال “فارگو”، همیشه نکات ریز و جالب توجهی در آن وجود دارد که مانند نخی ما را به فصل‌های قبلی و فیلم فارگو (محصول سال 1996) وصل می‌کند؛ اتفاقی که در نوع خودش شگفت‌آور و تحسین‌کننده است.

داستان فصل دوم سریال “فارگو” از این قرار است: پلیس ایالت مینه‌سوتا در زمستان سال 1979 با یک قتل وحشتناک که در کافه‌ای خارج از شهر رخ می‌دهد، وارد بازی دو خانواده بزرگ مافیا می‌شود؛ بازی‌ای که یک سر آن طمع و بی‌رحمی قرار گرفته و یک سر آن اتفاقاتی کاملا تصادفی؛ اتفاقاتی کع گریبان‌گیر زوج جوانی شده و آنها را از زندگی روزمره‌شان برای همیشه جدا می‌کند.در این میان، افسری به‌نام لو سالورسون (با بازی پاتریک ویلسون) مامور رسیدگی و تحقیق این پرونده می‌شود که وی را با حقایق و شخصیت‌های عجیب و غریبی روبرو کرده و در مسیر خطرناکی قرار می‌دهد.

حوادث این فصل از سریال “فارگو” آنقدر غیرقابل پیش‌بینی جلو می‌روند که محال است بتوانید تماشای آن را به تعویق بیندازید. شخصیت‌پردازی‌های عمیق و کارشده در کنار روایت جذاب این سریال باعث می‌شود آن را اثری متفاوت و غیرکلیشه‌ای بدانیم که همزمان با وحشتناک بودن داستان، ما را با یک کمدی سیاه آزاردهنده نیز روبرو می‌کند. باوجود صحنه‌های خشن و قتل‌های خونینی که در این سریال به تصویر کشیده‌شده، عنصری در روایت آن وجود دارد که به هیچ وجه باعث تکراری یا افراطی جلوه دادن آن نشده و مخاطب را خیلی خوب و به موقع با دنیای خودش وفق می‌دهد.  “فارگو” اثری ارزشمند و دیدنی است که تماشای آن نه فقط تجربه‌ای هیجان‌انگیز که تامل‌برانگیز و درگیرکننده نیز هست.

تصاویری از فصل دوم سریال “فارگو”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم