7 فیلم رازآلود جذاب و دیدنی شبیه فیلم “حیوانات شب زی” (Nocturnal Animals) که باید تماشا کنید

تریلری از “تام فورد” (Tom Ford) با حضور “جیک جیلنهال” (Jake Gyllenhaal)، “ایمی آدامز” (Amy Adams) و “مایکل شنون” (Michael Shannon) با اقتباس از رمان “تونی و سوزان” نوشته “آستین رایت” در سال 1993، که داستان در دل داستان است. سوزان (آدامز) صاحب یک گالری هنری است که نسخه‌ای از رمان نوشته شده توسط همسر سابقش ادوارد شفیلد (جیلنهال) دریافت می‌کند. نام رمان “حیوانات شب زی” است و این اسمی بود که سوزان روی ادوارد گذاشت. او متن را می‌خواند و متن هم روایت دوم فیلم است. رمان توی فیلم آینه رابطه سابق سوزان با همسر سابقش است. ازدواج فعلی‌اش با تاجری به نام هاتن مارو (آرمی همر “Armie Hammer”) هم روی به پایان است.

سوزان که از بی‌خوابی رنج می‌برد به رمان پناه برده و به گذشته‌اش فکر می‌کند. فضای مدرن فیلم با عناصر روانشناسانه شخصیت‌ها فیلم را دیدنی می‌کند. کارگردانی فورد و فیلمنامه یک تریلر روانشناسانه در سبک درام انتقام جویانه خلق کرد. در اینجا می‌خواهیم 7 فیلم با فضایی پیچیده و جذاب را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. زندانیان – Prisoners – 2013

تریلری از “دنی ویلنوو” (Dennis Villeneuve) درباره کلر داور (هیو جکمن “Hugh Jackman”) که به دنبال یافتن دختر گمشده‌اش و دوست اوست. کارآگاه لوکی (جیک جیلنهال “Jake Gyllenhaal”) پرونده را دنبال کرده و در جستجوی بچه‌هاست. کارآگاه لوکی و کلر داور در مسیر خود به مشکل برمی خورند. این فیلم با عناصر انتقام و گناه با اجراهای زیبا و شخصیت پردازی‌هایش دیدنی است.

همچنین بخوانید: 38 فیلم برتر اسپانیایی زبان که نباید از دست بدهید


6. راز چشمان آنها – The Secret in Their Eyes – 2009

یک فیلم آرژانتینی و برنده اسکار، ساخته “خوان جوزه کامپانلا” (Juan Jose Campanella) با فیلمنامه جذاب. فیلم به یک کارمند قضایی (ریکاردو دارین “Ricardo Darin”) و مافوقش (“سولداد بیژامیل Soledad Villamil”) می‌پردازد که می‌خواهند پرونده تجاوز و قتل را حل کنند. 25 سال بعد به رازهایی پی می‌برند که همه چیز را تغییر می‌دهد. مضامین پیچیده و نمادگرایی اجتماعی-سیاسی این فیلم را تماشایی می‌کند.


5. من شیطان را دیدم – I Saw The Devil – 2010

یک درام انتقام جویانه به کارگردانی “کیم جی-وون” (Kim Jee-woon) که محدودیت‌های فیلمسازی را کنار میزند. کیم سو-هیون (لی بیونگ-هون “Lee Byung-hun”) ماموری در جستجوی یافتن قاتل همسرش، یک قاتل روان پریش به نام جانگ کیونگ-چول (چوی مین-سیک “Choi Min-sik”) است. فیلم موش و گربه بازی آنها را دنبال می‌کند. یک تریلر دیدنی با جلوه‌های بصری و انتقام جویانه.


4. قراضه آبی – Blue Ruin – 2013

فیلمی دیدنی از “جرمی سالنی یر” (Jeremy Saulnier) درباره دوایت ایوانز (میکن بلیر “Macon Blair”) که زندگی بدی دارد تا اینکه خبر آزادی قاتل والدینش را می‌شنود. بعد او را دنبال می‌کند تا انتقام بگیرد. روایت متفاوت فیلم اثری دیدنی را در اختیارمان می‌گذارد و فیلم در فستیوال کن 2013 به نمایش درآمد.

همچنین بخوانید: 25 فیلم کارآگاهی و رمزآلود برتر در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


3. او – Elle – 2016

فیلمی از “پل ورهوفن” (Paul Verhoeven) درباره میشل لیبلانک (ایزابل هوپر “Isabelle Huppert”) که به دنبال متجاوز خود است و این جستجو یک درام انتقام جویانه خلق می‌کند. یک فیلم روانشناسانه با عناصر انتقام جویانه که برای تماشاگران دیدنی خواهد بود.


2. شهر انتقام – Badlapur – 2015

فیلمی به کارگردانی “سریرام راگاوان” (Sriram Raghavan) درباره راگو (وارون دهاوان”Varun Dhawan”) که همسر و پسرش توسط دو سارق به نام‌های لیاک (نوازالدین صدیقی “Nawazuddin Siddiqui”) و هرمان (وینای پاتاک “Vinay Pathak”) که در حال فرار از جنایت بودند، کشته شدند. حالا راگو فقط در فکر انتقام است. این فیلم به رفتار انتقام جو پرداخته و یک نئو-نوآر دیدنی است. مهارت‌های کارگردانی راگاوان یک اثر رئالیسم دیدنی ساخته است. این فیلم براساس کتاب Death’s Dark Abyss “ماسیمو کارلوتو” ساخته شد.


1. پوستی که در آن زندگی می‌کنم – The Skin I Live In – 2011

یک تریلر روان شناسانه ساخته “پدرو آلمودوار” (Pedro Almodovar) که به “حیوانات شب زی” بی شباهت نیست و داستان یک جراح پلاستیک (آنتونیو باندراس “Antonio Banderas”) است که می‌خواهد پوستی کشف کند تا صنعت پزشکی را متحول کند. او با این نوآوری می‌خواهد به خواسته‌های خود برسد و اثری ترسناک پدید می‌آید. این فیلم جذاب و دیدنی یک اثر تماشایی است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های ژانر تریلر (thriller) تاریخ سینما که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم