8 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “جشن رقص پایان سال” (The Prom)

فیلمی به کارگردانی “رایان مورفی” (Ryan Murphy)، خالق بهترین سریال‌های تلویزیونی، یک کمدی موزیکال درباره چهار بازیگر برادوی که به یک دختر نوجوان کمک می‌کنند تا به همراه دوست دخترش به جشن رقص پایان سال برود. فیلمی براساس موزیکالی به همین نام از “چاد بیگولین” (Chad Beguelin)، “مسیو اسکلر” (Matthew Sklar) و “باب مارتین” (Bob Martin). بیگلولین و مارتین فیلمنامه را نوشته و تهیه کننده هم بودند. اگر این فیلم را دوست داشتید در اینجا فیلم‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. بی‌نوایان – Les Miserable – 2012

فیلمی اقتباسی از رمانی به همین نام در سال 1962 به کارگردانی “تام هوپر” (Tom Hooper) با حضور “آن هاتاوی” (Anne Hathaway)، “هیو جکمن” (Hugh Jackman) و “راسل کرو” (Russell Crowe) درباره یک زندانی به نام ژان والژان که قانون شکنی کرده و زندگی جدیدی را آغاز می‌کند. به زودی حامی دخترکی می‌شود که مادرش مرده. وقتی ژان با گذشته‌اش روبرو می‌شود همه چیز بهم می‌ریزد. این فیلم چند جایزه گلدن گلوب، بفتا و اسکار برد و بازیگران با صدای خود آهنگ خواندند.

همچنین بخوانید: معرفی بدترین و بهترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینما


7. شیکاگو – Chicago – 2002

یک فیلم موزیکال جنایی  و اولین فیلم در این ژانر که پس از “الیور” (Oliver) در سال 1968 جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کرد. داستانی با حضور “رنی زلوگر” (Renee Zellweger) و “کاترین زتاجونز” (Catherine Zeta-Jones) که در سال‌های 1920 رخ داده و درباره دو قاتل است که منتظر دادگاهشان هستند. زتاجونز برنده بهترین بازیگر نقش مکمل اسکار و بفتا شد.


6. بزرگ‌ترین شومن – The Greatest Showman – 2017

فیلمی براساس داستان خلق موزه آمریکایی برنام با حضور “هیو جکمن” در نقش برنام به کارگردانی “مایکل گریسی” (Michael Gracey) که بازیگران دیگرش عبارتند از “زک افران” (Zac Efron)، “میشل ویلیامز” (Michelle Williams) و “ربکا فرگوسن” (Rebecca Ferguson). این فیلم پنجمین پرفروش فیلم موزیکال لایو-اکشن است که جوایز مختلف به دست آورد.


5. لالالند – La La Land – 2016

هیچ لیست فیلم موزیکالی بدون این فیلم درخشان نیست. فیلمی به نویسندگی و کارگردانی “دیمین شزل” (Damien Chazelle) با حضور “رایان گاسلینگ” (Ryan Gosling) و “اما استون” (Emma Stone) در نقش دو عاشق در لس آنجلس که از نظر تجاری و هنری موفق بود، هفت جایزه گلدن گلوب به دست آورد و جوایز بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن (استون) را دریافت نمود.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های موزیکال برای بازسازی در سینمای امروز


4. پیچ پرفکت – Pitch Perfect – 2012

یک فیلم موزیکال با عناصر کمدی به کارگردانی “جیسون مور” (Jason Moore) و براساس کتابی به همین نام از “میکی رپکین” درباره مشکلات گروهی دخترانه که می‌خواهند در یک مسابقه پیروز شوند. اجرای زیبای “آنا کندریک” (Anna Kendrick)، “ربل ویلسون” (Rebel Wilson) و “اسکایلر آستین” (Skylar Astin) این فیلم را از لحاظ تجاری و هنری موفق کرده است.


3. ماما میا – Mamma Mia – 2008

یک فیلم موزیکال برای طرفداران گروه سوئدی آبا، براساس موزیکالی به همین نام در سال 1999 با حضور “مریل استریپ” (Meryl Streep)، “کریستین بارانسکی” (Christine Baranski)، “پیرس برازنان” (Pierce Brosnan) و “دومینیک کوپر” (Dominic Cooper) درباره دختری در شرف ازدواج که می‌خواهد برای مادرش همسر خوبی پیدا کند و سه مرد مناسب را به عروسی‌اش دعوت می‌کند. آهنگ‌های مختلف آبا مانند Dancing Queen ،Mamma Mia ، The Winner Takes It All در فیلم اجرا می‌شوند. آهنگ‌های آبا، موسیقی متن شنیدنی و اجراهای زیبا فیلم را دیدنی می‌کند.


2. راکت من – Rocketman – 2019

فیلمی براساس زندگی موزیسین بریتانیایی “التون جان” با موسیقی زیبا، موسیقی متن شنیدنی، قطعات به یادماندنی و اجرای زیبایی “تارون اگرتون” (Taron Egerton) در نقش جان. بازیگران دیگر فیلم عبارتند از “جیمی بل” (Jamie Bell)، “برایس دالاس هاوارد” (Bryce Dallas Howard) و “ریچارد مدن” (Richard Madden) که برای طرفداران موزیکل و موسیقی جان تماشایی است.

همچنین بخوانید: معرفی 25 فیلم برتر موزیکال و رقص در تاریخ سینما


1. ستاره‌ای متولد می‌شود – A Star Is Born – 2018

فیلمی به کارگردانی “بردلی کوپر” (Bradley Cooper)، بازسازی موزیکالی به همین نام با حضور درخشان “لیدی گاگا” (Lady Gaga) درباره یک موزیسین الکلی که عاشق یک خواننده می‌شود. اجراهای زیبا و موسیقی متن آن را دیدنی کرده و داستان عاطفی آن را جذاب کرده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم