8 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “بگذار همه آنها صحبت کنند” (Let Them All Talk)

فیلمی به کارگردانی “استیون سودربرگ” (Steven Soderbergh) که داستان در یک کشتی تفریحی رخ می‌دهد. این کمدی درام درباره نویسنده‌ای است که به همراه دوستان و خواهرزاده‌اش سوار کشتی می‌شود تا اوقات خوشی داشته باشد. این فیلم با حضور “مریل استریپ” (Meryl Streep) در کشتی تفریحی کویین ماری 2 رخ می‌دهد. در اینجا می‌خواهیم فیلم‌های مشابه را تماشا کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. تایتانیک – Titanic – 1997

یکی از فیلم‌های محبوب روی عرشه، یک عاشفنه از “جیمز کامرون” (James Cameron) که هم جوایز اسکار را به خانه برد و هم در گیشه درخشید. این فیلم با حضور “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) و “کیت وینسلت” (Kate Winslet) در نقش‌های اصلی دو عاشق را در کشتی غرق شده در سال 1912 نشان می‌دهد. کامرون با الهام از تایتانیک غرق شده این فیلم را ساخت که یکی از آثار موفق کارنامه اوست.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های رازآلود تاریخ سینما که باید تماشا کنید


7. زندگی پی – Life of Pi – 2012

فیلمی براساس رمانی از “یان مارتل” در سال 2001 به کارگردانی “انگ لی” (Ang Lee) که با فلش بک داستان پسری 16 ساله را روایت می‌کند که پس از نجات یافتن از کشتی غرق شده در اقیانوس آرام با یک ببر بنگال همسفر می‌شود و در مدت 227 روز تلاش می‌کند زنده بماند. جلوه‌های ویژه و اجرای زیبای “سورج شارما” (Suraj Sharma) و “عرفان خان” (Irrfan Khan) این فیلم را به شاهکاری تبدیل کرده که سؤالات فلسفی ایجاد می‌کند. این فیلم از زمان اکران با تحسین منتقدین مواجه شد، فروش بالایی داشت و جایزه بهترین فیلم اسکار را دریافت کرد.


6. جزر و مد سرخ – Crimson Tide – 1995

فیلمی با حضور “دنزل واشینگتن” (Denzel Washington) و “جین هکمن” (Gene Hackman) که ماجرای آن پس از جنگ سرد رخ می‌دهد. در مرزهای آلاباما کشمکش میان کاپیتان و فرمانده قوت می‌گیرد چون کاپیتان می‌خواهد به دشمن حمله کند. فیلمی به کارگردانی “تونی اسکات” (Tony Scott) با اجرای زیبای بازیگران که تحسین منتقدین را برانگیخت و نامزد اسکار شد.


5. کاپیتان فیلیپس – Captain Phillips – 2013

یک تریلر زندگی نامه‌ای با اقتباس از داستان واقعی ربوده شدن کشتی باری آمریکایی به نام مائرسک آلاباما توسط دزدان دریایی سومالیایی. این فیلم به کارگرانی “پل گرینگرس” (A Captain’s Duty) و نویسندگی “بیلی ری” (Billy Ray) از کتاب A Captain’s Duty نوشته “ماپیتان ریچارد فیلیپس” الهام گرفت. در زمان ربوده شدن فیلیپس کاپیتان کشتی بود. صحنه‌های زیبا و اجرای دیدنی “تام هنکس” (Tom Hanks) فیلم را تماشایی کرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تام هنکس که باید تماشا کنید


4. کشتی – Das Boot – 1981

فیلمی درباره جنگ آلمان غربی و یکی از بهترین فیلم‌های آلمانی تاریخ به نویسندگی و کارگردانی “ولفگانگ پترسون” (Wolfgang Petersen) که دوران جنگ جهانی دوم و زیردریایی یو-96 در نبرد آتلانتیک را نشان می‌دهد. فیلم از یک رمان آلمانی نوشته “لوتار-گانتر بوخهایم” اقتباس شد و یکی از گرانقیمت ترین فیلم‌های دوران خود است.


3. ورطه – The Abyss – 1989

فیلم دیگری از “جیمز کامرون” در این لیست که به عمق دریا و رمز و رازهای آن می‌پردازد. یک فیلم علمی-تخیلی درباره تیم تحقیقاتی آمریکا که در تلاش برای نجات یک زیردریایی غرق شده با حوادث عجیب روبرو می شون. جلوه‌های ویژه پیشروی فیلم باعث شد جایزه بهترین جلوه‌های ویژه اسکار را دریافت کند. گرچه فیلم جز آثار کمتر شناخته شده کامرون است، اما باید آن را تماشا کنید، مخصوصاً اگر ژانر علمی-تخیلی را دوست دارید.


2. شکار برای اکتبر سرخ – The Hunt for Red October – 1990

یک تریلر دریایی دیگر به کارگردانی “جان مک تیرنان” (John McTiernan) و نویسندگی “لری فرگوسن” (Larry Ferguson) و “دونالد ای.استوارت” (Donald E. Stewart) براساس رمانی به همین نام نوشته “تام کلانسی” در سال 1984 که پایان جنگ سرد را نشان می‌دهد. اجرای زیبای “شان کانری” (Sean Connery)، “الک بالدوین” (Alec Baldwin)، “اسکات گلن” (Scott Glenn) و “سم نیل” (Sam Neill) در نقش شخصیت‌های جذاب فیلم را دیدنی کرد و تحسین مردم و منتقدین را برانگیخت.

همچنین بخوانید: فلسفی ترین فیلم های کل تاریخ سینما که نباید از دست بدهید


1. مثلث – Triangle – 2009

فیلمی که می‌توانید بارها تماشایش کنید. اثری به نویسندگی و کارگردانی “کریستوفر اسمیت” (Christopher Smith)، یک تریلر روانشناسانه پر از صحنه‌های خونین و شوکه کننده که انتظارات بیننده را برهم میزند. اجرای دیدنی “ملیسا جرج” (Melissa George) در نقش زنی تنها در کشتی اقیانوس پیما که موجودی عجیب را می‌بیند، فیلم را دیدنی می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم