8 فیلم اکشن جذاب و دیدنی شبیه فیلم “ایوا” (Ava) که باید تماشا کنید

فیلمی به نویسندگی “متیو نیوتون” (Matthew Newton) و کارگردانی “تیت تیلور” (Tate Taylor)، یک تریلر اکشن درباره یک مزدور حرفه‌ای به نام ایوا (جسیکا چستین “Jessica Chastain”) که پس از خراب شدن یکی از مأموریت‌هایش به هدف سازمان تبدیل می‌شود. در این میان باید با خانواده‌اش هم آشتی کند. یک فیلم زیبا در ژانر تریلر جاسوسی که اگر می‌خواهید فیلم‌های مشابه را تماشا کنید در اینجا معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


8. اسمارت را بگیر – Get Smart – 2008

فیلمی براساس یک سریال تلویزیونی آمریکایی از سال‌های 1960 از “مل بروکس” (Mel Brooks) و “باک هنری” (Buck Henry) درباره جاسوسی به نام مکسول اسمارت (استیو کارل “Steve Carell”) که به همراه مأمور 99 (آن هاتاوی “Anne Hathaway”) باید از پیشروی نقشه یک سازمان تروریستی جلوگیری کند. “دواین جانسوین” (Dwayne Johnson)، “آلن آرکین” (Alan Arkin)، “تری کروز” (Terry Crews) و “دیوید کوچنر” (David Koechner) از ستارگان فیلم هستند. “برنی کاپل” (Bernie Kopell) هم در فیلم حضور دارد. این فیلم به کارگردانی “پیتر سگال” (Peter Segal) با نقدهای مختلف منتقدین مواجه شد.

همچنین بخوانید: فیلم‌های اکشن دیدنی که راتن تومیتوز امتیاز بسیار بدی به آنها داده است


7. گنجشک سرخ – Red Sparrow – 2018

فیلمی به کارگردانی “فرانسیس لارنس” (Francis Lawrence) و نویسندگی “جاستین‌هایت” (Justin Haythe) درباره یک بالرین روسی به نام دامینیکا اگوروا (جنیفر لارنس “Jennifer Lawrence”) که پس از یک جراحت باید بازنشسته شود. بعد در سازمان سری روسیه جاسوسی کرده و با یک مأمور سیا ارتباط برقرار می‌کند. این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته “جیسون متیوز” در سال 2013 با نقدهای مختلف مواجه شد، اما از اجرای لارنس تحسین شد. صحنه‌های خشن و اجراهای درخشان این فیلم را دیدنی کرد.


6. جاسوس – Spy – 2015

سوزان کوپر (ملیسا مک کارتی “Melissa McCarthy”) تحلیلگر ناساست که با وجود مهارتش پشت میز نشین است. با ترور بردلی فاین (جود لا “Jude Law”) سوزان داوطلب می‌شود تا انتقام مرگ او را بگیرد. اجراهای درخشان، دیالوگ‌ها و صحنه‌های اکشن فیلم را دیدنی می‌کند. این فیلم به کارگردانی “پال فیگ” (Paul Feig) (ساقدوش عروس “Bridesmaid” و مخمصه “The Heat”) از فیلم‌های کمدی-اکشن جاسوسی دیگر بهتر است. یک فیلم موفق و پرفروش که نامزد دو جایزه گلدن گلوب شد.


5. فرشتگان چارلی – Charlie’s Angels – 2000

اولین فیلم از یک چندگانه موفق و آغازگر فیلم‌های جاسوسی زنانه که ادامه یک سریال جنایی آمریکایی به همین نام ساخته “ایوان گاف” (Ivan Goff) و “بن رابرتز” (Ben Roberts) است. سه زن – ناتالی کوک (کامرون دیاز “Cameron Diaz”)، دیلن ساندرز (درو بریمور “Drew Barrymore”) و الکس ماندی (لوسی لئو “Lucy Liu”) برای یک آژانس کارآگاهی در لس آنجلس کار می‌کنند. فیلم برخلاف سریال طنز است و به همین دلیل دیدنی است. صحنه‌های اکشن و اجراها فیلم را تماشایی کرده است. دو سیکوئل دیگر آن در سال‌های 2003 و 2019 اکران شدند.

همچنین بخوانید: عجیب‌ترین فیلم‌های اکشن سال‌های 2010 که نباید از دست بدهید


4. سالت – Salt – 2010

فیلمی به کارگردانی “فیلیپ نویس” (Phillip Noyce) و نویسندگی “کرت ویمر” (Kurt Wimmer)، درباره یک مأمور سیا به نام “اولین سالت” (آنجلینا جولی “Angelina Jolie”) که به ترور رئیس جمهور روسیه متهم شده است و می‌خواهد بی‌گناهی خود را ثابت کند. در اصل قرار بود شخصیت اصلی مرد باشد و “تام کروز” (Tom Cruise) نقش او را ایفا کند اما بعد عوض شد. مبارزه‌ها، صحنه‌های اکشن و اجراها این فیلم را سرگرم کننده و دیدنی کرد. یک فیلم دیدنی و خیره کننده که با تحسین منتقدین مواجه شد و بسیار موفق بود.


3. بی استفاده – Haywire – 2011

فیلمی با حضور “جینا کارانو” (Gina Carano) در نقش اصلی، یک تریلر اکشن به کارگردانی “استیون سودربرگ” (Steven Soderbergh) و به نویسندگی “لم دابز” (Lem Dobbs). مالوری کین مأمور عملیات سیاه است که زیردستانش به او خیانت کرده و رهایش می‌کنند تا بمیرد. بعد تصمیم می‌گیرد از همه‌شان انتقام بگیرد. بدلکاری زیبا توسط شخصیت اصلی، صحنه‌های مبارزه و عناصر دیگر فیلم را دیدنی می‌کند.


2. بلوند اتمی – Atomic Blonde – 2017

در دوران سقوط دیوار برلین در سال 1989 لورین (شارلیز ترون “Charlize Theron”) یک مأمور مخفی است که می‌خواهد لیستی از مأمورین مخفی ربوده شده را پیدا کند. این فیلم براساس رمان بصری “سردترین شهر” از “آنتونی جانستون”، کارگردانی “دیوید لیچ” (David Leitch) و فیلمنامه نویسی “کرت جانستاد” (Kurt Johnstad) صحنه‌های زیبایی دارد، اما زیباترین صحنه آن مبارزه ده دقیقه‌ای آن است.

همچنین بخوانید: عجیب‌ترین فیلم‌های اکشن سال‌های 2010 که نباید از دست بدهید


1. آقا و خانم اسمیت – Mr. & Mrs. Smith – 2005

فیلمی با حضور جان اسمیت (برد پیت “Brad Pitt”) و جین اسمیت (آنجلینا جولی “Angelina Jolie”) درباره یک زوج متأهل که می‌خواهند ازدواجشان را نجات دهند. با این حال هردویشان مأمورین مخفی هستند که باید یکدیگر را بکشند. این فیلم به نویسندگی “سیمون کینبرگ” (Simon Kinberg) و کارگردانی “داگ لیمان” (Doug Liman) تریلر و طنز بوده و پیت و جولی بهترین اجراهای خود را ارائه می‌دهند. فیلم از لحاظ هنری و تجاری موفق بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم