7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “آسمان نیمه‌شب” (The Midnight Sky) که باید تماشا کنید

“آسمان نیمه شب” فیلمی علمی-تخیلی براساس رمان Good Morning, Midnight نوشته “لیل بروکس-دالتون” است. آگوستین (جرج کلونی “George Clooney”) یک دانشمند تنهاست که باید به سفینه در راه زمین هشدار دهد، چون زمین به فاجعه دچار شده است. تنها همراه آگوستین دختر کوچولویی به نام آیریس (کائولین اسپرینگال “Caoilinn Springall”) است. این فیلم تنهایی بازماندگان و نوسان میان امید و ناامیدی را نشان می‌دهد. اگر از تماشای این فیلم لذت بردید در اینجا فیلم‌های مشابه را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


7. سولاریس – Solaris – 2002

فیلم دیگری از “جرج کلونی” که کل فیلم در سفینه‌ای جریان دارد که که به دور سیاره ناشناسی می‌چرخد. موضوع فیلم از “آسمان نیمه شب” متفاوت بوده و به ارتباطات انسانی می‌پردازد. فلش بک‌های زندگی دکتر کریس کلوین (کلونی) باعث می‌شود حین مبارزه برای زندگی حقیقت و باورها را زیرسوال ببرد. هربار که یک فیلم به سفر فضایی می‌پردازد شخصیت‌ها وجود انسان‌های دیگر را زیرسوال می‌برند. این موضوع در “آسمان نیمه شب” هم وجود دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌هایی که در فضای قرون وسطی ساخته شده‌اند (براساس امتیاز IMDb)


6. ماه – Moon – 2009

این فیلم متفاوت به کلون‌ها و اقدامات مخفیانه می‌پردازد. سم بل باید طی یک مأموریت سه ساله در ایستگاهی در ماه کار کند که متوجه می‌شود صدها کلون از او وجود دارد تا هزینه رفت و آمد به زمین و آمدن فضانورد جدید حذف شود. مضمون تنهایی و اهمیت همدم موضوع اصلی فیلم است و تنها همراه او یک هوش مصنوعی است. در “آسمان نیمه شب” هم آیریس تنها همراه آگوستین بود.


5. گرانش – Gravity – 2013

این فیلم در سال 2014 هفت جایزه اسکار به دست آورد، از جمله جایزه بهترین موسیقی متن، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین جلوه‌های ویژه. این تریلر علمی-تخیلی درباره دو فضانورد تنها در فضاست که شاتل فضایی‌شان در بازگشت به زمین نابود شده و اغلب خدمه کشته شده‌اند. ترس تنهایی و تلاش برای بقا موضوع اصلی فیلم است. افزون بر حضور کلونی، تلاش برای بقا هم در “آسمان نیمه شب” دیده می‌شود.


4. مریخی – The Martian – 2015

اگر این فیلم را ستایش نکنید نمی‌دانیم به شما چه بگوییم! مارک واتنی (مت دیمون “Matt Damon”) در مریخ تنها مانده و در تلاش است تا با ناسا ارتباط برقرار کند، آن هم زمانی که همه فکر می‌کنند او مرده. با شنیدن مونولوگ او در فیلم متوجه می‌شویم انسان به کمک یکدیگر نیاز دارد.

صبر و شجاعت بزرگترین داشته‌های انسان‌اند که در این فیلم به آنها اشاره می‌شود. باور واتنی به خودش در برابر مشکلات الهام بخش است. خدمه آرس سه با وجود تمام موانع به مریخ می‌روند تا واتنی را نجات دهند، درست همانطور که آگوستین برای اخطار به فضانوردان دیگر هرکاری می‌کند.

همچنین بخوانید: 8 فیلم جذاب و دیدنی که شما را مشتاق سفر به فضا می کند


3. آیو – IO – 2019

پس از یک فاجعه جهانی فضای زمین سمی و غیرقابل سکونت شده و بیشتر جمعیت زمین برای بقا به قمر مشتری به نام آیو رفته بودند اما سم والدن نمی‌خواست زمین را ترک کند. او برای ماندن خطر کرده و خواهد گیاهانی که اکسیژن تولید می‌کنند کشت نماید. یکی از مضامین فیلم امید و تأثیر آن بر تصمیم‌های انسانی است. در “آسمان نیمه شب” هم آیریس و فرزند متولد نشده سالی امیدوارند.


2. آرماگدون – Armageddon – 1998

دومین فیلم سال 1998 بعد از “تأثیر عمیق” (Deep Impact) درباره به خطر افتادن حیات کره زمین براثر انفجار شهاب سنگ‌ها. این فیلم پرستاره پرفروش‌ترین فیلم سال شد. گروهی از حفاران نفت به فضا فرستاده می‌شوند تا یک شهاب سنگ را حفاری کرده و یک سلاح هسته‌ای را توی آن حفر کنند تا شهاب سنگ را خرد کند. این فیلم هم تلاش انسان برای بقا را نشان می‌دهد.


1. میان ستاره‌ای – Interstellar – 2014

در این لیست نمی‌شود از “میان ستاره‌ای” ساخته “کریستوفر نولان” حرف نزنیم. فیلم در آینده پادآرمان شهری رخ می‌دهد که بقای انسان به خطر افتاده. گروهی از فضانوردان در جستجوی سیاره قابل سکونتی برای انسان به فضا می‌روند. این فیلم درست مانند “آسمان نیمه شب” به روابط انسانی پرداخته و طبیعت و انسان را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های فضایی کل تاریخ سینما  از ادیسه فضایی تا میان ستاره ای


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم