رتبه‌بندی باهوش‌ترین ویلن‌های فاز سوم دنیای سینمایی مارول

با این که مارول در روزهای آغازین خود در زمینه تولید ویلن موفق نبودریال ما فار سوم آن توانست ویلن‌های جذاب و سرگرم کننده خلق کند. این ویلن‌ها از انسان‌های بدون قدرت تا موجودات کهکشانی با توانایی ویرانی جهان را شامل می‌شوند. هوش و ذکاوت آنها نیز زبانزد است.

برخی از این ویلن‌ها بدون تفکر قبلی دست به عمل زده یا برپایه نیروی خود پیروز شدند. بقیه هم ثابت کردند از لحاظ هوش و ذکاوت از قهرمان‌ها بالاتر بوده و قدرت فکری‌شان آنها را به نیرویی تهدیدآمیز تبدیل کرد. در اینجا می‌خواهیم رتبه بندی ویلن‌های فاز سوم دنیای سینمایی مارول براساس میزان هوش و ذکاوتشان را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. کاسیلیوس – Kaecilius

کاسیلیوس یکی از بااستعدادترین دانش آموزان انشنت وان بود که ثابت کرد در جنبه‌های مختلف هنرهای رازآلود به سرعت همه چیز را یاد می‌گیرد. بنابراین عجیب است که درباره دنبال کردن درمامو چنین تصمیم سختی بگیرد.

کاسیلیوس خودش را قهرمانی می‌داند که با ورود درمامو انسان را از بند زمان رها می‌کند. با این حال اعتماد او به این موجود ترسناک از بعد تاریک احمقانه است. در پایان کاسیلیوس تا ابد در بعد تاریک گیر می افتد و آنقدر زمان دارد که به اشتباهاتش فکر کند.

همچنین بخوانید: پیش‌بینی رویارویی 10 ویلن فیلم‌های ترسناک؛ کدام یک جذاب‌تر خواهد بود؟


9. یان-راگ – Yon-Rogg

یکی از بلندمرتبه‌ترین مبارزین کری که خودش را مربی کاپیتان مارول می‌داند اما در اصل زندان بان اوست. وقتی کارول دنورز خلبان نیروی هوایی قدرت تسراکت را جذب می‌کند، یان-راگ تصمیم می‌گیرد او را بگیرد و متقاعد کند که او مبارز کری است.

گرچه حیله او مدتی به کار می‌آید اما فریب دادن طولانی مدت یکی از قوی‌ترین موجودات جهان آسان نیست. بدون شک نقشه شکست خورده و کاپیتان مارول علیه او می‌شورد. آخرین نقشه یان-راگ برای پیروزی این است که کاپیتان مارول را وارد کند تا بدون قدرتش با او بجنگد. او هم با حمله به او پاسخ می‌دهد.


8. هلا – Hela

پس از معرفی خواهر و برادران دردسرساز ثور، هلا به عنوان فرزند اول ادین و الهه مرگ معرفی می‌شود. او از تبعید بازگشته و تخت پادشاهی آسگارد را از آن خود می‌کند.

هلا قدرتش را از آسگارد گرفته و به همین دلیل قدرت زیادی دارد. با این حال آنقدر به خودش ایمان دارد که اجازه می‌دهد نبردی آسان از کنترل خارج شود. از آنجاییکه تنها ضعف او نابودی آسگارد است، باید بیشتر مراقب می‌شد.


7. روح – Ghost

روح یکی از ویلن‌های تاثیرگذار مارول است که در جوان به خاطر انرژی کوانتوم می‌تواند از اشیا عبور کند اما هنوز درد می‌کشد. اما همه انگیزه‌اش یافتن درمان برای دردش است.

شاید انگیزه‌های او قابل درک باشد، اما نقشه‌اش نه. او به جای کمک گرفتن از هانک پیم، باهوش‌ترین مرد جهان در زمینه فیزیک کوانتوم، تصمیم می‌گیرد آن را از او دزدیده و همسرش را بکشد. یک گفتگو می‌توانست مأموریت او را آسان‌تر کند.


6. آدریان تومز – Adrian Toomes

این ویلن کلاسیک مرد عنکبوتی بسیار مورد توجه قرار گرفت. آدریان تومز یک مرد خانواده است که صنایع استارک کار و کاسبی‌اش را خراب می‌کند. درنتیجه او زندگی جنایی را آغاز کرده و با تکنولوژی لباس پرواز می‌سازد.

تومز نابغه نیست و یکی دیگر از اعضای تیم اختراعات او را انجام می‌دهد، با این حال بر تکنولوژی بیگانه‌ها تسلط دارد. اما یادگیری سریعش باعث می‌شود تا همه چیز را کنار هم گذاشته و به هویت مرد عنکبوتی پی ببرد.

همچنین بخوانید: مرگبارترین ویلن بدون قدرت در مارول کدام است؟


5. ایگو –  Ego

از آنجاییکه او یک سیاره زنده است، یکی از تاثیرگذارترین ویلن‌های مارول محسوب می‌شود. او می‌تواند حیات ایجاد کرده و خود را در تمام کهکشان گسترش دهد، اما تصمیمات بدی اتخاذ می‌کند.

گرچه او نقشه بزرگی کشید و پیتر کوئیل را هم طرفدار خود کرد، اما وقتی تصمیم گرفت به پیتر بگوید که مادرش را کشته، تصمیم بدی گرفت.


4. تانوس – Thanos

بزرگ‌ترین ویلن مارول باهوش‌ترین نیست. تصمیم او مبنی بر جمع آوری سنگ‌های بی نهایت و از بین بردن نیمی از جهان به منزله رویارویی با تمام قهرمان‌هاست. با این حال او در تله افتاده و قهرمان‌ها نزدیک است سلاحش را بگیرند.

به علاوه ثور را زنده گذاشته که به مرگ خودش منجر می‌شود. همچنین وقتی بشکن زد مطمئن نبود تمام انتقام جویان مرده‌اند یا نه.


3. اریک کیلمونگر – Erik Killmonger

کیلمونگر با اینکه انسانی بدون قدرت ابرقهرمانی است اما دستاوردهای بزرگی دارد. او گرچه مبارزی قدرتمند و ماهر است، اما استراتژیستی درخشان است.

او به عنوان یک پسر جوان درباره واکاندا چیزهای زیادی یاد می‌گیرد و بعدها برای نفوذ کردن به کشوری مخفی از آنها استفاده می‌کند. او مأموریت انتقام جویانه پیچیده و زمانبری سازمان دهی کرد که بسیار مؤثر بود.


2. زمو – Zemo

زمو ویلن دیگری است که با یک نقشه خوب آسیب‌های زیادی ایجاد می‌کند. پس از اینکه در وقایع “انتقام جویان: عصر التران” (Avengers: Age of Ultron) خانواده‌اش کشته می‌شوند، زمو تصمیم می‌گیرد از انتقام جویان انتقام بگیرد. او آنقدر باهوش است که می‌داند نمی‌تواند همه آنها را خودش بکشد، بنابراین تصمیم می‌گیرد همه را نابود کند.

هر مرحله از نقشه او به صبر و شکیبایی نیاز دارد، اما زمو با موفقیت آن را عملی می‌کند. نه تنها نقشه پیچیده او نتیجه دارد بلکه انتقام جویان هم از بین می‌روند، حداقل برای مدتی.

همچنین بخوانید: معرفی 10 نقطه عطف حضور زنان در دنیای مارول


1. میستریو – Mysterio

وقتی تونی استارک در “کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی” (Captain America: Civil War) تکنولوژی B.A.R.F را معرفی کرد، آن را اختراع خود دانست. اما در اصل کار میستریو بود که ثابت می‌کند او یکی از باهوش‌ترین افراد مارول است.

وقتی او شغلش را از دست می‌دهد، تکنولوژی‌اش را از سر می‌گیرد و با کمک یک تیم اسم میستریو را انتخاب می‌کند، نیک فیوری را فریب داده و تکنولوژی خطرناک و باارزش استارک را به دست می‌آورد، اما بعد توسط مردعنکبوتی متوقف می‌شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. دکترمنهتن

    تیر 4, 1400

    لوکی هم میتونست باشه لوکی خیلی حیله گر و باهوش هست اگه فیلم ثور ۱ رو دیده باشید متوجه میشید که در دنیای سینمایی هم خیلی باهوش هست

    پاسخ

  2. محمد

    خرداد 23, 1400

    دورمامو آیا نمی تونست تو این لیست قرار بگیره؟؟؟؟؟؟. جایگاه اول رو بگیره؟؟

    پاسخ

  3. امیرعلی

    دی 6, 1399

    با شماره 7 اونجایی که گفتید چرا میخواست همشون رو بکشه
    واسه این بود که میخواست از هنک پیم انتقام بگیره

    پاسخ