آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 103)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. انتخاب سوفی – ۱۹۸۲ – Sophie’s Choice

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: آلن جی پاکولا (Alan J. Pakula)

بازیگران: مریل استریپ، کوین کلاین، نینا پولان

تریلر فیلم

“انتخاب سوفی” یکی از معروف ترین فیلم های “مریل استریپ” است که برای بازی در آن برنده جایزه اسکار هم شده است. داستان این فیلم درباره زنی زیبا و لهستانی به نام “سوفی” (با بازی استریپ) است که از اردوگاه نازی‌ها جان سالم بدر برده ولی دو فرزندش را از دست داده است. “سوفی” با همسایه اش که مردی نویسنده است دوست می شود و بعد از آن رازهایی دردناک از زندگی اش را برای او فاش می کند.


2. روز تعلیم – 2001 – Training Day

ژانر: درام، جنایی، مهیج

کارگردان: آنتوان فوکوآ (Antoine Fuqua)

بازیگران: دنزل واشینگتن، ایتن هاک، شارلوت آیانا

تریلر فیلم

ک افسر تازه‌کار به نام جیک هویت (با بازی ایتن هاک) به‌تازگی به بخش مبارزه با موادمخدر پلیس لس‌آنجلس منتقل شده و قرار است با افسر کارکشته اما سرکشی به نام آلونزو هریس (با بازی دنزل واشینگتن) در دستگیری افرادی که به تولید و فروش مواد مخدر مشغول‌اند کمک کند. کنار هم قرار دادن این دو شخصیت خود یکی از جذاب‌ترین نکات فیلم است؛ جیک افسری جوان، خانواده‌دوست، مسئولیت‌پذیر و ساده‌دل است که تمام تلاشش را برای به سرانجام رساندن شغلش به درست‌ترین شکل ممکن می‌کند. درحالی که آلونزو مردی کله‌شق، خودخواه و حتی خطرناک است که برای رسیدن به خواسته‌هایش دست به هر کار غیراخلاقی و نادرستی هم می‌زند.


3. من شماره چهار هستم – 2011 – I Am Number Four

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی

کارگردان: دی جی کاروسو (D. J. Caruso)

بازیگران: الکس پتیفر، دیانا ایگران، تیموتی اولیفانت

تریلر فیلم

جان اسمیت (الکس پتیفر)، بیگانه ای از سیاره لورین که برای فرار از شر مهاجم هایی به نام ماگادورین ها که باید لورین ها را بکشند، به همراه هشت کودک دیگر و نگهبان هایشان بر روی زمین پنهان می شوند. هنری (تیموتی الیفنت) نگهبان جان باید به هر قیمتی شده از او محافظت کند. این کار گاهی اوقات مانع نوجوانی او می شود. جان در شهری که ماگادورین ها سه تن از کودکان را به قتل رسانده اند، با سارا هارت (دیانا آگرون) همکلاسی و عکاس آماتور آشنا می شود. جان به همراه او و یکی دیگر از اعضای لورین (ترزا پالمر) باید با ویلن هایی که می خواهند در کمال خونسردی او را به قتل برسانند همکاری کند. آیا موفق می شود؟


4. نگهبانان مهمان‌سرا – 2011 – The Innkeepers

ژانر: ترسناک

کارگردان: تی وست (Ti West)

بازیگران: سارا پاکستون، پت هیلی، جرج ریدل

تریلر فیلم

دو شکارچی ارواح مشتاقانه در هتلشان منتظر شکار ارواح هستند. اتفاقی که آن‌ها شاهدش هستند شاید جذاب باشد اما کشنده خواهد بود. این فیلم ترسناک به‌خوبی از عناصر ژانر وحشت استفاده کرده و اثر دیدنی و جذابی در این ژانر به حساب می‌آید. تأثیر کلی فیلم به همراه کلیشه‌های داستان‌های ترسناک مخاطب را وادار می‌کند تا پایان فیلم آن را تماشا کند. نقطه اوج داستان قابل قبول بوده و انتظار مخاطب را برآورده می‌کند.


5. خورشید نیمه‌شب – 2018 – Midnight Sun

ژانر: درام، عاشقانه، غم‌انگیز

کارگردان: اسکات اسپیر (Scott Speer)

بازیگران: بلا تورن، پاتریک شوانتزنگر، راب ریگل

تریلر فیلم

کتی پرایس از یک بیماری نادر رنج می برد که از هر یک میلیون یک نفر به آن دچار می شوند. قرار گرفتن در معرض خورشید حالش را بد کرده و در نهایت او را می کشد. بنابراین او بیشتر وقت خود را درون خانه می گذراند. و هرروز از پشت پنجره چارلی را میبیند. سال ها بعد پس از فارغ التحصیلی با گیتار خود به ایستگاه قطار می رود تا در آنجا گیتار نواخته و اوقات خوشی داشته باشد. در آنجا چارلی برای اولین بار او را دیده و از آنجاییکه نمی داند او کیست عاشقش می شود. اما برخی از عشق ها با درد همراه هستند و گرچه این فیلم آغاز زیبایی دارد اما پایانش غم انگیز است.


6. حقیقت – 2015 – Truth

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: جیمز وندر بیلت (James Vanderbilt)

بازیگران: کیت بلانشت، رابرت ردفورد، توفر گریس، الیزابت ماس

تریلر فیلم

در کوران انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۴. تهیه‌کنندگان برنامه شصت دقیقه‌ای شبکه سی. ان. ان، مدرکی علیه جرج بوش کاندیدای جمهوری خواهان به دست می‌آورند. بر اساس این مدارک جرج بوش هیچ‌گاه در نیروی هوایی دوران خدمتش را سپری نکرده است. برنامه با نمایش مدارک روی آنتن می‌رود به دنبال فاش شدن برخی رازها دردسرهایی برای کارمندان این شبکه به وجود می‌آورد.


7. آدم‌های بامزه – 2009 – Funny People

ژانر: کمدی، رمانتیک

کارگردان: جاد اپتاو (Judd Apatow)

بازیگران: آدام سندلر، ست روگن، بزلی من،‌ جونا هیل

تریلر فیلم

جورج سیمونس (با بازی آدام سندلر) که یک کمدین نسبتاً موفق در حیطه کمیک‌های تک‌نفره است، به تازگی متوجه این موضوع شده که به دلیل نارسایی خونی به وجود آمده در بدنش، بیشتر از یک سال زنده نخواهد ماند. جورج در یکی از اجراهایش با ایرا (با بازی ست روگن) آشنا می‌شود؛ ایرا که یک علاقه‌مند به بازیگری است، به علت بدشانسی هیچ‌گاه نتوانسته در نمایش‌هایی سطح بالا ظاهر شود، جورج وی را به استخدام خود در می‌آورد و اجراهای نمایشی بخش آغازین برنامه‌هایش را به او می‌سپارد. دوستی به وجود آمده میان جورج و ایرا به نفع هر دوی آن‌ها است چرا که از یک طرف ایرا در اجرای برنامه‌ها هیچ کمکی را از جورج دریغ نمی‌کند و در طرف مقابل جورج نیز تلاش می‌کند تا اصول حرفه‌ای نمایش را به ایرا بیاموزد.


8. آب‌نبات نعناع – 1999 – Peppermint Candy

ژانر: درام

کارگردان: لی چانگ دونگ (Lee Chang-dong)

بازیگران: سول کیونگ-گو، مون سو-ری، کیم یئو-جین

یک اثر خیره‌کننده هنری با ساختار منسجم و تأثیر احساسی بر روی بیننده که می‌توان آن را مانند کلاس درس تاریخ دانست. لی چانگ دانگ در حقیقت فضای سیاسی و اجتماعی کره را هدف قرار داده و تأثیر آن در زندگی شهروندان را نشان می‌دهد. داستان فیلم که از زمان حال آغاز شده و به‌تدریج به سمت گذشته می‌رود نشان می‌دهد که چگونه زندگی یک مرد در سال‌های ۱۹۸۰ به قهقرا کشیده شده است.


9. برفی – 2012 – Barfi

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: انوراگ باسو (Anurag Basu)

بازیگران: رانبیر کاپور، پریانکا چوپرا، ایلیانا دی‌کروز

تریلر فیلم

 برفی داستان یک مرد لال است که عاشق یک زن زیباست اما دوستی او با یک دختر اوتیسم باعث می‌شود تا با معنی واقعی زندگی آشنا شود.

اگرچه این فیلم می‌توانست یک درام سیاه و جدی باشد اما کارگردان آن توانسته به‌خوبی از آن یک درام کمدی موفق بسازد. بسیاری از صحنه‌های این فیلم از فیلم‌های چارلی چاپلین، مستربین و تام و جری الهام گرفته‌اند. شاید موسیقی متن آن شما را به یاد فیلم فرانسوی برنده جایزه آکادمی یعنی امیلی بیندازد اما این فیلم هم شیرینی خودش را دارد. مطمئن باشید با تماشای این فیلم از موسیقی آن لذت خواهید برد.


10. فیلم لگو – 2014 – The Lego Movie

ژانر: اکشن، ماجراجویی

کارگردان: کریس میلر (Chris Miller)، فیل لرد (Phil Lord)

صداپیشگان: کریس پرت، ویل آرنت، ویل فرل، الیزابت بنکس

تریلر فیلم

یک لگوی معمولی به‌اشتباه به‌عنوان لگویی که باید جهان را نجات دهد شناخته می‌شود. اما او باوجود آماده نبودن به یک قهرمان تبدیل می‌شود. این فیلم اهمیت متفاوت بودن را نشان می‌دهد و به ما می‌آموزد که از نقش بازی کردن دست برداریم. متفاوت باشید و قدر خود را بدانید.  این فیلم را می توان یک انیمیشن پست مدرن دیدنی دانست که شخصیت های چندگانه های دیگر در کنار هم قرار گرفته و در دنیای لگو زندگی می کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. meysaam

    دی 6, 1399

    سلام
    لطفا بخش جداگانه ای برای لیست اخره هفته ها اضافه کنید

    پاسخ