بهترین فیلم‌های سال 2020 که تا سال بعد نخواهید دید

حالا زمانی از سال است که خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند تا فیلم‌های سال را تماشا کنند. اما امسال همه چیز فرق دارد. چون در خانه گیر افتاده‌ایم و فیلم‌ها هم با تأخیر مواجه شده‌اند.

امسال بسیاری از فیلم‌ها با اکران خانگی مواجه شده‌اند و برخی از فیلم‌ها نیز اکرانشان به تعویق افتاده است تا در سینماهای پرتماشاگر اکران شود. در اینجا می‌خواهیم بهترین فیلم‌های سال 2020 را به شما معرفی کنیم که قرار نیست تا سال دیگر اکران شوند. با پروشات همراه باشید.


10. شیوا بیبی – Shiva Baby

اولین فیلم به کارگردانی “اما سلیگمن” (Emma Seligman) که پس از دریافت نقدهای مختلف و نامزدی در در فستیوال فیلم تورنتو، به خاطر شیوع کرونا اکران آن به تعویق افتاد.

داستان در یک لوکیشن رخ داده و دنیل (ریچل سنوت “Rachel Sennott”) به همراه والدینش به یک مراسم یهودی می‌روند و در آنجا شوگرددی قبلی خود و دوست دختر سابق پدرش را می‌بیند. این کمدی به خاطر نمایش دوجنس گرایی و یهودیت، اجرای بازیگر و فیلمنامه تحسین شده و قرار است در سال 2021 اکران شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های سال 2020 + تریلر و خلاصه داستان


9. نه روز – Nine Days

فیلمی از “ادسن ادا” (Edson Oda) که در فستیوال فیلم ساندنس اکران شد. ستارگان تازه کار فیلم عبارتند از “وینستن دوک” (Winston Duke)، “زازی بیتز” (Zazie Beetz)، “بندیکت ونگ” (Benedict Wong)، “تونی هیل” (Tony Hale) “بیل اسکارسگارد” (Bill Skarsgård) و “اسپایک جونز” (Spike Jonze) همه تهیه کننده  فیلم است.

“نه روز” هم مثل فیلم‌های دیگر “اسپایک جونز” تماشایی است. ویل (وینستن دوک) با پنج روح به دنیا نیامده صحبت می‌کند که هرکدام به دنبال شانسی برای زندگی هستند. فیلم به خاطر روایتش تحسین شده و جایزه فیلم نامه نویسی ساندنس را دریافت کرد. قرار است فیلم در 22 ژانویه 2021 اکران شود.


8. تکه‌های یک زن – Pieces Of A Woman

یک فیلم مجاری-کانادایی که در فستیوال بین المللی فیلم ونیز اکران شد. “کورنل موندروتسو” (Kornél Mundruczó) کارگردان فیلم بوده و “ونسا کربی” (Vanessa Kirby) و “شیا لباف” (Shia LaBeouf) نقش یک زوج بوستونی را روایت می‌کند که به خاطر زندگی خود جنگیده و می‌خواهند بچه دار شوند.

یک فیلم جذاب و دیدنی با اجرای زیبای “ونسا کربی” که یکی از بهترین اجراهای سال را ارائه داده و جایزه بهترین بازیگر زن فستیوال ونیز را دریافت کرد. سپس نتفلیکس حق پخش فیلم را خرید و قرار است در هفت ژانویه 2021 اکران شود.


7. پدر – The Father

هیچ چیزی از اجرای زیبای دو بازیگر قدرتمند در یک فیلم بهتر نیست. این فیلم با حضور “الیویا کلمن” (Olivia Colman) و “آنتونی هاپکینز” (Anthony Hopkins) داستان دختری را روایت می‌کند که برای نگهداری از پدر پیرش تلاش می‌کند، پدر به زوال عقل دچار شده، در انجام کارهای روزمره‌اش مشکل دارد و حقیقت زندگی را زیرسوال می‌برد.

این فیلم در ساندنس اکران شد و از آن زمان جوایز مختلفی به دست آورده است، از جمله جوایزی برای کلمن و هاپکینز در فستیوال فیلم تورنتو، تلورید، و زوریخ. فیلم همچنین امتیاز 100% روتن تومیتوز را دریافت کرد که به ندرت رخ می‌دهد و قرار است در فوریه 2021 اکران شود.


6. یک دور دیگر – Another Round

فیلمی دانمارکی-سوئدی با حضور “مدس میکلسن” (Mads Mikkelsen) که پیشگام بهترین فیلم نود و سومین اسکار است. چهار دوست دانمارکی زندگی خود را می‌گذرانند تا اینکه یک نظریه می‌گوید الکل خون 0.5 می‌تواند زندگی لذت بخش تری ایجاد کند و آنها هم می‌خواهند  این موضوع را آزمایش کنند.

گفته می‌شود این فیلم بسیار دیدنی است و انتخاب بعدی دانمارک برای اسکار بعدی است. قرار است فیلم در 5 فوریه 2021 در ایالات متحده اکران شود.

همچنین بخوانید: 10 حقیقت جالب و خواندنی درباره مدس میکلسن که از آن خبر نداشتید


5. گوندا – Gunda

یکی از عجیب‌ترین و تحسین شده ترین فیلم‌های سال 2020. این مستند آمریکایی-نروژی به طور سیاه و سفید ضبط شده و زندگی روزمره یک خوک، یک مرغ و دو گاو را نشان می‌دهد. فیلم دیالوگ و موسیقی متن نداشته و فقط شاهد 93 زندگی این حیوانات هستیم.

شاید این موضوع فیلم را خسته کننده نشان دهد اما فیلم به امتیاز 100% راتن تومیتوز دست یافت و در لیست “بهترین فیلم‌های 2020” نیویورک تایمز وارد شد. برای تماشای این مستند باید تا بهار 2021 صبر کنید.


4. ساختمان شهرداری – City Hall

“فردریک وایزمن” (Frederick Wiseman)، مستندساز برنده سه‌امی، با مستندی بازگشته که به خاطر کمیت و کیفیت تحسین منتقدین را برانگیخت. این فیلم در سپتامبر در فستیوال فیلم ونیز اکران شد و به کارهای ساختمان شهرداری بوستون می‌پردازد، آن هم با مدت زمان پنج ساعت!

این فیلم به خاطر نگاه به مکانی کوچک که تصمیم‌های بزرگ از آنجا نشات می‌گیرد، به لیست 10 فیلم برتر نیویورک تایمز و نیویورکر راه یافت و سروصدا به پا می‌کند. گرچه فیلم در برخی از سینماها اکران شد اما تماشاگران عام باید در سال 2021 آن را تماشا کنند.


3. یک مکان آرام 2 – A Quiet Place Part II

شیوع کرونا باعث شد سیکوئل این کلاسیک ترسناک بارها به تعویق بیفتد. گرچه فیلم قرار بود در مارس امسال در نیویورک اکران شود، اما اکران آن به سپتامبر و بعد به آوریل 2021 موکول شد.

این فیلم برخلاف فیلم‌های دیگر لیست شاید جایزه نگرفته باشد اما طرفداران بسیاری دارد که دوست دارند دوباره “امیلی بلانت” (Emily Blunt)، “میلیسنت سیموندز” (Millicent Simmonds) و “نوآ جوپ” (Noah Jupe) را در نقش‌های خود ببینند. فرزند دیگر خانواده و اجرای بلانت این فیلم را دیدنی می‌کند.


2. میناری – Minari

سال 2019 برای کمپانی A24 سال مهمی بود که فیلم‌هایی مانند “فانوس دریایی” (The Lighthouse)، “میدسامر” (Midsommar)، “جواهرات تراش‌نخورده” (Uncut Gems)، “وداع” (The Farewell)، “آخرین مرد سیاهپوش در سان فرانسیسکو” (The Last Black Man in San Francisco) اکران شد، این کمپانی به دنبال اثبات دوباره خود بود که در ژانویه کار خود را کرد.

این فیلم جدید از این کمپانی تماشاگران و داوران ساندنس را متعجب کرد. منتقدین و تماشاگران محدود فیلم را تحسین کردند. داستان درباره یک خانواده کره‌ای است که به روستاهای آرکانزاس نقل مکان می‌کنند. فیلم به خاطر فیلمنامه و اجراهایش درخشان بوده و جز بهترین فیلم‌های سال است. فیلم در فوریه 2021 اکران می‌شود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های سال 2020 (تا به اینجا)


1. عشایر – Nomadland

این فیلم از سال 2020 از “کلویی ژائو” (Chloé Zhao) درباره زنی است که خانه‌اش را از دست داده و تصمیم می‌گیرد با ون به سراسر کشور سفر کند. اجرای زیبای “فرانسیس مک دورمند” (Frances McDormand) و “ژائو” در نقش عشایر در فستیوال‌های ونیز، تورنتو و سان دیه گو تحسین شد.

فیلم با وجود اکران محدود در فستیوال‌ها اکرانش به تعویق افتاد و حالا اگر مشکلی رخ ندهد قرار است در اواسط فوریه 2021 اکران شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم