10 حقیقت پنهان در پوسترهای مجموعه فیلم‌های “هری پاتر” (Harry Potter)

پوستر در بازاریابی و فروش فیلم نقش مهمی دارد چون در یک تصویر داستان فیلم را نشان می‌دهد. پوستر ابزار قدرتمند فیلمساز برای اعلام پروژه بعدی‌اش است.

در دنیای فیلم‌های جادویی پوستر نقش مهمی دارد چون مضمون و داستان روایت را معرفی می‌کند. درحالی که پوسترهای “هری پاتر” داستان را به خوبی نشان می‌دهند نکاتی هم دارند که ممکن است از چشمتان پنهان بماند. در اینجا این نکات را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (Fantastic Beasts And Where To Find Them): تاریک

یکی از مهم‌ترین پوسترهای اولین فیلم “جانوران شگفت انگیز” سال‌های 1920 نیویورک جادویی را نشان می‌دهد که نیوت اسکمندر خودش را در آنجا می‌یابد. در این پوستر او با چمدان توسط این جانوران احاطه شده است.

پوستر به دو رنگ تقسیم شده. در یک طرف نیوت در پرتو نور گرم خورشید می‌درخشد که نشانه ذات واقعی اوست. در سمت چپ فضای تاریک جانوران است که نشان دهنده فضای تاریک اطراف نیوت است.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی پوسترهای فیلم‌های هالووین براساس میزان ترسناک بودن


9. جانوران شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد (Fantastic Beasts: The Crimes Of Grindelwald): قدرت گریندل

فیلم دوم “جانوران شگفت انگیز” درباره قدرت است. ویندل می‌خواهد قوی‌ترین جادوگر زنده باشد و به دنبال راه‌هایی برای رسیدن به خواسته‌اش است. نماد یادگاران مرگ پوستر نشان دهنده این تمایل است.

به علاوه گریندل دو دسته را از هم جدا می‌کند. این پوستر با سؤال “چه کسی آینده را تغییر می‌دهد” به یکی از صحنه‌های پایانی اشاره دارد که جادوگران باید میان گریندل و گروه نیوت یکی را انتخاب کنند که فیلم سوم به آن می‌پردازد.


8. هری پاتر و سنگ جادوگر (Harry Potter And The Sorcerer’s Stone): نکته انحرافی

از آنجایی که سنگ قوی جادوگر نزدیک است در سال اول ربوده شود، یک نفر مجرم تلقی می‌شود. در طول فیلم، پروفسور اسنیپ مظنون اصلی نمایش داده می‌شود. گرچه این ویلن پروفسور کوئیرل است، اما پوستر اسنیپ را دشمن هری نشان می‌دهد. بنابراین نه تنها او را به عنوان شخصیت منفی نشان داده بلکه خشم و نفرت را هم در چهره او نشان می‌دهند.


7. هری پاتر و  تالار اسرار (Harry Potter And The Chamber Of Secrets): چهره دابی

پوستر فیلم دوم جالب است. چون به برخی از نکات مهم داستان از جمله مبارزه با باسیلیسک، با شمشیر گریفیندور در تالار و در کنار رن، اشاره دارد.

اما مهم‌ترین مسئله خط نگاه دابی است. هری، رن و هرماینی مستقیماً به جلو نگاه می‌کنند، درحالی که دابی بهت زده است. انگار تهدید شده یا می‌خواهد با قدرتش از هری محافظت کند.


6. هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban): خطر قریب الوقوع

افرادی که کتاب سوم را نخوانده‌اند نمی‌توانند فیلم سوم چه تهدیدی را نشان می‌دهد. پوستر باکبیک را به عنوان یک جاندار خطرناک و همدست دمنتور نشان می‌دهد.

این پوستر هم پدرخوانده‌اش سیریوس بلک را به عنوان حامی هری نشان می‌دهد. گرچه همه این تهدیدها وجود دارند، سمت راست متحدین سیریوس و باکبیک و سمت چپ دمنتور را نشان می‌دهد. پوستر دایره‌ای بزرگی را هم نشان می‌دهد که پیشبینی کننده آن شب نفرت انگیز است.

همچنین بخوانید: 8 وِرد جادویی هری پاتر که دوست داشتیم واقعی باشند


5. هری پاتر و جام آتش (Harry Potter And The Goblet Of Fire): چالش دریاچه

چالش دریاچه جنبه جالب تورنمنت تریویزارد و فیلم چهارم است. اینجاست که فیلم تغییر جهت می‌دهد. کشمکش‌ها بالا گرفته، شخصیت‌ها را از هم جدا کرده و خشم هرماینی و آسودگی ران را نشان می‌دهد.

سه برج هم نشان دهنده سه شرکت کننده تورنمنت هستند. این موضوع چالش فیلم را نشان می‌دهد که هری نمی‌داند چه کسی را نجات دهد. این کار برای تبلیغ مضامین فیلم عالی است.


4. هری پاتر و محفل ققنوس (Harry Potter And The Order Of The Phoenix): ساخت ارتش

در یک پوستر جزئیات زیادی نمایش داده می‌شود. پیشبینی نمایش داده شده در دست هری هدف فیلم است، چون هری باید پیش از ولدمورت آن را به چنگ آورد. وزارت سحر و جادو در پوستر هم ایده جالبی است.

چالش اصلی در اینجا رخ داده و ولدمورت همینجا زنده بودن خود را آشکار می‌کند. اما نکته اصلی فیلم جمع شدن دوستان هری پشت سر اوست. انگار او می‌خواهد ارتشی برپا کند. ارتش دامبلدور.


3. هری پاتر و شاهزاده دورگه (Harry Potter And The Half-Blood Prince): طلوع تاریکی

تاریکی به هر زاویه این پوستر نفوذ کرده است. از ترکیب رنگ گرفته تا آسمان، تا در هر نما طلوع ولدمورت را نشان دهد. یکی از نکات پوستر نمایش لندن است.

به ندرت دیده می‌شود جهان واقعی را در پوستر تبلیغاتی نشان داد. درحالی که این پوستر ورود جادوی سیاه به شهر را نشان می‌دهد. دست دامبلدور هم نشانه طلسم اوست.


2. هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول (Harry Potter And The Deathly Hallows: Part 1): رهبری هرماینی

رن، هرماینی و هری پس از فرار از سال آخر هاگوارتز تصمیم می‌گیرند جان پیچ را نابود کنند. مأموریت آن خطرناک بوده و در پوستر می‌بینیم که جای امنی نیست.

جنگل مکان مناسبی برای قرار گرفتن در پوستر است، چون آنها بیشتر وقتشان را آنجا می‌گذرانند. اما درحالی که رن و هری ترسیده‌اند، هرماینی مصمم به نظر می‌رسد. انگار دستش در جستجوی چیزی است، که نشانه رهبری اوست.

همچنین بخوانید: اگر طرفدار هری پاتر هستید این 10 کتاب را بخوانید


1. هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم: فرار مالفوی‌ها

پس زمینه پوستر نبرد هاگوارتز است که موضوع اصلی کل چندگانه است. پشت هری ارتش دانش آموزان ایستاده که شبیه پوستر قبلی است. اما در بین آنها نکته اضافه‌ای وجود دارد. از نویل گرفته تا کینگزلی همه در این پوستر هستند به جز مالفوی‌ها، چون فرار کرده و خود را پنهان کرده‌اند. وسط پوستر که قبلاً در آن بودند خالی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم