10 نظریه درباره دنیای سینمایی مارول که کمتر کسی به زبان می‌آورد (براساس Reddit)

دنیای سینمایی مارول با کلی فیلم، هشت سریال تلویزیونی موردانتظار و 22.5 میلیارد دلار فروش گیشه ابرقهرمان‌هایی را معرفی کرده که ضامن آثار پرفروش و اکشن بوده‌اند.

خوشبختانه همه طرفداران می‌دانند که آثار دنیای مارول چقدر موفق و درخشان هستند. حتی اگر نتوانند در رتبه بندی میان “کاپیتان مارول” (Captain Marvel)، “پلنگ سیاه” (Black Panther) و “مرد آهنی” (Iron Man) به توافق برسند، اما حتماً درباره این نظرات مختلف درباره دنیای مارول توافق نظر دارند. در اینجا این نظرات را مرور می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “مرد آهنی 3” گره داستانی جالبی دارد

در “مرد آهنی 3” متوجه می‌شویم ماندارین، دشمن مرد آهنی، که قبلاً هم در دنیای مارول به آن اشاره شده بود، یک بازیگر انگلیسی به نام ترور اسلاتری است که ویلن واقعی از آن استفاده کرده است. بسیاری از طرفداران با دیدنش شوکه شدند چون شبیه ماندرینی که از آن صحبت شده بود، نبود.

خوشبختانه نسخه واقعی او در “شانگ-چی و افسانه ده حلقه” (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) به تصویر کشیده می‌شود اما این موضوع مانع از حدس و گمان‌های طرفداران نمی‌شود. بسیاری با این عقیده مخالفند اما مثلاً یکی از کابران ماندرین “مرد آهنی 3” را فیلم بهتری می‌دانند.

همچنین بخوانید: تاریخچه حق امتیاز کاراکترهای مارول؛ کدام کمپانی صاحب کدام کاراکتر است؟


9. “پایان بازی” بدترین فیلم مارول است

شاید امتیاز و فروش “انتقام جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) باعث شده آن را بهترین فیلم مارول بدانید، اما ردیت معتقد است برخی از فیلم‌های مارول از کارگردانی و کیفیت ضعیف رنج می‌برند اما این فیلم هردو ضعف را دارد.


8. “کاپیتان مارول” نیک فیوری را خراب کرد

چشم زخمی “نیک فیوری” همیشه یکی از امضاهای این شخصیت بوده است و برای آن بهانه‌های مختلف آورده‌اند، مثلاً اینکه در جنگ جهانی دوم زخمی شده، اما در “کاپیتان مارول” سال 2019 دیدیم که حیوان بیگانه “کارول دنور” چشم‌های او را زخمی کرده است.

درحالی که طرفداران این موضوع را پذیرفته بودند اما کاربران ردیت معتقد بودند دلیلی نداشت چنین شخصیتی را با این بهانه خراب کنند.


7. “دور از خانه” (Far From Home) بهترین فیلم مرد عنکبوتی است

براساس گفته یکی از کاربران ردیت این فیلم مرد عنکبوتی بهترین آن است. درحالی که بسیاری “مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲” (The Amazing Spider-Man 2) را بهترین می‌دانستند و معتقد بودند این فیلم شخصیت “پیتر پارکر” را در مسیر دیگری قرار داده است.

به علاوه، فیلم‌هایی مانند “مرد عنکبوتی 2” با حضور “توبی مگویر” (Tobey Maguire) و “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) بهتر بودند.


6. “ثور: دنیای تاریک” (Thor: The Dark World) خوب است

گرچه این فیلم به خاطر روایت و اوج نامنسجم خود در لیست بدترین‌ها قرار گرفت، اما کاربران ردیت می گویند فیلم آنقدرها هم بد نبود. از آنجاییکه این فیلم کمترین امتیاز متااسکور در بین فیلم‌های مارول را دارد، بسیاری از طرفداران با این نظر موافق نیستند.

همچنین بخوانید: مرگبارترین ویلن بدون قدرت در مارول کدام است؟


5. “ثور: رگنراک” (Thor: Ragnarok) بد است

طرفداران و منتقدین می‌گفتند این فیلم از “تایکا وایتیتی” (Taika Waititi) این چندگانه مارول را زنده کرده است و به همین دلیل آن را یکی از بهترین فیلم‌های مارول می‌دانستند. با این وجود یکی از کاربران ردیت آن را بدترین فیلم می‌داند. گرچه فیلم در گیشه به فروش 800 میلیون دلاری دست یافت.


4. “کوئیک سیلور” در “عصر التران” (Age Of Ultron) نسبت به فیلم‌های “مردان ایکس” (The X-Men) بهتر است

نسخه “کوئیک سیلور” در “مردان ایکس” به طور کلی محبوب است، او سه بعدی‌ترین شخصیت سه گانه نیست، اما در بهترین صحنه‌ای فیلم حضور درخشانی دارد. در “عصر التران” هم آغاز و پایانی عاطفی دارد، اما به طور کلی در این فیلم درخشان ظاهر نمی‌شود. با این حال در ردیت نسخه “عصر التران” آن را غیرقابل تحمل می‌دانند.


3. شخصیت “لوکی” اغراق آمیز است

این ویلن با وجود رفتارهایش یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول است ک در شش فیلم و سریال‌های دیزنی حضور یافته است. با این حال کاربران ردیت او را فقط در “رگنراک” دوست داشتند نه در آثار دیگر.


2. هالک “ادوارد نورتون” (Edward Norton) از “مارک روفالو” (Mark Ruffalo) بهتر بود

“هالک شگفت انگیز” (The Incredible Hulk) آنقدر در دنیای مارول فراموش شده که حتی بسیاری از طرفداران مارول هم آن را ندیده‌اند. “ادوارد نورتون” به خاطر اجرا در نقش “بروس بنر” نقدهای مختلف دریافت کرد، بعدها هم “مارک روفالو” جایگزین او شد. با این حال یکی از کاربران ردیت از این انتخاب راضی نیست و می‌گوید روفالو خسته کننده است.

همچنین بخوانید: 21 کار عجیب و غریب هالک نابودگر در کمیک‌ها


1. شخصیت‌های قبلی نباید حضور داشته باشند

درحالی که گفته می‌شود در “مرد عنکبوتی 3” “توبی مگویر” و نسخه “اندرو گارفیلد” (Andrew Garfield) حضور دارند، بسیاری از طرفداران با اشتیاق منتظر این موضوع هستند.

با این حال کابران ردیت معتقدند گذشته باید در گذشته بماند و آنها دوست ندارند “جی.کی.سیمونز” (J.K. Simmons)، “توبی مگویر” یا “اندرو گارفیلد” دوباره در فیلم‌های “مرد عنکبوتی” ظاهر شوند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. سلام

    فروردین 27, 1400

    لیست خیلی با کیفیتی نیست.
    دور از خانه …..
    😐

    پاسخ

  2. صدرا

    فروردین 26, 1400

    چیییــــــــــــــــیییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خلاصه بگم با همه مخالفم جز مورد 4

    پاسخ

  3. مهدی

    دی 12, 1399

    بدترین لیست تاریخه به خدا چه وعضشه ردیت ها دیگه کی هستن اند گیم خوب بود و پایان بسیار خوبی داشت مرد اهنی 3 کمی گنگ بود اما بازم خوب بود ثور 2 خیلی داغون و خام بود ثور 3 طنز ترین فیلم تاریخ مارول بود اجرای ادوارد نورتون خوب بود اما برای نقش هالک مناسب نبود لوکی جالب ترین ویلن مارول هست کلا لیست خوبی نبود

    پاسخ

  4. rozan

    دی 1, 1399

    تنها لیستی بود که اصلا و ابدا توانایی درکش رو نداشتم
    ثور رگناورگ بده !!!
    لوکی اغراق آمیزه !!!!
    اونجرز اند گیم بدترین فیلم ماروله !!!!
    اوکی نظر دیگرانه باید بهش احترام گذاشت ولی این نظرات دیگه خیلی برعکس همه چیزه
    ثور رگناورگ جز بهرتین های ماروله !
    و همچنین لوکی بهترین ویلن و همچینین مورد علاقه اکثر مارول فن هاست !
    بازم ممنون 😑❤

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به rozan

      دی 1, 1399

      گندی به اند گیم خورد به بقیه فیلم ها و قبول دارم نخورد ولی با بقیه مقاله بشدت مخالفم اصلا چجوری ثور ۲ خوب بود ثور ۳ چجوری بد بود
      خوبه که فیلم مرد آهنی ۳ گره داستانی داشت اما به بهترین شرور مرد آهنی بی احترامی شد و جذابیتی نداشت
      شخصیت لوکی بسیار خوب کار شده و بهترین شرور mcu هست
      فیلم های مرد عنکبوتی ام سی یو اصلا قابل مقایسه نیستند با فیلم های سم ریمی چه به اینکه بهترین باشن و میشه ۳۰ یا ۲۰ اشکال ازش درآورد
      شخصیت کوئیک سیلور در مردان ایکس جذابیت بیشتری نسبت به ام سی یو داشت اما در اونجرز هم خوب بود
      در کل مقاله ی خوبی نبود

      پاسخ