لیست بهترین و بدترین فیلم‌های سیاه و سفید سال‌های 2010 براساس امتیاز IMDb

هرازگاهی فیلمی خاص تولید می‌شود که دیگر از تکنولوژی‌های سینمایی تبعیت نمی‌کند. این کار به دلیل معنا بخشیدن به فیلم در اوج سادگی آن است.

با اکران یک فیلم سیاه و سفید معمولاً برای این انتخاب دلیلی عنوان می‌شود، که گاهی اوقات استقبال شده یا حتی مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. در اینجا می‌خواهیم بهترین و بدترین فیلم‌های سیاه و سفید را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بهترین: فانوس دریایی – The Lighthouse (امتیاز 7.5 – 2019)

یکی از فیلم‌های دیدنی این دهه با اجرای زیبای “ویلم دفو” (Willem Defoe) و “رابرت پتینسون” (Robert Pattinson). یک درام عجیب روان شناسانه که به صورت سیاه و سفید ضبط شده و به همین دلیل رازآلود است.

همچنین بخوانید: رده‌بندی فیلم‌های کوئنتین تارانتینو؛ از بدترین تا بهترین


9. بدترین: شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم – Sin City: A Dame To Kill For (امتیاز 6.5 – 2005)

“شهر گناه” یکی از بهترین فیلم‌های سیاه و سفید سال‌های 2000 که عناصری رنگی داشته است، و جلوه‌های به کار رفته در آن هرگز قبلاً استفاده نشده است. با این حال سیکوئل آن “شهر گناه: بانویی که به خاطرش می‌کشم” به اندازه فیلم اصلی دیدنی نیست، و خشونت به کار رفته در آن باعث شکست فیلم در گیشه شد.


8. بهترین: جنگ سرد – Cold War (امتیاز 7.6 – 2018)

فیلمی سیاه و سفید با انعکاس زمان فیلم که یکی از بهترین فیلم‌های زمان خود بود و به عنوان یک فیلم غیرانگلیسی زبان واکنش مثبت تماشاگران را برانگیخت.

این درام عاشقانه به دلیل اجرا و فیلمبرداری نه تنها مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت بلکه نامزد چندین جایزه مختلف شد.


7. بدترین: زمینی در انگلستان – A Field In England (امتیاز 6.3 – 2013)

فیلمی به کارگردانی “بن ویتلی” (Ben Wheatley) کارگردان آثاری مانند “تماشاگران” (Sightseers) و “برج” (High Rise)، که یک اثر ترسناک تاریخی-روانشناسانه است و زندگی در اواسط قرن هفدهم در زمان جنگ داخلی انگلستان را نشان می‌دهد.

گرچه فیلم یکی از بهترین آثار کارگردان است، اما به خاطر فضای ابزورد و آوانگارد خود نقد شد.


6. بهترین: نبراسکا – Nebraska (امتیاز 7.7 – 2013)

یکی از بهترین اجراهای “بروس درن” (Bruce Dern) در نقش پیرمردی که به خاطر یک نامه دروغین فکر می‌کند یک میلیون دلار برنده شده است.

پسرش با دست انداختن او قبول می‌کند او را تا شهر ببرد و درنتیجه یک اثر مناسب از “الکساندر پین” (Alexander Payne) خلق می‌شود. این فیلم به صورت رنگی ضبط شد و بعد در مراحل پس از تولید سیاه و سفید شد.

همچنین بخوانید: نگاهی به ۳۰ شاهکار تاریخ سینمای ایتالیا (بهترین فیلم های سینمای ایتالیا)


5. بدترین: چشم‌های مادرم – The Eyes Of My Mother (امتیاز 6.2 – 2016)

گرچه این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2016 است و با تحسین منتقدین مواجه شد اما تماشاگران از آن استقبال نکردند. یک فیلم دیدنی و تماشایی با موسیقی متن شنیدنی که به صورت سیاه و سفید ضبط شد و واقعاً تماشایی است.


4. بهترین: رما – Roma (امتیاز 7.7 – 2018)

این فیلم از “آلفونسو کوارون” (Alfonso Cuaron) از اثر قبلی‌اش “گرانش” (Gravity) محدودتر است، اما یک اثر نیمه زندگی نامه‌ای درباره یک خانواده متوسط در شهر مکزیک است. فیلمی از نتفلیکس که بسیار موفق بود و سه جایزه اسکار دریافت کرد، از جمله جایزه بهترین کارگردانی را. این فیلم را یکی از بهترین فیلم‌های دهه می‌دانند و یکی از اولین فیلم‌های نتفلیکس که به لیست منتقدین افزوده شد.


3. بدترین: فرار از فردا – Escape From Tomorrow (امتیاز 5.1 – 2013)

پیش از اکران فیلم زیاد درباره آن صحبت می‌شد چون بدون مجوز در دنیای دیزنی ضبط شد. به همین دلیل بسیاری از منتقدین برای تماشای آن هیجان‌زده بودند، اما شیوه عجیب فیلمبرداری باعث شد فیلم اثری غیرمنسجم باشد که سیاه و سفید بودنش هم دردی را دوا نکرد.


2. بهترین: آرتیست – The Artist (امتیاز 7.9 – 2011)

گرچه فیلم در زمان اکران نقد شد اما به خاطر اقتباس از سینمای سال‌های 1930 جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد. بنابراین فیلم علاوه بر سیاه و سفید بودن یک فیلم صامت هم هست که نماهای آن شبیه فیلم‌های قدیمی بوده و تماشاگران سال‌های 2011 را خوشحال کرد.

همچنین بخوانید: اگر از طرفداران گیلرمو دل تورو هستید این ۱۰ فیلم را نباید از دست دهید!


1. بدترین: هزارپای انسانی دو – Human Centipede 2 (امتیاز 3.8 – 2011)

یکی از بحث برانگیزترین فیلم‌های تاریخ که سری اول به اندازه کافی بد بود و درباره یک دانشمند است که می‌خواهد انسان‌ها را بهم بدوزد. اما سری دوم آن پا را فراتر گذاشته و درباره یکی از طرفداران این فیلم است که می‌خواهد این موضوع را امتحان کند. فیلمی پر از صحنه‌های ترسناک که به صورت سیاه و سفید ضبط شده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم