آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 102)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. بعدازظهر سگی – 1975 – Dog Day Afternoon

ژانر: درام، جنایی، بیوگرافی

کارگردان: سیدنی لومت (Sidney Lumet)

بازیگران: آل پاچینو، جان کازال، جیمز برودریک

تریلر فیلم

این فیلم ماجرایی واقعی از سرقت یک بانک را روایت می‌کند و در یک اثر کاملا منحصر به‌ فرد در ژانر دزدی محسوب می‌شود زیرا به دزدها شخصیت و انگیزه‌های انسانی داده است. آل پاچینو نقش سانی ورتزیک را بازی می‌کند که یکی از دزدها است. او تا به حال هیچ عمل خلافی انجام نداده‌ است و تنها می‌خواهد مقداری پول برای جراحی تغییر جنسیت معشوق‌اش به دست‌بیاورد. نکته‌ی طلایی این فیلم نقش‌آفرینی‌های درجه اولی هستند که ماجرای فیلم را به پیش می‌برند.


2. درخت زندگی – 2011 – The Tree of Life

ژانر: درام، فانتزی

کارگردان: ترنس مالیک (Terrence Malick)

بازیگران: برد پیت، جسیکا چستین، شان پین

تریلر فیلم

یک اثر سینمایی شاعرانه و تاثیرگذار که نه تنها آن را تماشا کرده بلکه حس و تجربه خواهید کرد. این فیلم داستان یافتن خودتان را به نمایش می گذارد. بنابراین نوعی مدیتیشن در زندگی و جایگاه ما در زندگی می باشد. شاید این فیلم بتواند نگاه شما به زندگی را تغییر دهد. این فیلم سفری برای یافتن خود است. نوعی کندوکاو در زندگی انسان و جایگاه ما در بین موجودات دیگر. در نهایت این فیلم نگاه شما را به زندگی تغییر می‌دهد. حضور بازیگرانی مثل برد پیت، جسیکا چستین و شان پین در لیست بازیگران این فیلم برای اثبات زیبایی آن کافیست! این فیلم در سال 2012 نامزد اسکار بهترین فیلمبرداری شد.


3. دختری در تار عنکبوت – 2018 – The Girl in the Spider’s Web

ژانر: درام، اکشن

کارگردان: فده آلوارز (Fede Álvarez)

بازیگران: کلر فوی، کیت استنفیلد، استیون مرچنت

تریلر فیلم

یک فیلم اکشن و دیدنی با بازی کلر فوی در نقش هکری به نام لیزبث سالاندر (که در فیلم “دختری با خالکوبی اژدها” (The Girl with the Dragon Tattoo) توسط رونی مارا ایفا شده بود). فرنس بالدر برای انجام کارهایش به لیزبث نزدیک می شود. او که در گذشته در سرویس جاسوسی کار می‌کرده اکنون می‌خواهد به کمک لیزبث برنامه‌ای را بدزدد که او را به قدرتمندترین فرد زمین تبدیل می‌کند. لیزبث وظیفه خود را انجام داده اما کارهای او توجه دیگران را جلب کرده و او به مرور زمان بیشتر و بیشتر در دنیای سیاست و جاسوسی غرق می‌شود.


4. معبد – 2010 – The Shrine

ژانر: ترسناک

کارگردان: جان کناوتز (Jon Knautz)

بازیگران: سیندی سمپسون، آرون آشمور، مگان هفرن

تریلر فیلم

“معبد” برگرفته از رمانی اثر “جیمز هربرت” می‌باشد و داستان آن درباره یک روزنامه نگار است که اوقات سختی را سپری می‌کند. او به یک داستان نیاز دارد تا از این مخمصه بیرون بیاید. تحقیقاتش او را به شهری کوچک در انگلستان نو می‌رساند، جایی که در آن یک سری اتفاقات مختلف رخ خواهد داد.


5. همسر مسافر زمان – 2009 – The Time Traveler’s Wife

ژانر: درام، عاشقانه، علمی-تخیلی

کارگردان: رابرت شونتکه (Robert Schwentke)

بازیگران: اریک بانا، ریچل مک‌آدامز، بروکلین پرو

تریلر فیلم

هنری دتامبل یک آزادی خواه است که به دلیل یک نقص ژنتیکی در زمان سفر می کند اما نمی تواند زمان و تقدیر این سفرها را مشخص نماید. پس از ملاقات با کلر ابشیر در کتابخانه شیکاگو، آن ها عاشق شده و ازدواج می کنند. اما سفرهای غیرمنتظره او این زندگی را دشوار می سازد. یک فیلم پیچیده و تاثیرگذار که معنای عشق و زندگی را نشان می دهد. یک اقتباس زیبا از کتابی به همین نام با اجراهای زیبا از اریک بانا و ریچل مک آدامز که درخشش فیلم را دو چندان می کند.


6. جورش کن – ۲۰۱۸ – Set It Up

ژانر: کمدی-رمانتیک

کارگردان: کلایر اسکانلون (Claire Scanlon)

بازیگران: زویی دیوتچ، گلن پاول، لوسی لیو

تریلر فیلم

در فیلم “جورش کن” دو دستیار که بیش از حد کار می‌کنند با یکدیگر برنامه چیدند، تا رئیس‌هایشان را که هرگز از کار دست نمی‌کشند با هم آشنا کنند تا چند روزی را از کار به دور شوند. با ساخت موقعیت ملاقات غیرمنتظره، آن‌ها رئیس‌های خود را با یکدیگر آشنا می‌کنند و زندگی آزاد خود را جشن می‌گیرند، یا بهتر است بگوییم اینطور فکر می‌کردند.


7. بخور عبادت کن عشق بورز – 2010 – Eat Pray Love

درام، بیوگرافی، عاشقانه

کارگردان: رایان مورفی (Ryan Murphy)

بازیگران: جولیا رابرتز، خاویر باردم، جیمز فرانکو، ریچارد جنکینس

تریلر فیلم

الیزابت زنی نویسنده است که ناگهان خود را میان یک زندگی بی‌معنی و ازدواجی اشتباه می‌بیند و بعد از جدا شدن از همسرش تصمیم می‌گیرد با سفر به دور دنیا، خودش را در یک زندگی کاملا جدید غرق کند تا مفاهیمی مثل خدا و عشق را جور دیگری درک کند. الیزابت سفر خود را از کشور ایتالیا آغاز می‌کند و بعد از آن به هند و اندونزی می‌رود. فیلم “بخور عبادت کن عشق بورز” فیلمی الهام‌بخش و دوست‌داشتنی بوده که می تواند دیدگاه مخاطبش را به زندگی و تغییرات بی‌حد و مرز آن را تغییر دهد.


8. راه من – My Way – ۲۰۱۱

ژانر: درام، جنگی

کارگردان: کانگ جی-گیو (Kang Je-gyu)

بازیگران: جو اوداگیری، جانگ-دونگ گان، کیم این-کیون

تریلر فیلم

“یانگ کیونگ جون” پسری ۱۸ ساله بود که در زمان استعمار کره توسط ژاپن به دلیل اینکه ژاپن به سربازان بیشتری نیاز داشت، سرباز شد. یک سال بعد او در جنگ “خالخین گول” با ارتش روسیه در حال جنگ بود که اسیر شد. در سال ۱۹۴۲ زمانی که ارتش روسیه کمبود سرباز داشت، یانگ دوباره به سرنوشت قبلی خود دچار شد، و این بار در جنگ “خارکیو” با نیروهای آلمانی به جنگ پرداخت.

دوباره دستگیر شده و به فرانسه فرستاده شد تا به نفع آلمان از بندرگاه شربورگ محافظت کند. ماجرای او در سرتاسر دنیا اینجا به پایان نرسید. پس از آن، توسط نیروهای بریتانیا دستگیر شده، و بعدها به کمپی در آمریکا فرستاده شد. زمانی که جنگ بالاخره به پایان رسید، یانگ تصمیم گرفت که به عنوان یک شهروند همانجا زندگی کند.


9. سرزمین مادری – 2004 – Swades

ژانر: درام

کارگردان: آشوتوش گوارینکار (Ashutosh Gowariker)

بازیگران: شاهرخ خان، گایاتری جاشی،‌ کیشوری بالال

تریلر فیلم

مهان بارگاوا (شاهرخ خان)یک هندی ساکن آمریکاست که برای ناسا کار می‌کند. او دانشجوی دانشگاه پنسیلوانیا، یک دانشگاه آیوی لیگ بوده‌است. پس از ۱۲سال زندگی در آمریکا او تصمیم می‌گیرد به هند برود تا دایه اش کاوریاما (کیشوری بالال) را باخودش به آمریکا ببرد. در روستای کاوریاما، او مردم جالب زیادی را ملاقات می‌کند. کم‌کم مهان در آنجا جامی افتد ومتوجه مشکلات بسیاری می‌شود. اختلاف طبقاتی، فقر،کودکان کار، ازدواج بچه‌ها، فقر و بی سوادی. او تلاش می‌کند تا مشکلات را حل کند و تا حدی هم موفق می‌شود تحصیل را گسترش داده واختلاف طبقاتی را کم کند.


10. عروس مرده – 2005 – Corpse Bride

ژانر: درام، خانوادگی، فانتزی

کارگردان: تیم برتون (Tim Burton)

صداپشگان: جانی دپ، هلنا بونهام کارتر، امیلی واتسون

تریلر فیلم

در این انیمیشن جانی دپ و هلنا بونهام کارتر به عنوان “ویکتور” و شخصیت معروف “امیلی” نقش‌های اصلی را برعهده دارند. در واقع ویکتور پسر یک تاجر ثروتمند است که می‌خواهد با ویکتوریا دختر یک خانواده اشرافی انگلیسی ازدواج کند. زمانی که ویکتور پیمان عروسی خود را فراموش می‌کند، به جنگل می رود تا آن را به یاد بیاورد، اما آن کلمات را تکرار می کند و حلقه را در چیزی که فکر می‌کند شاخه‌ای از درخت است می‌اندازد. اما به نظر می‌رسد که آن چیز انگشت امیلی بوده، که مدت‌ها پیش در جنگل کشته شده بود. امیلی از اینکه ویکتور از او خواستگاری کرده خوشحال است و او را با خود به سرزمین مردگان می‌برد. این فیلم جلوه‌های بصری خیره کننده‌ای دارد و تصاویر ترسناک را با دقت ساخته‌اند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. Mohammad Reza

    آذر 26, 1399

    فیلم Dog Day Afternoon رو حتما نگاه کنید.
    عالیه

    پاسخ

  2. عرفانه

    آذر 26, 1399

    ممنون از سایت خوب پروشات که تو ایام کرونا، با فیلمهاش حال ما رو خوب میکنه🙏

    پاسخ