معرفی انیمه “بازگشت گربه” (The Cat Returns)

انیمه “بازگشت گربه” یکی از آثار کمتر دیده‌ شده‌ی استودیو جیبلی است که داستان ساده‌ای را دنبال می‌کند؛ داستانی که بخش اصلی آن را تخیل و عناصر فانتزی تشکیل داده‌است و تماشای آن با کودکان می‌تواند لذت‌بخش باشد. “بازگشت گربه” گرچه به پای دیگر انیمه‌های ساخته شده توسط این استودیو و آثار انیمه‌سازان بزرگی مثل “هایائو میازاکی” نمی‌رسد، اما در نوع خودش اثر بامزه و سرگرم‌کننده‌ای محسوب می‌شود که برای دوست‌داران حیوانات و به‌خوصوص گربه‌ها هم جذابیت ویژه‌ای دارد! در ادامه این مقاله به معرفی انیمه سینمایی “بازگشت گربه” پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “بازگشت گربه” (The Cat Returns)
  • ژانر: ماجراجویی، کمدی، فانتزی
  • کارگردان: “هیرویوکی موریتا” (Hiroyuki Morita)
  • صداپیشگان: “چیزورو ایکه واکی”، “تتنسو واتانابه”، “آکی مائدا”
  • سال تولید: 2002
  • شرکت تولید: استودیو جیبلی
  • زبان: ژاپنی
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 90/100

تریلر انیمه

تماشای داستان‌های فانتزی همیشه لذت‌بخش است به‌خصوص زمانی که این داستان‌ها در قالب انیمه یا انیمیشن ساخته شده باشند. دنیاهای رنگارنگ، شخصیت‌های بی‌پروا، حیواناتی که حرف می‌زنند و زندگی‌ای درست مثل زندگی آدم‌ها دارند همه و همه باعث می‌شوند هنگام دیدن یک اثر سینمایی از دنیای بیرونی‌مان فاصله بگیریم و خود را در دنیای خارق‌العاده این داستان‌ها غرق کنیم.

انیمه “بازگشت گربه” داستان و روایتش را خیلی ساده بیان می‌کند، آنقدر که حتی به مخاطبش اجازه می‌دهد بدون حواس‌پرتی و با خیال راحت از فضای زیبا و جالب توجه‌ فیلم به‌راحتی لذت ببرد، به جزئیات توجه کند و با کارکترها هم‌قدم شود. داستان “بازگشت گربه” درباره دختر نوجوانی به نام “هارو” است که مانند هر نوجوان دیگری با مسائلی از قبیل پیدا کردن هدفی برای زندگی‌اش دست و پنجه نرم می‌کند و در تلاش است تا بهترین نسخه از خودش را ارائه دهد. هارو به‌طور اتفاقی در خیابان گربه‌ای را از یک تصادف حتمی نجات می‌دهد و این کار او مسیر جدیدی را برایش می‌گشاید.

داستان “بازگشت گربه” خیلی زود وارد فاز فانتزی‌اش شده و ما را با دنیای گربه‌های سلطنتی آشنا می‌کند؛ دنیایی که گربه‌ها بر آن فرمان‌روایی می‌کنند و قوانین خاص خودش را دنبال می‌کند. “هارو” به نظر خودش تنها یک گربه خیابانی را نجات داده اما در واقع یکی از اعضای خانواده سلنتطی گربه‌ها از مرگ حتمی نجات داده‌است و با این کار توجه پادشاه گربه‌ها را به خود جلب کرده و پیشنهاد ازدواجی از طرف او دریافت می‌کند. این مسئله “هارو” را به دردسر انداخته و او را وارد دنیای گربه‌ها می‌کند.

انیمه “بازگشت گربه” در مدت زمان کوتاهش (یک ساعت و پانزده دقیقه) فضاسازی خوبی نسبت به داستانش انجام داده و تا جایی که توانسته عناصر فانتزی را هم در روایتش به کار برده‌است، اما از نگاهی تخصصی‌تر این انیمه می‌تواند برای مخاطبان بزرگسال و کسانی که انیمه‌های بزرگان انیمه‌سازی را دنبال می‌کنند کمی کسل‌کننده باشد. “بازگشت گربه” جذابیتش را در یک حد متوسط نگه داشته و انعطاف‌پذیری‌اش را از دست داده‌است درحالی که می‌توانست با بسط دادن عناصر خیال‌انگیزش داستانی پخته‌تر و روایتی جذاب‌تر را تحویل مخاطب دهد. با این‌حال “بازگشت گربه” انیمه‌ای دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده است که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

تصاویری از انیمه “بازگشت گربه”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. M

    مرداد 28, 1400

    انیمه دوست داشتنی ایه.🌸

    پاسخ