رتبه‌بندی شخصیت‌های اصلی سریال “بهتره با ساول تماس بگیری” از بهترین تا بدترین

در سال 2015 اسپین آف “بریکینگ بد” (Breaking Bad) به نام “بهتره با ساول تماس بگیری” (Better Call Saul) پخش شد و شخصیت مهم “برکینگ بد” به نام “ساول گودمن” یا با نام اصلی “جیمی مک گیل” در آن حضور یافت. به جز مک گیل گروهی از شخصیت‌های دیگر هم در این پریکوئل حضور یافتند.

در اینجا هم مانند “برکینگ بد” هر شخصیت دغدغه‌های خود را دارد. شخصیت‌های اصلی اعمال خوب و بد انجام می‌دهند و شخصیت‌های منفی هم رفتارهای خشونت بار دارند. در اینجا شخصیت‌های سریال را از بهترین تا بدترین معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. کیم وکسلر – Kim Wexler

“کیم وکسلر” که برای کمپانی مسا ورد کار می‌کند با مشتری‌هایش رفتار خوبی دارد. او حتی برای کمک به یک مشتری از حضور در یک جلسه سرباز زد. حتی وقتی شرکت پیرمردی را به زور از خانه‌اش بیرون کرد او علیه مسا ورد اعتراض کرد. یک بار هم با حرف زدن لالو سالامانکا جان جیمی را نجات داد.

البته او هم اشتباهاتی داشت. از جیمی محافظت کرد و برای مک به وسا ورد در کارهای قانونی مردم را فریب داد. همچنین در فکر خراب کردن حرفه هاوارد هملین بود.

همچنین بخوانید: 15 اشاره به بریکینگ بد در سریال بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)


9. هاوارد هملین – Howard Hamlin

نقطه مقابل “جیمی مک گیل”. یک وکیل موفق و قانون مند که همیشه مورد حرفه‌ای را رعایت می‌کند. در فصل اول رقابت بین این دو وکیل را می‌بینیم که اغلب هاوارد را به عنوان شخصیت منفی نشان می‌دهند.

در پایان فصل متوجه می‌شویم دلیل بدرفتاری هاوارد با جیمی طرفداری او از “چاک مک گیل” است. چاک که نمی‌خواهد بین او و برادرش مشکلی باشد، هاوارد را مجاب می‌کند تا جیمی را هرچه بیشتر از قانون دور نگه دارد. بعدها هاوارد شغلی را به جیمی پیشنهاد می‌دهد.


8. ورنر زیگلر – Werner Ziegler

“گاس فرینگ” به خاطر صداقت “ورنر زیگلر” این مهندس آلمانی را استخدام کرد. درحالی که معماران دیگر درباره سادگی ساخت آزمایشگاه مواد مخدر دروغ گفتند او تنها کسی بود که درباره خطرناک و سخت بودن این فرایند صحبت کرد.

وقتی کارمندانش را از آلمان می‌آورد بر آنها نظارت دارد. تنها ایرادش این است که بیش از حد دلتنگ همسرش شده. وقتی برای بودن کنار همسرش زودتر رفت، امنیت عملیات به خطر افتاد و همین موضوع باعث شد مایک او را بکشد.


7. چاک مک گیل – Chuck McGill

چاک برادر بزرگتر “جیمی مک گیل” در آغاز سریال پیرمردی عجیبی بود که به خاطر حساسیت به الکترومغناطیس نمی‌توانست خانه را ترک کند. جیمی باید اغلب مراقب چاک می‌بود تا ترحم بینندگان را برانگیزد. جیمی برادرش را تحسین می‌کرد و می‌خواست مانند او یک وکیل باشد.

بعداً مشخص شد که چاک اصلاً به جیمی اعتماد ندارد و برای خراب کردن حرفه وکالتش حاضر است هرکاری کند. او حتی از هاوارد خواست تا جیمی را به عنوان وکیلش به کار نگیرد، گرچه برای او کار می‌کرد. این موضوع به دشمنی میان برادران منجر شد، و نبردی قانونی شکل گرفت.


6. جیمی مک گیل – Jimmy McGill

جیمی در بچگی از مغازه پدرش پول می‌دزدید. در جوانی در شهر کارهای غیرقانونی و کلاهبرداری می‌کرد. حتی با چاک روبرو می‌شود تا برای او کار پیدا کند. او وکیل می‌شود و موکل‌هایی را قبول می‌کند که هیچکس دیگر قبول نمی‌کرد. او به عده زیادی کمک کرد و در قبال بقیه هم شانس خود را امتحان کرد.

اما او همیشه رفتارهای ظالمانه‌ای دارد و از بقیه انتقام می‌گیرد، مثل زمانی که یک توپ بولینگ را روی ماشین هاوارد پرتاب کرد یا مدارک حقوقی چاک را ناقص کرد. او در حال حاضر برای کارتل خوارس کار می‌کند و همین موضوع او را به جرگه بدترین‌ها نزدیک می‌کند.

همچنین بخوانید: جزئیاتی از شخصیت ساول گودمن در سریال برکینگ بد (Breaking Bad)


5. مایک ارمانتات – Mike Ehrmantraut

مایک در مقایسه با “برکینگ بد” در این سریال حضور بیشتری داشت. ظاهراً پسر خودش توسط پلیس‌های فاسد کشته شد که مایک هم هردوی آنها را کشت. حالا برای محافظت از نوه‌اش کارهای کم خطرتری انجام می‌دهد مانند بادیگاردی برای دنیل ورملد که داروهای دزدی می فروخت.

مایک برای گاس کار می‌کرد تا بتواند مواد مخدر بفروشد. بنابراین هرکس که برای گاس تهدید محسوب می‌شد را از بین می‌برد، از جمله ورنر که برای دیدن همسرش ناگهان آنها را ترک کرد.


4. ناچو وارگا – Nacho Varga

“ایگناسیو وارگا” با بازی “مایکل ماندو” (Michael Mando) برای خانواده سالامانکا کار می‌کند، توکو را همراهی می‌کند و حتی در کشتن اعضای کارتل کمک می‌کند. او عادت دارد به خانه وارد شده و سرقت کند. او حتی برای کشتن توکو نقشه کشی اما قبول کرد که او را به زندان بیندازد.

وقتی هکتر پیشنهاد می‌دهد که از حرفه تجاری پدر ناچو استفاده کنند او این موضوع را توهین آهمیز می‌داند. بنابراین با عوض کردن داروی هکتر موجب سکته او می‌شود. حالا ناچو باید کارتل را ترک کند، اما بیشتر در آن غرق می‌شود.


3. گاس فرینگ – Gus Fring

طرفداران “برکینگ بد” می‌دانند “گوستاو فرینگ” چه هیولایی است و “بهتره با ساول تماس بگیری” این موضوع را ثابت می‌کند. گاس می‌خواهد هکتر سالامانکا را تحقیر کرده و شکست دهد. او برای این کار هرکاری می‌کند. وقتی هکتر سکته می‌کند گاس می‌خواهد او را زنده نگه دارد تا بتواند بیشتر تحقیرش کند. او ناچو را به کار گرفته و برای آزار خانواده سالامانکا از او استفاده می‌کند.


2. هکتر سالامانکا – Hector Salamanca

هکتر در “برکینگ بد” یک مرد ویلچرنشین بود اما “بهتره با ساول تماس بگیری” نشان می‌دهد او در زمان سلامت چه تهدیدی بود. او به عنوان یکی از اولین اعضای کارتل خوارس برای پیش بردن عملیاتش هرکاری می‌کرد.

هکتر برای تهدید نوه مایک مزدورانی را می‌فرستد تا او را مجبور کند اقدامات توکو را گردن بگیرد. او شاهدان بیگناه را کشته و از کارمندان رستوران گاس استفاده کرده تا توجهش را جلب کند. او برای ساکت کردن مزدورانش از خشونت استفاده می‌کند. او حتی می‌خواست پدر ناچو را وادار کند تا از کسب و کارش به نفع خود استفاده کند و اینجاست که ناچو تصمیم می‌گیرد هکتر را ساکت کند.

همچنین بخوانید: 10 دوستی که می‌توانست میان شخصیت‌های سریال بریکینگ بد رخ دهد


1. لالو سامالانکا – Lalo Salamanca

یک شخصیت کاریزماتیک که دیرتر به سریال وارد شد. وقتی هکتر را در خانه سالمندان دید، زمانی را به او یادآوری کرد که باهم هتلی را سوزانده و مدیر را برای اعمالش شکنجه کردند. همچنین زنگ هتل را به کارتل پیشین هدیه داد.

لالو برای شکست گاس به ورنر حمله می‌کند. طی آن کارمند تراول وایر را می‌کشد. وقتی به وکیل خودش ساول شک می‌کند به خانه‌اش رفته و او و کیم وکسلر را تهدید می‌کند. در پایان فصل پنجم، لالو کل جوخه مزدورها را از پا می‌اندازد. در پایان فصل طوری با خشونت از ساختمان خارج می‌شود که معلوم است برای خالی کردن خود هر کاری می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمد

    مهر 24, 1402

    هر چی از لالو بگم کم گفتم عجب آنتاگونیستی بود لع.نتی واقعا سریال پر از شخصیت ها و شخصیت پردازی های جذاب بود مثل برکینگ بد

    پاسخ