10 انیمیشن جذاب و دیدنی درباره گربه‌ها که باید تماشا کنید

درحالی که می گویند بهترین دوست انسان گربه‌ها هستند، اما گربه‌ها هم احساسات متفاوت را نشان می‌دهند. شما تصمیم می‌گیرید که آنها برایتان خوش شانسی بیاورند یا بدشانسی. در حقیقت گربه‌ها با ما فرق ندارند. کنجکاوی ذاتی‌شان می‌تواند آنها را به دردسر بیندازد، و اجازه نمی‌دهند غریبه‌ها به آنها نزدیک شوند.

انسان ممکن است درباره‌شان تصورات مختلف داشته باشند. در دنیای سینما و کمیک گربه‌های به یادماندنی وجود دارند. فیلم‌های بسیاری هم درباره این موجودات ساخته شده و شخصیت‌های گربه‌شان بامزه هستند. در اینجا 10 فیلم انیمیشن درباره گربه‌ها را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بازگشت گربه – The Cat Returns – 2002

فیلمی از استودیو جیبلی درباره دختری به نام هارو که گربه‌ای را از جلوی ماشین نجات می‌دهد و بعداً متوجه می‌شود که گربه یک شاهزاده است و قلمروی گربه‌ها او را به عنوان عروس شاهزاده دعوت می‌کنند. او نه نمی‌گوید و گربه‌ها همین را نشانه بله می‌دانند.

هارو یک بارون را به کار می‌گیرد تا او را از این ازدواج نجات دهد. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ها درباره گربه‌هاست. قلمروی گربه‌ها و کل شخصیت‌ها گربه هستند. حتی ویلن اصلی هم شاه گربه‌هاست.

همچنین بخوانید: اگر به سگ‌ها علاقه‌مندید باید این فیلم‌ها را تماشا کنید


9. شیرشاه – The Lion King – 1994

اگر گربه خانگی دوست دارید پس باید گربه وحشی را هم دوست داشته باشید. این فیلم از دیزنی بازسازی روایت “هملت” از شکسپیر است که این بار جنگل را نشان می‌دهد. به همین خاصر سبک‌تر شده است.

شخصیت‌های اصلی شیر هستند و فیلم هم دو سیکوئل و یک سریال دارند که همه شیر هستند. یکی از بهترین آثار دیزنی که در دوره رنسانس شرکت تولید شد.


8. نقاب میوتارو – A Whisker Away – 2020

آیا تا به حال آرزو کرده‌اید عشقتان همانطور که با حیوان خانگی‌اش رفتار می‌کند با شما رفتار کند؟ این فیلم زنی را نشان می‌دهد که به یک گربه ملوس تبدیل می‌شود تا با مردی که دوست دارد باشد. با این حال این تغییر شکل او عواقبی دارد. این انیمیشن بسیار زیباست و بیننده را به دنیای گربه‌های جادویی می‌برد.


7. گربه‌های اشرافی – The Aristocats – 1970

این فیلم معروف دیزنی درباره خانواده‌ای از گربه‌هاست که به یک زن ثروتمند تعلق دارند. این زن آنقدر گربه‌هایش را دوست دارد که ثروت خود را به آن‌ها می‌بخشد. خدمتکارش آنقدر به این موضوع حسادت می‌کند که گربه‌ها را زیر یک پل می‌اندازد. در آنجا گربه ولگردی را می‌بینند که به آنها کمک می‌کند تا به خانه برگردند. در این فیلم موزیکال انسان‌ها نقش جزئی دارند.


6. گربه‌ها نمی‌رقصند – Cats Don’t Dance – 1997

فیلمی درخشان از اواخر دهه 90 که متاسفانه در گیشه شکست خورد. با این حال منتقدین و مردم طی سال‌ها از آن استقبال کردند و جای خود را پیدا کرد. داستان به شخصیت‌های مختلف می‌پردازد که مهم‌ترین آن گربه‌ها هستند.

در سال‌های 1930 دنی گربه آرزو دارد ستاره شود. او گربه‌ای ساده و خام است درحالی که سایر گربه‌ای موذی و بدجنس است.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی شخصیت‌های منفی دیزنی براساس سبک و ظاهر


5. یک گربه در پاریس – A Cat In Paris – 2010

این فیلم بیشتر درباره انسان‌های اطراف یک گربه است تا درباره خود گربه. گربه‌ای که روزها با دختری به نام جین زندگی می‌کند و شب‌ها با سارقی به نام نیکو است. روزی گربه یکی از چیزهای دزدیده شده توسط نیکو را به خانه آورده و دخترک به جرم دزدی دستگیر می‌شود. این کارتون نوآر تریلر است اما ترسناک نیست. گرچه داستان درباره انسان‌هاست اما ارتباطشان با گربه‌ها می‌تواند جالب باشد.


4. الیور و دوستان – Oliver And Company – 1988

این فیلم از دیزنی در مقایسه با فیلم‌های “شیرشاه” و “گربه‌های اشرافی” کمی نادیده گرفته شد چون همزمان با “سرزمین قبل از تاریخ” (The Land Before Time) در یک روز اکران شد.

این فیلم داستان الیور توئیست را روایت می‌کند. اما به جای لندن در شهر نیویورک رخ می‌دهد و الیور هم یک گربه بی خانمان است نه یک انسان. شخصیت های دیگر هم سگ هستند و سه انسان هم در داستان وجود دارد.


3. گربه چکمه‌پوش – Puss In Boots – 2011

گربه شرک آنقدر محبوب بود که فیلم مخصوص خودش ساخته شد. البته که داستان در همان دنیای “شرک” (Shrek) رخ می‌دهد و شخصیت‌هایی مانند جک و جیل هم در آن وجود دارند.

اما این گربه تنها گربه فیلم نیست چون گربه ماده‌ای دیگری هم وجود دارد که معشوقه گربه چکمه پوش است.


2. گی پوررو – Gay Purr-Ee – 1962

اولین فیلم انیمیشن از کمپانی برادران وارنر که با وجود نقدهای خوب در گیشه شکست خورد. فیلم درباره گربه‌ای به نام میوست و فرارش به پاریس برای داشتن یک زندگی بهتر است.

موسیقی متن فیلم توسط “هارلون آرلن” (Harold Arlen) و “ای.وای. هاربورگ” (E.Y. Harburg) ساخته شد که کم چیزی نیست چون موسیقی متن فیلم “جادوگر شهر از” (The Wizard of Oz) را آنها ساختند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی درباره رستگاری در تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. زندگی پنهان حیوانات خانگی – The Secret Life Of Pets – 2016

فیلمی برای طرفداران حیوانات خانگی که ستاره‌های اصلی آن سگ‌ها هستند، اما گربه‌ای به نام کلویی هم شخصیت اصلی فیلم است. یک گربه تپل که تلاش می‌کند به یک جعبه کوچک وارد شود و عاشق غذاست. گربه‌های دیگر فیلم عبارتند از اسفینکس، اوزون و نیترو. این فیلم سیکوئل هم دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. محمد شهسواری

    اردیبهشت 23, 1400

    تام و جری کو؟؟؟؟؟

    پاسخ

  2. نگار قیصری

    بهمن 27, 1399

    سلام عااااااااااااالی بودن ممنونم

    پاسخ