10 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “دره سیلیکون” (Silicon Valley) که باید تماشا کنید

“مایک جاج” (Mike Judge) سریال‌های جالب زیادی ساخته است که “دره سیلیکون” یکی از مثال‌های اخیر آن می‌باشد. این شما و این سریال‌های مشابه آن.

این سریال کمدی شبکه اچ بی او درباره گروهی برنامه‌ریز بدشانس است که آرزو دارند در “دره سیلیکون” نامی برای خود دست و پا کرده و با دیگر برنامه‌ریزان و شرکت‌هایی با همین رؤیا رقابت داشته باشند. این سریال، به جای آن که روایتی آشنا از افراد بازنده داشته باشد، رویه‌ای واقع‌گرایانه/ تر را دنبال کرده و فرصتی را برای کنایه زدن از دست نمی‌دهد و شامل شوخی‌هایی است که بسیاری از افرادی که با تکنولوژی سر و کار دارند، از آنها لذت خواهند برد.

اما جدای از شوخی‌های مربوط به تکنولوژی، بسیار تاثیرگذار بوده و همچنین از طنز موقعیتی نیز بهره می‌برد، که نقش آفرینی بازیگران “توماس میدلتیچ” (Thomas Middleditch)، “کمیل نانجیانی” (Kumail Nanjiani) و “مارتین استار” (Martin Starr) آن را بهتر و بهتر نیز کرده است. “دره سیلیکون” با شش فصل خود، در بین سریال‌های با موضوع تکنولوژی و کمدی‌های محل کاری، یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.  در اینجا سریال‌های مشابه را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. گروه آی تی – The IT Crowd – 2006-2013

“گروه آی تی” نزدیک‌ترین سریال به “دره سیلیکون” است. در این سیتکام بریتانیایی، “ریچارد آیوادی” (Richard Ayoade)، “کریس اودوود” (Chris O’Dowd) و “جن باربر” (Jen Barber) نقش سه همکار را دارند که در بخش آی تی یک شرکت مشغول به کارند. ممکن است در ابتدا این سریال، یک کمدی غیر جالب به نظر برسد اما موفقیت “گروه آی تی” و طرفداران آن بخاطر بازی خوب بازیگران اصلی و خلاقیت آن کسب شده است. ممکن است شوخی قسمت‌های اولیه کمی قدیمی به نظر برسند اما این موضوع به مرور زمان در هر قسمت بهتر خواهد شد.

قسمت‌های فرعی که شامل پشت صحنه عملکرد روئسای شرکت است نیز به عمراه “مارتین بری” (Martin Berry) که بازی در نقش رئیس شرکت، بازی عالی‌ای دراد، جالب‌تر و بهتر می‌باشد.

همچنین بخوانید: 10 دوستی که می‌توانست میان شخصیت‌های سریال بریکینگ بد رخ دهد


9. توسعه دهندگان – Devs – 2020

“توسعه دهندگان” مینی سریالی به نویسندگی و کارگردانی استاد مدرن ژانر علمی- تخیلی “الکس گارلند” (Alex Garland) است که آینده‌ای تسخیر شده توسط هوش مصنوعی و محاسبه کوآنتومی را به تصویر می‌کشد. بخش اعظمی از سریال به شرکت‌هایی نظیر “دره سیلیکون” می‌پردازد. داستان درباره یک مهندس نرم افزار (“سونویا میزونو” (Sonoya Mizuno) ) است که سعی دارد معمای مرگ دوست پسرش را حل نماید. دوست پسر او که در هنگام اولین کارش در شرکت آی تی جان می‌سپارد، “دوس” (Devs) نام دارد.

جستجوی او برای واقعیت، باعث می‌شود به بنیان گذار شرکت نزدیک‌تر شود (یکی از بهترین نقش‌های “نیک آفرمن” (Nick Offerman) ). “توسعه دهندگان” بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده است و درباره آینده‌ای تحت سلطه تکنولوژی، هشدار می‌دهد.


8. آپلود – Upload – 2020

“آپلود” بر اساس مفهوم جالبی ساخته شده که پس از جلب توجه بیننده، بسیار احساسی و حتی قابل باور می‌شود. داستان درباره زمانی است که افراد می‌توانند پس از مرگ، هوشیاری خود را “آپلود” کنند و زندگی پس از مرگ را به صورت مجازی تجربه نمایند. ب همین صورت، یک برنامه نویس پس از مرگش زندگی جدیدی به دست می‌آورد. اما دوست دختر از خود راضیش باعث می‌شود بارها به معایب این کار فکر کند. پس از این که شخصیت سایبری او تحت کنترل رئیس یک شرکت در می‌آید، که ارتباطی عاشقانه با شخصیت اصلی برقرار می‌کند اوضاع خراب‌تر می‌شود.

“آپلود” که توسط “گرگ دنیلز” (Greg Daniels) (کارگردان سریال‌های “اداره”(The Office) و “پارک‌ها و تفریحات” (Parks and Recreation) ) ساخته شده، بسیار درون نگر بوده و از سیتکام (کمدی موقعیتی) های قبلی ساخته شده توسط این کارگردان، فراتر رفته است.


7. مجنون – Maniac – 2019

“مجنون” که داستانی سورئال از سریالی نروژی با همین نام است، فضایی عجیب و پویا دارد که تجربه‌ای جالب را برای بیننده فرآهم می‌آورد. نقش آفرینی “اما استون” (Emma Stone) و “جونا هیل” (Jonah Hill) نیز به زیبایی آن افزوده است. هر دوی آنها نقش افرادی مشکل دار را بر عهده دارند که بیشتر در تنهایی، پیدا کردن معنای زندگی و غلبه بر گذشته غمیگین خود به سر می‌برند.

آن‌ها برای فرار از نگرانی‌ها، داوطلب می‌شوند تا در آزمایشی مربوط به تغییر ذهن که می‌تواند خاطرات را پاک کند، مورد آزمایش قرار گیرند. با انجام آزمایش، تغییرات بی سابقه‌ای صورت می‌گیرد، آن‌ها مجبور می‌شوند در شبیه سازی های مجازی متعدد و در خط‌های طمانی مختلف حضور یابند که بدون کمک یکدیگر قادر نخواهند بود آن را پشت سر بگذارند. “مجنون” هم یک سریال هیجانی با موضوع تکنولوژی، و هم یک عاشقانه دلگرم کننده می‌باشد.


6. دره سیلیکون: داستان ناگفته – Silicon Valley: The Untold Story – 2018

این مینی سریال، یک مستند سه بخشی از شبکه علوم است که سعی دارد زمان بندی و زمینه انقلاب‌های دنیای تکنولوژی که باعث شد امروز “دره سیلیکون” پدید آید را بررسی کند. “دره سیلیکون” خانه فیسبوک، گوگل، اینتل و صدها غول دیگر آی تی است که با پیشرفت اولیه چیپ ها و کامپیوترهای سیلیکونی که رفته رفته پیشرفت‌های زیادی داشتند، در کالیفرنیا این نام را به خود گرفت.

این برنامه سعی دارد طبیعت علمی و کارآفرینی “دره سیلیکون” را مورد بررسی قرار داده و همچنین بر اساس مصاحبه‌هایی با سرمایه داران عمده، آن را به عنوان یک مدل تجاری مناسب نیز نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


5. مد من – Mad Men – 2007-2015

“مد من” که به عنوان شاهکار نویسندگی و کارگردانی در نظر گرفته می‌شود، بر بخش تبلیغات آمریکا در سال 1960 می‌پردازد که “دان دارپر” (Don Draper) (“جان هم” (Jon Hamm) ) در شرکت نیویورک مشغول به کار است. در حالی که به نظر می‌رسد زندگی حرفه‌ای “دارپر” در حال ترقی است، اما زندگی شخصی او قربانی موفقیت شرکت می‌شود. این برنامه باعث شد شخصیت اصلی، روایت اجتماعی- سیاسی و فضای واقع گرایانه ای که نشان دهنده همان دوره است، مورد تحسین قرار گیرند.

“مد من” با هفت فصلی که دارد، برای کسانی که به داستان‌های مربوط به موفقیت حرفه‌ای و باری که بر شانه‌های فرد می‌گذارد علاقه دارند، بسیار عالی است.


4. بایست و آتش بگیر – Halt And Catch Fire – 2014-2017

“بایست و آتش بگیر” با شخصیت‌های تشنه قدرتی که دارد، بارها با سریالی مانند “مد من” مقایسه شده اما به دلیل فرضیه و توجه به جزئیاتی که دارد موفق شد به عنوان یک سریال با موضوع تکنولوژی به خوبی دوام بیاورد. وقایع این سریال که در دوران شکوفایی تکنولوژی در 1980 اتفاق میفتد، هیجان و خلاقیت دوره‌ای را که در آن قرار بود کامپیوتر به تازگی کشف شود، به تصویر می‌کشد. از آنجا که کامپیوترهای آی بی ام با نقص‌هایی روبرو بودند، یک کارمند مرتد تیم خود را تشکیل داده و کامپیوتری خلق می‌کند که می‌تواند بسیار مؤثرتر از مدل آی بی ام باشد.

با این که خط داستانی تخیلی است، اما وقایع آن دوران را با صحت هر چه تمام‌تر روایت کرده و برای مهندسان و برنامه نویسانی که آینده “دره سیلیکون” را شکل داده‌اند، خوشایند می‌باشد.


3. آقای ربات – Mr. Robot – 2015-2019

“آقای ربات” سریالی است که آغازگر حرفه “رامی مالک” (Rami Malek) بوده و همچنان یکی از سریال‌های هیجان انگیز و تاثیرگذار سایبری می‌باشد. “مالک” نقش “الیوت” (Elliot) را برعهده دارد، یک مهندس امنیت سایبری فوق باهوش دارای مشکلات اضطراب است. در حالی که او هنگام صبح با شغلش دست و پنجه نرم می‌کند، اما در هنگام شب از توانایی‌هایش برای گیر انداختن جنایت کاران استفاده می‌کند.

پس از آن که “الیوت” با یک آشوب طلب مرموز به نام “آقای ربات” آشنا می‌شود، زندگیش زیر و رو شده و سعی می‌کند شرکت گناهکاری که برایش کار می‌کند را نابود سازد. شخصیت اصلی یک قانون شکن مسحور کننده است که مباحثه‌های اخلاقی متعددی مربوط به دنیای واقعی دارد.


2. استارت آپ – StartUp – 2016-2018

وقتی بنیان گذاران فکرهایشان را روی هم گذاشتند تا در بخش مالی دیجیتال سهمی داشته باشند، یک رئیس گروه گانگستری، یک هکر و یک بانکدار دست به دست هم می‌دهند تا امپراطوری جنایی مخفی مالی خود را بر پا کنند و نام آن را “جن کوین” گذاشتند. ماموران مخفی و نیورهای دولتی وارد عمل می‌شوند تا یا این دوره جدید از جرم‌های برنامه ریزی شده آمریکا را ساقط کنند و یا کاری کنند این نابغه های تکنولوژی را وادار کنند تا با پنتاگون همکاری کنند.

پخش “استارت آپ” محدود بود، اما از جرم‌های دیجیتالی و بحث همیشگی سوءاستفاده از تکنولولوژی پیشرفته‌ای که در دستان افراد اشتباه می‌افتد تصویری جالب نشان میدهد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی 10 سریال انیمیشن طولانی


1. ظهور سیاره میمون‌ها – Planet Of The Apps – 2017

“ظهور سیاره میمون‌ها” اولین سریال اصلی شبکه اپل تی وی بوده که در تمرین افراط خودی هیچ شرمی نداشته و پس از یک فصل لغو شد. اما، این سریال واقع گرایانه لحظات جالب مربوط به خود را دارد و می‌توان به عنوان ” شارک تنک ” (Shark Tank) برای برنامه‌های موبایلی در نظر گرفته شود. شرکت کنندگان یک دقیقه وقت دارند تا ایده‌هایشان را به داوران که همگی سلبریتی هستند ارائه دهند، بازیگرانی از جمله “جسیکا آلبا” (Jessica Alba) و ” گوئینت پالترو” (Gwyneth Paltrow)، “ویل.ـی.ام” خواننده و “گری وینرچاک” (Gary Vaynerchuk) کارآفرین. جدای از درام زیبا، این سریال درباره چگونگی فروش، برای توسعه دهندگان برنامه‌ها نکات خوبی دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم