10 خواسته شخصیت‌های سریال “بازی تاج و تخت” که در پایان عملی شدند

سریال “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) بالاخره به پایان رسید و سروصدای زیادی به پا کرد. گرچه پایان آن همان چیزی نبود که تماشاگران انتظار داشتند اما حداقل در فصل پایانی برخی از خواسته‌های شخصیت‌ها عملی شد.

با نگاهی به فصل اول متوجه می‌شویم برخی از شخصیت‌ها آنقدر خوش‌شانس بودند که تا فصل پایانی زنده بمانند و حتی در این ماجراجویی طولانی برخی از آرزوهای بزرگشان عملی شود. در اینجا می‌خواهیم 10 خواسته شخصیت‌ها که در پایان عملی شد را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. آریا به یک مبارز تبدیل می‌شود

در دنیای وستروس زنان چندان قدرتمند نبودند، و باید نقش مادر یا دختر که به آنها اعمال شده بود را بپذیرند، مخصوصاً دخترانی از طبقه بالای جامعه مانند آریا استارک. اما آریا به سرعت ثابت کرد یکی از آن دختران نیست و می‌خواهد مبارزی بزرگ باشد.

آریا طی سریال تمرین کرده و از مبارزین مختلف می‌آموزد. در پایان نه تنها به یک مبارز بدل شده، بلکه بهترین مبارز وستروس است. او حتی با کشتن نایت کینگ کل قلمرو را نجات می‌دهد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های اورجینال شبکه نتفلیکس به انتخاب پروشات


9. برن و کلاغ سه چشم

در قسمت‌های اول فصل یک جیمی لنیستر برن استارک را از پنجره برج به پایین هل می‌دهد. از همان لحظه برن فلج می‌شود، اما کلاغ سه چشم در رویاهایش او را به سمت خود می‌خواند.

گرچه همه او را فلج می‌دانند اما برن می‌داند که کلاغ سه چشم هدفی برای او مشخص کرده. همینطور هم است چون برن حالا کلاغ سه چشم بوده و به همین خاطر به عنوان شاه انتخاب می‌شود.


8. جان حقیقت درباره مادرش را می‌فهمد

آخرین باری که جان اسنو و ند استارک صحبت کردند، ند به جان قول داد دفعه بعدی که یکدیگر را دیدند درباره مادرش به او بگوید. اما آن لحظه هیچگاه فرا نرسید چون ند در سرزمین پادشاهی گردن زده شد و جان هم از مادرش بی خبر ماند.

حقیقت زمانی آشکار شد که برن نمایی از گذشته را دید که نشان داد جان پسر ریگار تارگارین و لیانا استارک است که ند او را مانند پسر خودش بزرگ کرد. این حقیقت تصور جان نسبت به خودش را عوض کرده و در فصل پایانی عواقبی دارد.


7. دنریس به خانه می‌رود

اولین بار که دنیریس تارگارین را می‌بینیم زنی جوان است که به خاطر عطش برادر برای به قدرت رسیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی برادرش در ازای ارتش او را به ازدواج خال دروگو درمی آورد، دنیریس به او می‌گوید که می‌خواهد به خانه بازگردد.

در آغاز فصل 7 دنیریس سرانجام به آرزویش می‌رسد، اما حالا آدم دیگریست و ارزش خودش را دارد. پس از کشته شدن توسط جان اسنو اژدها جسد او را برداشته و ظاهراً به خانه اجدادی‌اش در والیریا می‌برد تا بار دیگر به خانه برسد.


6. آریا به دنبال مرگ سرسی است

سرسی از همان ابتدا نشان می‌دهد که یکی از ویلن‌های سریال است. همان موقع که دستور قتل لیدی و دوست آریا را می‌دهد تماشاگران از او متنفر می‌شوند.

آریا از همان موقع از سرسی متنفر شده و به دنبال مرگ اوست. هرشب قبل از خوابیدن نام او را زمزمه می‌کند. حتی آریا برای کشتن او به سرزمین پادشاهی می‌رود اما می‌بیند دنریس این کار را کرده.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌هایی که در فضای قرون وسطی ساخته شده‌اند (براساس امتیاز IMDb)


5. تیریون به دنبال اثبات خویش است

با دیدار تیریون و جان در قسمت اول، تیریون به جان می‌گوید که “تمام کوتوله‌ها به چشم پدر حرامزاده‌اند.” این جمله نمایانگر تراژدی تیریون و تلاش او برای اثبات خود به جهانی است که از او نفرت دارد.

تیریون پس از شکست‌های متمادی متوجه می‌شود که آنطور که فکر می‌کرده باهوش نیست و همین جستجو برای اثبات او را به دردسر انداخته. اما وقتی برن پادشاه می‌شود بلافاصله تیریون را مشاور خود می‌نامد. بنابراین به او فرصتی می‌دهد تا اشتباهات خود را جبران کند.


4. جیمی و سرسی یکی می‌شوند

حقیقت عشق میان سرسی و جیمی که در قسمت اول افشا می‌شود شوکه‌کننده است و یکی از روابط بیمار داستان تلقی می‌شود. اما نمی‌توان گفت جیمی و سرسی واقعاً عاشق نبودند.

در فصل اول جیمی به سرسی قول می‌دهد که هیچ چیز نمی‌تواند از یکی شدن آنها جلوگیری کند و در پایان حرفش را اثبات می‌کند. با نابودی سرزمین پادشاهی توسط دنیریس، جیمی و سرسی با هم یکی شده و در زیر آوار قصر در آغوش هم از دنیا می‌روند.


3. دنریس تاج و تخت را به دست می‌آورد

تا مدت‌ها طرفداران دوست داشتند دنریس را روی تخت آهنین ببینند. او قدرتمند بود، سه اژدها داشت و می‌توانست بیچارگان را از چنگال قدرت نجات دهد. اما در پایان به یکی از رهبران ظالم تبدیل شد.

گرچه ابتدا به عنوان یک آزادی خواه در وستروس شناخته می‌شود، به زودی به یک متجاوز بدل می‌شود. او سرانجام سرزمین پادشاهی را به آتش کشیده، هزاران بی‌گناه را کشته و تخت آهنین را تصاحب می‌کند، هرچند که سلطنتش طولانی نیست.


2. سانسا ملکه می‌شود

در قسمت اول سریال، رابرت براتیون پیشنهاد می‌دهد که سانسا با پسرش جافری ازدواج کند تا خاندان آن دو متحد شوند. سانسا با شنیدن خبر ملکه شدنش در آینده خوشحال شده و از مادرش می‌خواهد به این ازدواج رضایت دهند.

اما با جافری ازدواج نمی‌کند و دو ازدواج دیگرش هم عاقبت خوشی ندارد. با این حال، سانسا ملکه شمال می‌شود و به آرزویش می‌رسد. اما این بار ملکه شدن آرزویی احمقانه نیست بلکه مسئولیتی سنگین برعهده یک استارک است.

همچنین بخوانید: 10 صحنه سریال بازی تاج و تخت که طرفداران انتظار داشتند ببینند


1. جان به نگهبان‌های دیوار ملحق می‌شود

پس از اینکه فرزندان استارک جایگاه خود را پیدا می‌کنند جان اسنو به نگهبان‌های دیوار ملحق می‌شود. اما برای رسیدن به آن مسیر سختی را پیموده، زیر قولش زده، به فرمانده تبدیل شده، کشته شده و دوباره زنده می‌شود.

جان پس از کشتن دنریس به عنوان مجازات به دیوار فرستاده می‌شود. هرچند که بعید است هنوز از دیوار محافظت شود اما جان برای این کار گزینه خوبی است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. ^_____^

    اردیبهشت 24, 1400

    نمیدونم چرا از قوص شخصیتی آریا و دنریس متنفرم
    مخصوصا دنریس
    البته آریا تا فصل ۴ عالی بود که بعد از اون (سریال از کتاب جدا شد) دیالوگ هاش افت کرد و شخصیت پردازیش بشدت اومد پایین
    این اتفاق برای جان اسنو هم افتاد
    اصلا بعد اون _اوه ملکه من … _ گفتناش از جلو چشمم بد جور افتاد :/

    پاسخ

  2. ^_____^

    اردیبهشت 24, 1400

    بابا یکم از گیم اف ترونز بیشتر مقاله بذارید 😑
    یا برکینگ بد

    پاسخ