معرفی فصل اول سریال “فارگو” (Fargo)؛ اتفاقات ساده‌ای که حوادث بزرگی را رقم می‌زنند

اخیرا سریال “فارگو” در فهرست برترین سریال‌های ژانر جنایی دهه گذشته که مجله نیویورک تایمز منتشر کرد جای گرفته بود. این سریال که از سال 2014 شروع به پخش کرد، هر فصل را به داستان متفاوتی اختصاص داده و می‌توان هر فصل آن را یک مینی‌سریال دیدنی تصور کرد. فصل اول “فارگو” که در ادامه این مقاله به‌طور اختصاصی آن را معرفی خواهیم کرد، داستانی کاملا واقعی را به تصویر کشیده‌است؛ داستانی که طرفداران ژانر جنایی را حیرت‌زده می‌کند و به‌قدری تحسین‌برانگیز است که دنبال نکردنش کاری غیرممکن به نظر می‌رسد. اگر از تماشای داستان‌های جنایی و غافلگیرکننده لذت می‌برید، حتما این سریال را تماشا کنید. در ادامه با معرفی کامل فصل اول “فارگو” همراه پروشات باشید.


  • نام سریال: “فارگو” (Fargo)
  • ژانر: درام، جنایی
  • سازنده: “نوآه هاولی” (Noah Hawley)
  • بازیگران: “مارتین فریمن”، “کالین هنکس”، “الیسون تولمن”، “بیلی باب تورنتون”
  • سال تولید و پخش: 2014
  • تعداد قسمت‌ها: 10 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60-49
  • شبکه: FX
  • جوایز: برنده گلدن گلوب بهترین مجموعه کوتاه و بهترین بازیگر نقش اول مرد، نامزد 15 جایزه امی
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.9/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 92/100

تریلر فصل اول سریال Fargo

بدون‌شک سریال “فارگو” شاهکاری دیدنی و ارزشمنذ است که تماشای آن می‌تواند شما را از دنیای روزمره بیرونی فاصله دهد. در فصل اول این سریال شاهد داستانی پر از قتل و اعمال خشونت‌آمیز هستیم که به‌شکلی آرام و به دور از فضایی رازآلود رخ می‌دهند؛ کمدی سیاه این داستان آنقدر ملموس و واضح است که انگار کسی آن را به قصد به روایت سریال اضافه کرده، درحالی که داستان براساس واقعیت ساخته شده و چه بخواهیم چه نخواهیم باید باور کنیم که این حوادث پیاپی و سرسام‌آور واقعا اتفاق افتاده‌اند.

داستان در سال 2006 جریان دارد، دو شهر بمیجی و دلوث در ایالت مینه‌سوتا در شمال ایالت متحده آمریکا با عجیب‌ترین قتل‌های زنجیره‌ای روبرو می‌شود. قتل‌هایی که ما به‌عنوان بیننده از پشت‌پردشان خبر داریم و حالا باید شاهد هوشیاری یا عدم هوشیاری پلیس در تشخیص علت آنها و پیدا کردن قاتل باشیم.

اما داستان از کجا شروع می‌شود؟ مردی به نام لستر نایگارد (با بازی مارتین فریمن) که آدمی دست و پاچلفتی و بی‌عرضه است، در خیابان مورد زورگویی و ضرب و شتم دوست دوران دبیرستانش قرار می‌گیرد. فردی به‌نام سم هس که مدیر یک شرکت کامیون‌داری و باربری است. لستر بعد از آسیب‌دیدن توسط سم به بیمارستان می‌رود و در سالن انتظار ماجرای اتفاق‌افتاده را برای مردی که در کنارش نشسته است تعریف می‌کند. کمی بعد از این ماجرا، فردی در شهر به قتل می‌رسد و لستر نایگارد به‌عنوان یکی از مضنونین شناخته می‌شود. اما با چند قتل بی‌دلیل و ناگهانی دیگر چنان معمایی بر سر راه پلیس قرار می‌گیرد که داستان سریال را پیچیده‌تر کرده و ما را با شخصیت‌های عجیبش تا پایان همراه می‌کند.

در سریال “فارگو” نه تنها با فضایی تاریک و مرموز روبرو نیستیم، بلکه حوادث وحشیانه آن را در بطن یک زندگی معمولی و روایتی ساده می‌بینیم. نه خبری از دیالوگ‌های پرخطر و عجیب و غریب است و نه کسی اصرار دارد ماجرا را فراتر از چیزی که هست نمایش دهد. همین موضوع باعث شده تا از تماشا و دنبال کردن داستان خسته نشویم و به عناصری مثل کارگردانی، بازیگری، صحنه‌سازی و شخصیت‌پردازی سریال بیشتر توجه کنیم. “فارگو” داستان متفاوت و جذابی است که نقطه آغاز و پایانش را می‌توان به مثابه یک عمر زندگی تعبیر کرد.

تصاویری از فصل اول سریال “فارگو”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم