رتبه‌بندی بهترین حضورهای افتخاری “کوئنتین تارانتینو” در فیلم‌های خودش

وقتی درباره حضور افتخاری کارگردان‌ها صحبت می‌کنیم “آلفرد هیچکاک” (Alfred Hitchcock) به دلیل حضور در فیلم‌هایش پیشتاز است. فیلمسازهای دیگری مانند “مارتین اسکورسیزی” (Martin Scorsese)، “تاد فیلیپس” (Todd Phillips) و “فرانسیس فورد کاپولا” (Francis Ford Coppola) هم جا پای او گذاشتند و در فیلم‌های خود حضور یافتند، اما “کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) در این زمینه یک قدم جلوتر بود.

تارانتینو به مدرسه بازیگری رفت، اما به کارگردانی بزرگ تبدیل شد. به تدریج تهیه کنندگان فیلم‌هایش متوجه شدند حضور او جلوی دوربین می‌تواند به جذابیت فیلم‌هایش کمک کند. در اینجا بهترین حضور افتخاری او در فیلم‌هایش را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. داستان عامه پسند – Pulp Fiction – 1994

یکی از بهترین فیلم‌های تارانتینو با حضور مزدورها، بوکسورها و موادفروش‌ها. اما متاسفانه بهترین فیلم این کارگردان بدترین اجرای او را نشان می‌دهد. در یک صجنه وینس و جولز به خانه جیمی (تارانتینو) می‌روند و دیالوگ‌های بدی گفته می‌شود. حتماً “استنلی کوبریک” (Stanley Kubrick) هم این صحنه را بدترین صحنه تاریخ سینما عنوان کرد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم‌های کوئنتین تارانتینو را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


9. بیل را بکش 2 – Kill Bill Vol. 2 – 2004

طرفداران می‌دانستند فاصله شش ساله میان “جکی براون” و فیلم بعدی کارگردان می‌تواند اثر بزرگی را خلق کند. “بیل را بکش” فیلم بزرگی بود که پس از فیلم “داستان عامه پسند” سر و صدای زیادی به پا کرد. این فیلم موفق با سیکوئل دیگری همراه شد و آنقدر موفق شد که حتی طرفداران خواهان سیکوئل دوم بودند.

با این حال ناامیدی کارگردان در “داستان عامه پسند” باعث شد تسلیم شود و بنابراین در این فیلم فقط صدایش را می‌شنویم.


8. جکی براون – Jackie Brown – 1997

فیلم دیگری که بازهم فقط صدای تارانتینو را می‌شنویم و خودش را نمی‌بینیم. یکی از دست‌کم گرفته شده‌ترین فیلم‌های جنایی سال‌های 1990 که اولین‌های زیادی را به همراه داشت.

اولین و تنها فیلم تارانتینو که فیلمنامه از خودش نیست، اولین فیلم تارانتینو در سینمای تجارتی سیاهان، و اولین فیلمی که این کارگردان خودش در آن حضور نداشت و تنها صداپیشگی کرد.


7. ضدمرگ – Death Proof – 2007

یکی از معدود فیلم‌های تارانتینو که شبیه آثار دیگرش نیست. یک اثر تجربی با حضور “رابرت رودریگز” (Robert Rodriguez) که بازهم خود کارگردان در آن حضور دارد. او پس از سیزده سال در این فیلم حضور یافت و نقشش حتی امروز هم عجیب است، چون به زنان نصف سن خود توجه می‌کند.


6. هشت نفرت انگیز – The Hateful Eight – 2015

وقتی از فیلم‌های وسترن تارانتینو صحبت می‌شود “هشت نفرت انگیز” در سایه “جانگوی زنجیرگسسته” (Django Unchained) قرار می‌گیرد. این فیلم که پس از جنگو تولید شد آنچنان که باید موفق نشد، با این حال تارانتینو در نقش راوی بخشی از فیلم را متوقف کرده و خلاصه داستان را تعریف می‌کند. گرچه انتخاب عجیبی بود اما تارانتینو وقتی که بخواهد صدای جذابی برای روایت دارد.

همچنین بخوانید: بررسی حضور افتخاری کوئنتین تارانتینو در فیلم‌های خودش


5. جنگوی زنجیرگسسته – Django Unchained – 2012

در این فیلم ستارگانی مانند “جیمی فاکس” (Jamie Foxx)، “کریستف والتز” (Christoph Waltz) و “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) حضور دارند که الهام بخش میم‌های مختلف شد. با این حالا در بخش آخر فیلم تارانتینو در نقش یک تاجر استرالیایی برده ظاهر شده و لهجه‌اش افتضاح است. گرچه این موضوع خنده‌دار بود اما این شخصیت به قتل می‌رسد.


4. روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon A Time In Hollywood – 2019

یکی دیگر از فیلم‌هایی که گرچه تارانتینو در مقابل نوشتن نقشی برای خودش غلبه کرد، اما بازهم او را در فیلم می‌بینیم.

وقتی شخصیت دیکاپریو در تبلیغات سیگار حضور دارد، صدای تارانتینو به عنوان کارگردان آگهی شنیده می‌شود. به علاوه کارگردان عکس خود را در پوستر فیلم هم قرار داد.


3. حرامزاده‌های لعنتی – Inglourious Basterds – 2009

این فیلم نه تنها فیلمی است که همه حضور “مایک مایرز” (Mike Myers) را در آن فراموش می‌کنند، بلکه حضور تارانتینو هم فراموش می‌شود، گرچه او در دو صحنه حضور دارد. در صحنه آغازین در نقش یک نازی ظاهر می‌شود که حرامزاده‌ها به سراغش می‌شوند و سپس در فیلم Nation’s Pride به کارگردانی “الی راث” (Eli Roth) که بخشی از فیلم است هم نقش یک نازی دیگر را برعهده دارد.


2. سگ‌های انباری – Reservoir Dogs – 1992

در این فیلم دیگر تارانتینو حضور افتخاری نداشت، بلکه یکی از شخصیت‌های اصلی بود. او در نقش آقای براون ظاهر شد که آهنگ Like A Virgin از “مدونا” (Madonna) را تحلیل می‌کند. اجرای او درخشان است و هم موضوع این فیلم را به یکی از برترین آثار کارگردان تبدیل کرد.

همچنین بخوانید: رده‌بندی فیلم‌های کوئنتین تارانتینو؛ از بدترین تا بهترین


1. از گرگ‌ومیش تا سحر – From Dusk Til Dawn – 1996

گرچه فیلم توسط تارانتینو کارگردانی نشد اما او داستان را نوشت و آن را به رودریگز واگذار کرد. تارانتینو در کنار “جرج کلونی” (George Clooney) حضور دارد. یک فیلم دیدنی درباره سفر جاده‌ای دو مجرم که بهترین اجرای تارانتینو را ارائه می‌دهد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم