10 نکته مشترک در فیلم‌های “بریجت جونز” (Bridget Jones)

فیلم‌های “بریجت جونز” (Bridget Jones) زندگی یک مجرد بدشانس را نشان می‌دهند. طنز بریتانیایی، لحظات شرم‌آور، صحنه‌های جذاب و کمدی دیدنی آن را تماشایی کرده است.

درحالی که بین دو فیلم اول و فیلم آخر چند سال فاصله افتاد، اما این فیلم‌ها مشابه بودند. بریجت هنوز بامزه و دوست داشتنی بود و شخصیت‌های دیگر هم به همان وضعیت سابق خود بازگشتند. در اینجا می‌خواهیم نکات مشترک این فیلم‌ها را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.

هشدار اسپویل


10. کریسمس

هر فیلم “ّبریجت جونز” یک فیلم کریسمسی است که یا در دوران تعطیلات شروع شده و در آخر آن به پایان می‌رسد، و یا در جایی از فیلم به تعطیلات اشاره می‌کند. بریجت و مارک ابتدا در یک مهمانی کریسمس یکدیگر را دیدند. اینجاست که پلیورهای زشت خود را به تن دارند. مهمانی‌های خانوادگی کریسمس و بریجت باردار در کنار درخت بزرگ کریسمس هم دیدنی است. برف هم همیشه در قسمت‌هایی از فیلم دیده می‌شود.

همچنین بخوانید: رده‌بندی بهترین فیلم‌های رنی زلوگر (Renée Zellweger) براساس امتیاز IMDb


9. شرایط ناگوار

گیر افتادن بریجت در شرایط ناگوار مشخصه اصلی فیلم‌های “ّریجیت جونز” است که همین مشخصه‌ها فیلم را جذاب می‌کنند. پخش زنده از آتش نشانی، مهمانی بالماسکه، دویدن توی برف با لباس زیر، و افتادن با صورت توی برف تنها چند نمونه از ناگواری‌های اوست.


8. مارک دارسی

مارک دارسی طرفدار عجیب “بریجت جونز” همه جا دیده می‌شود. اولین دیدار او و بریجت چندان خوب پیش نرفت، اما این دو سرانجام خارج از فضای مهمانی‌های کریسمس و فارغ از تأثیر و قضاوت دنیل کلیور باهم آشنا شدند. مارک برای بریجت مصاحبه‌ای اختصاصی تنظیم کرد و به او کمک کرد تا شام تولد را حاضر کند: “خیلی دوست دارم. همینطور که هستی.”

در فیلم دوم ناامنی‌ها و تفاوت‌ها رابطه این دو را بهم زد، و مارک برای کمک کردن به او هرکاری کرد. فیلم سوم این دو را در مسیری قرار داد که آنها را بهم نزدیک کرد.


7. شازر، تام و جاج

شازر، تام و جاج از فیلم اول در طرف بریجت بوده‌اند، در موفقیت‌ها و شکست‌ها حمایتش کردند. آن‌ها در غذاهای خوشمزه او شریک می‌شدند و حین اذیت و آزارهای مارک و دنیل کنارش بودند.

آن‌ها برای بریجت تعطیلاتی را برنامه ریزی کردند تا کنارش باشند و نصیحتش کنند، وقتی به زندان افتاد بیرونش آوردند و در فیلم سوم و آخر هم هنوز در کنارش بودند.


6. آپارتمان بریجت

در تمام فیلم‌ها بریجت در همان آپارتمان بود، فقط در فیلم آخر آن را تغییر دکوراسیون کرد، اما هنوز هم طرفداران آن مکان دنج را به یاد داشتند. اینجا همان جایی بود که بریجت آواز می‌خواند، سوپ درست می‌کرد، مهمانی شام به راه می‌انداخت، و غم و شادی را تجربه می‌کرد.

در بیرون از آن آپارتمان بود که مارک دارسی گفت: “دوستت دارم” و درحالی که باردار بود نشست و به بیرون از آپارتمانش خیره شد.

همچنین بخوانید: 13 فیلم عاشقانه که از تماشای آنها لذت خواهید برد


5. دنیل کلیور

“هیو گرانت” (Hugh Grant) در نقش دنیل کلیور جذاب ظاهر شد. در دو فیلم اول دنیل و مارک دنبال جلب توجه بریجت بودند و در هر دو فیلم مارک بود که بریجت را دوست داشت. دنیل شخصاً در فیلم آخر حضور ندارد، اما به او اشاره می‌شود. بریجت در مراسم خاکسپاری شرکت کرد و نزد مارک هم رفت تا این سه تن دوباره باهم یکی شوند.

دنیل در همه فیلم‌ها کم و بیش زن باز است و این موضوع در مراسم خاکسپاری اش در فیلم آخر ثابت می‌شود. در پایان می‌فهمیم که او از حادثه سقوط هواپیما زنده ماند.


4. اهداف

بریجت اهل هدف گذاری است و آنها را در دفتر خاطراتش، یا در فیلم آخر در آی پد خود می‌نویسد. او اغلب می‌خواهد خودش را ثابت کند، حالا چه با ترک الکل، ترک سیگار، ترک قرارهای عاشقانه ناسالم، کاهش وزن و غیره. وقتی مارک دارسی می‌گوید او را دوست دارد، بریجت می‌گوید: “البته غیر از سیگاری و الکلی بودنم، اینکه مادر بدی هستم و بد صحبت می‌کنم.”


3. والدین بریجت

چه کسی می‌تواند والدین بریجت را فراموش کند؟ آن‌ها هم به نوبه خود شیرین و بامزه بودند. مادر بریجت مهمانی کریسمس برگزار کرده بود و تلاش می‌کرد بریجت را با مردان مختلف آشنا کند، درحالی که بریجت و پدرش به مشکلات زندگی‌شان فکر می‌کردند و لباس مبدل می‌پوشیدند.

طرفداران فراموش نمی‌کنند که پدرش از بارداری او حمایت کرد و مادرش او را همانطور که هست پپذیرفت. البته مادر و پدرش در آغاز ازدواج شرایط سختی داشتند و بر آن غلبه کردند.


2. موزیک و مونتاژ

صحنه‌های آغازین فیلم “بریجت جونز” تا ابد در ذهن مخاطب می‌ماند. لحظه‌ای که بعد از مهمانی ناگوار کریسمس لباس خواب پوشیده و آهنگ All By Myself از “جیمی اونیل” را می‌خواند. آهنگ I’m Every Woman از “چاکا خان” و آهنگی که پیش از ابراز عاشق به مارک دارسی با راننده تاکسی می‌خواند هم در فیلم دوم دیده می‌شوند.در فیلم سوم وقتی مست می‌کند Jump Around را می‌خواند.

همچنین بخوانید: به مناسبت آغاز سال نو میلادی: معرفی 20 فیلم زیبا درباره کریسمس


1. مونولوگ‌های شخصی

“خاطرات بریجت جونز” (Bridget Jones’s Diary – 2001)، “بریجت جونز: نکته باریک” (Bridget Jones: The Edge Of Reason – 2004) و “بچه بریجت جونز” (Bridget Jones’s Baby – 2016)، نقاط ضعف، قدرت، خودباوری و قدرت او را نشان می‌دهند. بریجت در این فیلم‌ها بیننده را با روایت فیلم و مونولوگ های شخصی خود همراه می‌کند.

هر فیلم به ذهن او پرداخته و تماشاگران به افکار او وارد می‌شوند، بنابراین فقط یک ناظر صرف نیستند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم