مرگبارترین ویلن بدون قدرت در مارول کدام است؟

در کمیک مارول قهرمان‌ها به خوبی ویلن‌ها هستند. خوب بودن با میزان بد بودن ویلن مقایسه شده و نبردها رویارویی قدرت و توانایی‌ها محسوب می‌شوند. اما کدام شخصیت بدون قدرت‌های خاص بدترین ویلن ممکن است؟

مارول بهترین ویلن‌های ممکن را دارد، از تانوس مرگبار گرفته تا کیندرد، ویلن‌های بدون قدرت هم به همین اندازه خیره کننده هستند. درحالی که تهدید تانوس و کیندرد برای قهرمان‌ها قابل درک است، گاهی شخصیت‌هایی را می‌بینیم که بدون قدرت خاصی به ویلن تبدیل شده‌اند.

شخصیت‌های برای تبدیل شدن به ویلن‌های بدون قدرت باید ببینند چه توانایی‌هایی دارند. برخی از آنها به تکنولوژی تکیه می‌کنند، مثل کریمزن داینامو که به عنوان یک مخترع باهوش لباسی برای خود طراحی می‌کند که مانند لباس مرد آهنی قدرتمند است. هوش او به این معناست که برای مرد آهنی و افراد دیگری که سر راهش قرار می‌گیرند، تهدید محسوب می‌شود. ویلنی با ذهن تند و تیز که از مهارت‌ها و دانش خود استفاده کرده و تکنولوژی‌ای خلق می‌کند که بتواند با یک ابرقهرمان مبارزه کند. چون همه قهرمان‌ها چندان باهوش نیستند.

آیا مردی در لباس آهنین برای مرد دیگری با لباس آهنین تهدید محسوب می‌شود؟ شاید، شاید هم نه. در دنیای مارول برای بازی با تکنولوژی باید خلاقیت به خرج داد. دکتر اختاپوس در سال 1963 در کمیک ظاهر شد و یک شخصیت فویل برای مرد عنکبوتی بود. او به عنوان یک دانشمند به عنوان دشمن مرد عنکبوتی عمل می‌کند و هوش و خلاقیت خود را به کار می‌برد. زره اش او را به تهدید تبدیل کرده و باعث می‌شود بارها بر مرد عنکبوتی غلبه کند. گرچه برخی هوش و ذکاوتش را دلیل برتری او می‌دانند، برخی هم معتقدند فقط تکنولوژی به او کمک کرده است. به علاوه مرد عنکبوتی با تکنولوژی او مبارزه می‌کند نه با ذهنش.

هوش و خلاقیت ترکیب مرگباری هستند، اما آیا می‌توانند مرگبارترین باشند؟ کتاب‌های کمیک پر از مجرم هستند. مجرم‌هایی که پرواز می‌کنند، بزرگ و کوچک می‌شوند و سرعت ابرقهرمانی دارند. درست مثل ویلسون فیسک. او با وجود جثه قوی و توانایی مبارزه فقط به قدرت فیزیکی تکیه ندارد، چون می‌تواند با پول هر چیزی را خریده یا ویران کند. با این وجود از آلوده کردن دست‌هایش نمی‌ترسد و مرگبارترین شخصیت ممکن است. یک مبارز قوی و رئیس مافیا که به ویلنی مرگبار تبدیل شده است.

اما برای تبدیل شدن به مرگبارترین ویلن، هوش، خلاقیت و قدرت کافی نیست. در دنیای مارول هی سوپرویلنی قوی‌تر از کله سرخ موجود نیست. درحالی که شخصیت‌های بدی مانند داک اوک و کینگ پین برای شکست ابرقهرمان‌ها و کنترل شهر تلاش می‌کنند، کله سرخ اهداف بزرگ‌تری دارد و می‌خواهد بر جهان سلطه کند. او توسط هیتلر ربوده شده تا بر پول، پروژه‌های علمی، افراد و همه چیز تسلط داشته و به هدفش که کشتار و سلطه بر جهان است دست یابد.

مارول طی سال‌ها ویلن‌های مختلف معرفی کرده است که بسیاری از آنها قدرت‌های ابرقهرمانی نداشته و برخی مانند کله سرخ مرگبار هستند. نازی‌ها شرور بوده و نازی‌هایی که نقشه و پول و تکنولوژی دارند چه بسا شرورتر و خطرناک‌تر هستند. کله سرخ برخلاف ویلن‌های دیگر ایدئولوژی مرگباری دارد که بسیاری از افراد شرور آن را دنبال می‌کنند. حقیقت تهدیدهای کله سر به علاوه قدرتش برای خوشحال کردن افراد شرور، او را به مرگبارترین سوپرویلن مارول تبدیل می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. علي

    اسفند 3, 1400

    كله سرخ مگه ابر سرباز نبود؟؟؟

    پاسخ