10 حقیقت جذاب و خواندنی درباره سریال “مزرعه قلب‌ها” (Heartland)

سریال درام کانادایی “مزرعه قلب‌ها” از زمان اکران در سال 2007 در آمریکای شمالی محبوب شد. این سریال که در آلبرتا ضبط شد، به زندگی دو خواهر به نام‌های ایمی و لوئیس می‌پردازد که پس از مرگ مادر باید با پدربزرگشان زندگی می‌کنند.

این سریال جذاب و دیدنی با تمام سریال‌های اوایل قرن تفاوت شده و به همین دلیل یک اثر کلاسیک تماشایی است. در اینجا 10 حقیقت جذاب و خواندنی درباره این سریال را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “مزرعه قلب‌ها” در کجا ضبط شده است؟

در سال 2014 قسمت 125 سریال از سی بی سی پخش شد و طولانی‌ترین سریال یک ساعته کانادا بود. سریال Street Legal در 124 قسمت از سال 1987 تا 1994 پخش شد و در سال 2019 ادامه یافت.

سریال “مزرعه قلب‌ها” از آن زمان ادامه یافته، و تا به اینجا 214 قسمت از آن پخش شده است. به این معنا که فعلاً پخش آن ادامه دارد.

همچنین بخوانید: 10 صحنه سریال بازی تاج و تخت که طرفداران انتظار داشتند ببینند


9. آیا بازیگران “مزرعه قلب‌ها” خودشان اسب سواری می‌کنند؟

در چنین سریالی اسب‌ها هم به عنوان بازیگران انسان اهمیت دارند. درحالی که در صحنه‌های خطرناک از بدلکار استفاده شده، اما بسیاری از بازیگران آن خودشان اسب سواری می‌کنند. “امبر مارشال” (Amber Marshall) که نقش ایمی فلمینگ را برعهده دارد یک اسب سوار ماهر است که صحنه‌های پرش را هم خودش انجام می‌دهد، درحالی که “مدیسون چیتاو” (Madison Cheeatow) اجراها را خودش برعهده ندارد.


8. آیا در سریال از اسب مغولی استفاده می‌شود؟

در فصل 11 سریال از اسب‌های مخصوص شوالسکی از مغولستان استفاده می‌شود. در سریال می‌بینیم که ایمی فلمینگ یک اسب مغولستانی به نام آتیلا را رام می‌کند که قرار است برای نژادگیری قرار است به مغولستان فرستاده شود. متاسفانه، اسب‌های مغول آنقدر در معرض انقراض هستند که عوامل نتوانستند اسب واقعی مغول پیدا کنند. بنابراین از اسب نروژی استفاده کردند تا بیننده نتواند آنها را از هم تشخیص دهد.


7. برای یک قسمت سریال چند نفر از عوامل حضور داشتند؟

این سریال در مقایسه با سریال‌های دیگر نتفلیکس، اچ بی او و شوتایم، سریال ساده‌ای است، اما بازهم برای ساخت یک قسمت آن 70 نفر لازم بود.

در حقیقت حتی برای تهیه غذاهای صحنه هم به عوامل مخصوص نیاز بود. بسیاری از ستارگان “مزرعه قلب‌ها” از همان سال 2007 با سریال بودند و به آن وفادار ماندند.


6. کتاب‌های “مزرعه قلب‌ها” در کجا جریان داشت؟

طرفداران اصلی سریال می‌دانند که سریال براساس رمان‌های کودکانه نوشته “لورن بروک” در سال‌های 2000 تا 2015، ساخته شده است. درحالی که سریال نواحی روستایی کانادا را نشان می‌دهد، داستان کتاب در اطراف ویرجینیا جریان دارد. با این حال سریال به کتاب وفادار بوده و نام بسیاری از شخصیت‌ها بدون تغییر مانده است.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی رئیس جمهورهای سریال 24


5. آیا نویسنده کتاب “لورن بروک” در ساخت سریال نقش داشت؟

گرچه نویسنده کتاب‌ها از ساخت سریالی از آن خوشحال بود، اما در ساخت سریال نقش نداشت. درحقیقت بسیاری از داستان‌های سریال برای نوجوانان که خواننده اصلی رمان بودند، کمی بیش از حد پخته بود. بروک پیش از رفتن به بریتانیا در ویرجینیا بزرگ شد و از تجربه‌اش در آنجا کمک گرفته است.


4. آیا اسب‌های سریال به اندازه بازیگران آن محبوب هستند؟

شاید در کمتر سریال‌هایی شخصیت‌های حیوانی هم به اندازه شخصیت‌های اصلی محبوب باشند، اما در “مزرعه قلب‌ها” همینطور است. مثلاً اسپارتان اسب محبوب ایمی فلمینگ توسط دو اسب به نام‌های راکی و استورمی بازی شد و اسبی به نام شیفتین نقش شوگرفوت را بازی می‌کند. اغلب اسب‌های سریال مال “جان اسکات” (John Scott) مشاور فیلم هستند که گونه‌های مختلف را پرورش می‌دهد.


3. آیا بین “مزرعه قلب‌ها” و “کوهستان بروکبک” ارتباطی وجود دارد؟

“مزرعه قلب‌ها” بیش از 13 سال پخش شده و هنوز جذاب است. چون توانست اعضای مختلف خانواده را کنار هم جمع کند. بنابراین باید بدانید بین این سریال محبوب و فیلم عاشقانه “کوهستان بروکبک” (Brokeback Mountain) ارتباطی وجود دارد. ابتدا قرار بود سریال در کبک ساخته شود، اما عوامل با دیدن مناظر آلبرتا در “کوهستان بروکبک” نظرشان را عوض کردند.


2. این سریال برای اقتصاد آلبرتا چه فایده‌ای داشت؟

انتخاب آلبرتا برای ساخت این سریال به نفع اقتصاد این شهر بود. گفته می‌شود تا سال 2019 این سریال از طریق توریسم و جذب فیلم‌ها و سریال‌های دیگر برای ساخت در این منطقه، 200 میلیون دلار درآمد کسب کرد. توریسم “مزرعه قلب‌ها” محبوب بوده و بسیاری برای دیدن مناطق دیدنی به آنجه می‌روند تا از زیبایی‌های این منطقه لذت ببرند.

همچنین بخوانید: لیست فیلم‌ها و سریال‌هایی که در آذر‌ماه ۹۹ منتظر انتشارشان هستیم


1. تفاوت سنی “کریس پاتر” (Chris Potter) و”شون جانستون” (Shaun Johnston) چقدر است؟

شاید “مزرعه قلب‌ها” داستان خواهران ایمی و لوئیس باشد، اما پدر و پدربزرگشان شخصیت‌های مهم زندگی دختران و سریال هستند. “کریس پاتر” نقش تیم فلمینگ پدر دختران را بازی می‌کند و “شون جانستون” نقش پدربزرگ مادری‌شان، جک بارتلت را.

با این حال، بین جانستون که در سال 1958 به دنیا آمد و پاتر که متوسط 1960 است، دو سال تفاوت سنی وجود دارد. کدام یک مسن‌تر به نظر می‌رسد؟


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم