کشتی‌گیران حرفه‌ای که به بازیگر تبدیل شدند؛ به ترتیب بهترین نقش‌هایشان

“راک” نیز که از حرفه کشتی‌گیری حرفه‌ای خود به بازیگری روی آورده و به یک سوپر استار تبدیل شد، راه “هالک هوگان” (Hulk Hogan) و “دیو باتیستا” (Dave Bautista) را در پیش گرفت.

طرفداران کشتی، وفادار و پر اشتیاق هستند. اما حتی بزرگترین طرفداران نیز قبول دارند جدای از خشونت و خطری که کشتی به همراه دارد، برای این کار باید نقش بازی کرد. بنابراین تعجبی ندارد، که بسیاری از کشتی گیران حرفه‌ای به بازیگری روی می‌آورند. و برخی از آنها به عنوان حرفه دوم و خارج از رینگ، خوب از پس آن بر آمده‌اند.

لازم به ذکر است، با این که برخی از کشتی گیران حرفه‌ای به بازیگران موفق هالیوودی تبدیل شده‌اند، اما برخی دیگر در فیلم‌های نه چندان موفق و کم فروش حضور داشته‌اند. اما آنها نیز در نقش‌های بهتر، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. با پروشات همراه باشید.


10. “رودی” ردی پایپر: آن‌ها زنده‌اند – Rowdy Roddy Piper: They Live– 1988

“ردی پایپر” در سال 2015 از دنیا رفت، اما این کشتی گیر حرفه‌ای که با نام “رودی” شناخته می‌شد، و همیشه با یک کمربند و در حال نواختن نی اسکاتلندی وارد صحنه مبارزه می‌شد، پس از تجربه حرفه‌ای موفقش، به بازیگری روی آورد.

نام حقیقی او “ردریک جورج تومز” (Roderick George Toombs) است و او در فیلم‌های کم بودجه بسیار زیادی نقش آفرینی کرد، حتی در فیلم “فیلادلفیا همیشه آفتابی است” (It’s Always Sunny in Philadelphia) نیز حضور داشت. اما مهم‌ترین نقش او در فیلم “آن‌ها زنده‌اند” بوده است. این فیلم به کارگردانی “جان کارپنتر” (John Carpenter) در گیشه آنچنان موفقیتی پیدا نکرد، اما باعث شد “پایپر” به یک اسطوره تبدیل شود.

همچنین بخوانید: معرفی کاراکترهای محبوب سینما که دیالوگ بسیار کوتاهی در فیلم‌ها داشتند


9. “ماچو من” رندی سوج: مرد عنکبوتی – Macho Man Randy Savage: Spider-Man – 2002

خود “ماچو من” یا “سوج” با نام اصلی “رندی پوفو” (Randy Poffo) به لطف سبک پر زرق و برق و صدای بمی که دارد، به عنوان یکی از بهترین کشتی گیران در نظر گرفته می‌شود، هر دوی این ویژگی‌های او در بازیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در اولین فیلمش “ردی تو رامبل” (Ready to Rumble)، دقیقاً نقشی مانند خودش را بازی کرد.اما نقش تعیین کننده او “بونسو مک گرو” (Bonesaw McGraw) نام داشت، یک کشتی گیر تخیلی که در فیلم “مرد عنکبوتی” محصول 2002 با نقش آفرینی “توبی مگوآیر” (Tobey Maguire) ابرقهرمان نوجوان، حضور داشته است. “مک گرو” بر اساس کارکتری به نام “کراشر هوگان” (Crusher Hogan) در کتاب کمیک ساخته شد.


8. هالک هوگان: هوگان بهتر از همه می‌داند – Hulk Hogan: Hogan Knows Best – 2005

شاید “هالک هوگان” با نام اصلی “تری یوجین بولئا” (Terry Eugene Bollea) یکی از بهترین کشتی گیران حرفه‌ای است که تا به الان بازنشست شده. اما او پس از رسیدن به اوج در کشتی، نه تنها حرفه بازیگری، بلکه موسیقی و تجارت را نیز امتحان کرد.

در حرفه بازیگری، هم قبل و هم بعد از بازنشستگی از کشتی، در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی زیادی حضور داشته و اولین کارش را با فیلم “راکی 3” (Rocky III) آغاز کرد و سپس به کمدی عجیب “آقای پرستار” (Mr. Nanny) رسید. او نقش‌های بسیاری بدی نیز داشته است، مانند حضورش در فیلم “جنجال در مگامانتین” (Ninjas: High Noon at 3 Mega Mountain)، اما ریالیتی شوی “هوگان بهتر از همه می‌داند” باعث شد “بولا” توجهات را به خود جلب کند. البته در این برنامه او نقش بازی نمی‌کند، اما این ریالیتی شو در سال 2005 تا چهار فصل ساخته شده و حتی اسپین آفی با نام “بروک بهتر از همه می‌داند” (Brooke Knows Best) برای دختر هوگان ساخته شد، که نشان می‌دهد که این برنامه یکی از بهترین‌هاست.


7. “استون کلد” استیو آستین: بی مصرف‌ها – Stone Cold Steve Austin: The Expendables – 2010

“استیو جیمز اندرسون” (Steven James Anderson) توانست در رینگ نامی برای خود دست و پا کند، اما در حرفه بازیگری نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است. او حالا بازنشست شده اما پیش از این در برنامه‌های زیادی مهمان بوده، مراسم‌های زیادی را میزبانی کرد و در فیلم و سریال‌های متعددی از جمله اولین کارش “طولانی‌ترین فاصله” (The Longest Yard) محصول 2005 حضور داشته است.

اما بهترین نقش او، در “بی مصرف‌ها” نقش دست راست “اریک رابرتز” (Eric Roberts) تبهکار با بازی “جیمز مونرو” (James Munroe) به نام “دان پاین” (Dan Paine) بود. او در فیلم “شکار برای کشتن” (Hunt to Kill) در نقش “بریت” با “رابرتز” و “گری دنیلز” (Gary Daniels) همبازی شد.


6. کوین نش: مایک جادویی دو ایکس لارج – Kevin Nash: Magic Mike XXL – 2015

“نش” که در رینگ با نام‌های مختلفی نظیر “مستر بلستر استیل” (Master Blaster Steel) و “وینی وگاس” (Vinnie Vegas)  شناخته می‌شود، به همراه “هوگان” و “اسکات هال” (Scott Hall) یکی از اعضای جدید “نظم جدید دنیا” (New World Order) یا (nWo) در کشتی بود.

او حالا بازنشست شده، اما در فیلم‌های زیادی بازی کرده که همه آنها به نقش “شردر” (Super Shredder) در لایو اکشن “لاک پشت‌های نینجا 2: راز اوز” (Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Secret of the Ooze) باز می‌گردد، او حتی در فیلم “مجازاتگر” (The Punisher) محصول 2004 نیز حضور داشت.  در تلویزیون او در برخی از قسمت‌های برنامه‌هایی مانند “سوامپ تینگ” (Swamp Thing: The Series)، “نیکی” (Nikki) و “زندگی در رؤیا” (Living the Dream) حضور پیدا کرد، بزرگ‌ترین و خنده دارترین نقش او در “مایک جادویی دو ایکس لارج” بوده که نقش یک رقاص لختی به نام “تارزان” را بازی کرد.

همچنین بخوانید:10 کشتی‌گیر بزرگ که به دنیای بازیگری وارد شدند


5. جسی “جسد” ونتورا: غارتگر – Jesse “The Body” Ventura: Predator – 1987

مدت زیادی است که او به سیاست روی آورده و به عنوان شهردار بروکلین پارک، مینه سوتا و فرماندار مینه سوتا کار می‌کند. اما “ونتورا” بازیگری نیز پیشه کرد،او حتی برنامه ریالتی شوی مخصوص خود را درباره فرضیه‌های توطئه داشت که نام آن “فرضیه‌های توطئه با جسی ونتورا” (Conspiracy Theory with Jesse Ventura) بود و از سال 2009 تا 2019 روی آنتن رفت.

اما برای مردی که با نام “جسد” شناخته می‌شود، بهترین نقش او اولین نقشش به عنوان “بلین کوپر” (Blain Cooper) در فیلم “غارتگر” بود که در سال 1987 ساخته شد و او درست پس از کنار گذاشتن حرفه کشتی گیریش، در آن به نقش آفرینی پرداخت. از دهه 90 تا سال 2000 او در نقش‌های کوچک فیلم‌های سینمایی حضور یافت.


4. آندره د جاینت: عروس شاهزاده – Andre the Giant: The Princess Bride – 1987

“آندره د جاینت” با نام اصلی “آندره رنه روسیموف” (Andre Rene Roussimoff) که برای قد بلندش شناخته می‌شد، کاملاً برای کشتی ساخته شده بود. اما یک نقش بود که باعث شد در خارج از رینگ، طرفداران زیادی جذب او شوند.

نقش او به عنوان غول آرامی به نام “فزیک” (Fezzik) در فیلم “عروس شاهزاده” عنوان یکی از بهترین نقش‌های یک کشتی گیر را از آن خود کرده و باعث شد به نمادی خاص تبدیل شود.


3. دیو باتیستا: نگهبانان کهکشان – Dave Bautista: Guardians of the Galaxy – 2014

این کشتی گیر و بدنساز بازنشسته که در رینگ با نام “باتیستا” شناخته می‌شد، به عنوان یک ستاره در سینما اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده است. او از سال 2006، در فیلم‌های اکشن رده بالایی نظیر “مردی با مشت‌های آهنی” (The Man with the Iron Fists)، “ریدیک” (Riddick)، “اسپکتر” (Spectre) و “بلید رانر 2049” (Blade Runner 2049) نقش آفرینی کرد.

اما چیزی که باعث شد “باتیستا” تا این اندازه به صدر لیست نزدیک باشد، نقش “درکس نابودگر” (Drax the Destroyer) او در دنیای سینمایی مارول (ام سی یو) می‌باشد. او در چند فیلم مارول حضور داشته که برجسته‌ترین آن “نگهبانان کهکشان” و دنباله آن “نگهبانان کهکشان 2” است که در سال 2017 منتشر شد.


2. جان سینا: بامبلبی – John Cena: Bumblebee – 2018

“سینا” در قله حرفه‌اش بوده و زمانی که در رینگ با نام “آقای پی” شناخته می‌شد، از بازی در فیلم‌های سینمایی نیز لذت می‌برد. جالب است بدانید، با این که او در فیلم‌های اکشن زیادی بازی کرده، اما نقش کمدی بیشتر از همه برازنده اوست.

از “تفنگدار دریایی” (The Marine) تا “12 مرحله” (Rounds 12)، “فردیناند” (Ferdinand) تا ” فاجعه” (Trainwreck)، (که با وجود نقش کوچک “سینا” در این فیلم، او صحنه را از آن خود کرد) و ” بازدارندگان” (Blockers)، این کشتی گیر حرفه‌ای از زمانی که دستانش را جلوی صورتش تکان می‌داد و می‌گفت: “نمیتونی منو ببینی!” راه درازی را طی کرده است. اما برجسته‌ترین نقش او در فیلم علمی تخیلی “بامبلبی” بوده که ششمین قسمت از مجموعه فیلم “تبدیل شوندگان” (Transformers) می‌باشد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم برتر هالیوود که ستارگان کشتی کج (WWE) در آن‌ها ایفای نقش کرده‌اند


1. دوآین “راک” جانسون: جومانجی: به جنگل خوش آمدید – Dwayne “The Rock” Johnson: Jumanji: Welcome to the Jungle – 2017

ظاهراً، هالیوود می‌داند که “راک” چه در سر دارد و آن‌ها می‌خواهند مرحله دوم و سومی نیز برای آن تعیین کنند. بی شک، “جانیون” در صدر این لیست قرار دارد چرا که در فیلم‌هایی نقش آفرینی کرده که در شمال آمریکا حدود 3.5 میلیارد و در جهان حدود 10.5 میلیارد دلار به فروش رسیده‌اند. جدای از این موضوع، او یکی از موفق‌ترین بازیگران سینماست، نه فقط در بین کشتی گیران، بلکه در بین تمام بازیگران.

از فیلم‌های اکشن گرفته تا کمدی، برنامه‌های تلویزیونی و حتی صدا پیشگی که حتی در یکی از آنها آواز نیز خوانده است، “جانسون” در تمام این کارها دستی رسانده است. طبق وب سایت راتن تومیتوز، پر امتیازترین فیلم او “رویاهای مسابقه” (Racing Dreams) محصول سال 2009 می‌باشد. اما “جومانجی” و “سریع و خشن” (Fast & Furious) پرفروش‌ترین فیلمهای او هستند. و طبق رقم گیشه، پرفروش‌ترین فیلمی که او در آن نقش محبوب “دکتر زندر”جذبه” بریوستون” (Dr. Xander “Smolder” Bravestone) را داشته، “جومانجی: به جنگل خوش آمدید” بوده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم