10 حقیقت درباره استراتژی شکار سم و دین در سریال “سوپرنچرال” (Supernatural)

سریال “سوپرنچرال” (Supernatural) اولین بار در 13 سپتامبر 2005 پخش شد و درباره شکار هیولاها و دو برادر و پدرشان جان وینچستر است. سم در تجارت خانوادگی حضور نداشت اما دین او را برگرداند و به زودی سم همه چیز را از دست داد. آن‌ها از پدرشان الهام گرفته و به دنبال هیولا رفتند، اما به زودی اتفاقات بزرگ‌تری رخ داد.

طرفداران با شکارچی‌های جدیدی آشنا شده و آنها با هم هماهنگ نیستند. بنابراین در آخرالزمان بزرگ هیچ چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود. به جای آن با هیولاها را شکار کرده و هربار طرفداران را شوکه می‌کنند. نبود هماهنگ و همکاری استراتژی شکار آنها را بی‌نتیجه می‌کند. بنابراین در اینجا می خواهیم 10 حقیقت درباره استراتژی شکار آنها را عنوان کنیم. با پروشات همراه باشید.

نکته: توضیحات مقاله ممکن است قسمتی از داستان این سریال را اسپویل کند.


10. نبود کتاب راهنمای شکار

چیزهایی که برادران وینچستر برای شکار از ان استفاده می‌کنند عبارت است از نوشته‌های جان و شکارچیان دیگر، کتاب‌های راهنمای آنلاین و چاپی و نامه‌ها و آرشیوها. با این حال هیچ کتاب راهنمای کلی وجود ندارد که همه شکارچیان از آن استفاده کنند.

آرشیوها در فصل هشت معرفی می‌شوند، اما هنوز کتاب راهنمای کلی وجود ندارد. دخترانی که با جودی همراه می‌شوند، تنها شکارچیانی هستند که رسماً تعلیم دیده‌اند. بقیه شکارچیان هم از والدینشان یاد می‌گیرند.

همچنین بخوانید: 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال سوپرنچرال (Supernatural) که باید تماشا کنید


9. نبود مرکز فرماندهی

در قسمت اعظم سریال برادران وینچستر تنها ایمپالا را دارند که می‌توانند لوازم خود را آنجا گذاشته یا شب‌ها بخوابند. خانه بابی، بار جاده‌ای و هتل‌های مختلف هم مقصدهای دیگر آنها هستند. تا اینکه در فصل هشتم به بانکر می‌روند.

سم و دین اغلب شکارچیان یا مردمانی که هیولاها خانواده‌هایشان را از بین برده‌اند، را می‌بینند. بچه‌هایی که والدین خود را از دست داده و شکارچی شده‌اند و جایی برای یادگیری ندارند. پس هیچ مرکز فرماندهی خاصی وجود ندارد.


8. تکیه به نفاریوس برای پول درآوردن

سم و دین برای پول درآوردن از کارت‌های اعتباری کلاهبرداری می‌کنند. پول هتل را هم نقد می‌دهند تا کسی آنها را ردیابی نکند. همچنین نام دروغین برای خود انتخاب می‌کنند. تا اینکه از طریق بابی و بعداً بانکر کسب و کار آنلاین راه اندازی می‌کنند.

بلا تالبوت واسطه است و سم هم درباره جادو و جادوگری چیزهای زیادی می‌داند. دین می‌توانست پول دربیاورد. آن‌ها می‌توانستند لوازم جادویی امن خریده و بفروشند. حتی می‌توانند در بازار سهام سرمایه گذاری کنند. برای پول درآوردن راه‌های امن و راحتی وجود دارد.


7. نبود محافظت دربرابر دشمن‌ها

ایمپالات محافظت شده است، آن‌ها خالکوبی دارند و کستیل هم برای آنها نشان می‌گذارد تا فرشته‌ها بتوانند در فصل 5 آن‌ها را پیدا کنند. بانکر پس از فصل هشت محافظت می‌شود، اما از آنجاییکه سم و دین از اول از آن خبر نداشتند علیه آنها استفاده شد و همین بی‌خبری می‌تواند به مرگشان منجر شود.

سم و دین در طی شکار بزرگ شدند. تنها راه دفاعی آنها از خودشان سلاح‌های فیزیکی و چند خالکوبی است. آن‌ها در دنیای جادو و تکنولوژی زندگی می‌کنند. بعدها درباره جعبه‌های جادو اطلاعاتی به دست آورده و از روونا کمک می‌گیرند. با این حال مثل همیشه دشمنان همه جا آنها را پیدا می‌کنند.


6. نبود تعلیمات رسمی

سم و دین برای نجات دنیا مبارزه می‌کنند. بسیاری از مردم برای زنده ماندن به آنها وابسته بوده و هرگز تحت تعلیمات رسمی مبارزه قرار نگرفته‌اند. بارها شده که تا پای مرگ کتک خورده‌اند، آن هم فقط به این دلیل که تعلیم ندیده بودند. وگرنه تعداد بیشتری را نجات می‌دادند.

در آن صورت بسیاری از مبارزه‌ها نتیجه دیگری داشتند. به تدریج برای یاد گرفتن بیشتر تلاش کرده و سرانجام استفاده از جادو را یاد می‌گیرند. با این حال در اواخر سریال استفاده از جادو را یاد می‌گیرند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه سوپرنچرال (Supernatural)


5. روابط اجباری

سم و دین بارها به دست اف بی آی، نیروهای امنیتی و پلیس محلی افتاده‌اند. همیشه در خطر دستگیری بوده و این موضوع به ضرر آنهاست چون هرگز نمی‌توانند به عقب بازگردند. باید غیب شوند تا همه فکر کنند آنها مرده‌اند و داستان دیگری سرهم کنند.

ارتباط خوبی با پلیس باعث می‌شد به جای فرار از دستشان با آنها همکاری کنند. آن‌ها با جودی میلز و برخی دیگر از مأمورین محلی ارتباط ایجاد می‌کنند. اگر از همان ابتدا با آنها دوست می‌شدند می‌توانستند در استراتژی شکار از آنها کمک بگیرند.


4. اعتیاد به الکل

سم و دین (مخصوصاً دین) در واکنش به اتفاقات بد زندگی‌شان دائم الکل می‌نوشند. دائم باید برای موضوعات جدی مرگ و زندگی تصمیم بگیرند، مثلاً اینکه دوستانشان را بکشند یا نه. نوشیدن زیاد الکل هم در سبک زندگی‌شان مشکلاتی به بار می‌آورد.

شاید جوانان همسن و سال آنها زیاد الکل بنوشند اما برای این دو که ناجی دیگران هستند این کار می‌تواند عواقبی در پی داشته باشد.


3. کارت شناسایی تقلبی

آن‌ها مانند شکارچیان دیگر چندین کارت شناسایی مختلف دارند اما فرق آنها این است که روی کارت شناسایی‌شان نام ستاره‌های راک یا افراد معروف دیده می‌شود. این کارت‌های شناسایی بارها رد شده و برایشان مشکلاتی به بار آورده است.

لویاتان ها هم در برابر سم و دین از استراتژی خود آنها استفاده کردند و با نام آنها به قتل دست زدند. در آن صورت وقتی فرانک دورو واقعیت را به آنها گفت، تصمیم گرفتند این استراتژی را پشت سر بگذارند.


2. ایمپالا

از آنجاییکه جان وینچستر هیچ منبع درآمدی ندارد، پس مسلماً ایمپالای قدیمی‌اش هم برای سفر در سراسر جهان وضعیت خوبی ندارد. چون همیشه به سوخت نیاز داشته و هروقت وارد شهر می‌شود همه خبردار خواهند شد. از آنجاییکه پیشرفته نیست، به راحتی به سرقت می‌رود. این ماشین باعث می‌شود که در سفر به سراسر کشور برای شکار هیولاها همیشه تأخیر داشته باشند.

همچنین بخوانید: 15 فیلم برتر تاریخ سینما با موضوع اژدها که باید تماشا کنید


1. عدم وجود همکاری بین‌المللی

وقتی بانکرها به شهر آمدند، وجود سم و دین به ضررشان بود. اگر در آمریکا همکاری بیشتری میان شکارچیان بود، این اتفاق نمی‌افتاد. وجود آنها و داستان ایلین درباره بانشی در ایرلند در دوران کودکی‌اش نشان می‌دهد که در کشورهای دیگر هم هیولاها وجود دارند، اما این بانکرها بودند که نشان دادند در کشورهای دیگر هم شکارچی‌ها پیدا می‌شوند.

سم و دین بارها جهان را از آخرالزمان نجات دادند اما هرگز درباره شکارچی‌های کشورهای دیگر چیزی نمی‌دانستند. آن‌ها هرگز از کشورهای دیگر دیدن نکردند و ایلین تنها شکارچی خارجی است که به آمریکا می‌آید. اگر تجارت خانوادگی وینچستر درباره نجات افراد یا هیولاهاست، پس چرا فقط در یک کشور فعالیت می‌کنند؟


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم