10 حقیقت درباره “سوپرمن” که فقط طرفداران کمیک از آن خبر دارند

طرفداران سوپرمن همیشه درباره او داستان‌سرایی می‌کنند و به کتاب‌های کمیک مرتبط با او علاقه دارند، حالا این کتاب‌ها چه Superman: Birthright باشند یا Superman: Secret Origin، در هر صورت ماجراهای مربوط به او همیشه جذاب است.

از بین روایت‌های مختلف درباره سوپرمن، اولی یعنی “مرد پولادین” (The Man Of Steel) جالب‌تر است. با این حال شاید طرفداران جدید این شخصیت درباره خاستگاه سوپرمن و تغییرات او تا به امروز چیز زیادی ندانند. بنابراین در اینجا 10 حقیقت درباره او را معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. کریپتون: دنیای قشنگ نو

مهم نیست مردم درباره “مرد پولادین” چه فکر می‌کنند، این فیلم سال 2013 از “زک اسنایدر” (Zach Snyder’s) فیلمی سوپرمنی است. فضای پادآرمان شهری کریپتون در آثار بیرن مشهود است که مفهوم زایش از آن حذف شده و علم جنون‌آمیز فیلیپی کی.دیک جای آن را گرفته است.

چیزی که فیلم سال 2013 به آن نپرداخت این است که کال-ال هرگز در کریپتون متولد نشد، به جای آن جنینی بود که به همراه سفینه خود به عنوان ماتریکس تولد عمل می‌کرد. این موضوع مسئله مهمی بود که در فیلم اسنایدر وجود نداشت.

همچنین بخوانید: مبارزه ثور و سوپرمن؛ کدامیک در نبرد مرگ پیروز می‌شوند؟


9. سرنوشت موردانتظار لارا

در برخی از نسخه‌های فرار کال-ال از کریپتون، جور-ال به لارا پیشنهاد می‌دهد که با کال به زمین سفر کند تا از زنده ماندنش مطمئن شود، اما لارا نمی‌خواهد او را تنها بگذارد. گرچه این موضوع در “مرد پولادین” دیده نمی‌شود، اما در طرح اصلی بیرن لارا پیشنهاد را قبول می‌کند.

به گفته بیرن، در طرح اصلی او، لارای باردار به زمین سفر می‌کند، کال-ال را به دنیا می‌آورد و به خاطر جراحات وارده از دنیا می‌رود. این پایان گرچه خاص بود اما پایانی غم‌انگیز برای این شخصیت محسوب می‌شد.


8. مادر و پدر کنت هنوز زنده‌اند

در عصر طلایی، پیش از سوپرمن شدن کلارک کنت، مادر و پدرش از بین می‌روند و کمیک پریکوئل “سوپربوی” بزرگ شدنش را روایت می‌کند. با این حال وقتی بیرن به ماجراهای سوپرمن پرداخت تصمیم گرفت والدین او را تا بزرگسالی‌اش زنده نگه دارد.

این تصمیم بیرن تصمیمی عاقلانه بود که باعث شد پیش از شروع ارتباط با دوستانش در متروپولیس کنترل شود. درحالی که در اغلب اقتباس‌های سوپرمن، جاناتان کنت از دنیا می‌رود،  Lois And Clark و Superman: The Animated Series از این نظر وفادارتر هستند.


7. چهره لوئیس لین

لوئیس لین که اغلب گال فرایدی سوپرمن محسوب می‌شود، توسط “جو شاستر” (Joe Shuster) و “جری سیگل” (Jerry Siegel) خلق شد. درحالی که دیگر عصر طلایی به عصر نقره‌ای بدل شده و لوئیس را دوست دختر سوپرمن می‌دانند، نسخه لوئیس لین ساخته جان بیرن زنی سرسخت و مستقل است نه دوست دختر بقیه.

گرچه به مرور تصویر لوئیس عوض می‌شود، مخصوصاً وقتی به هویت سوپرمن پی می‌برد، اما طبیعت سرسختش باقی می‌ماند. این نسخه از لوئیس نسخه‌های کمیک و سینمایی این شخصیت را عوض کرد، مخصوصاً نسخه‌ای با صداپیشگی “داتا دلانی” (Dana Delaney).


6. لوئیس لین نام سوپرمن را پیشنهاد داد

لوئیس لین نه تنها در “مرد پولادین” نقش بیشتری دارد بلکه او این نام را به ناجی متروپولیس داد. لوئیس در “مرد پولادین” نام سوپرمن را پیشنهاد داد که در چند نسخه باقی ماند.

مثلاً در Superman: The Animated Series، لوئیس به سوپرمن می‌گوید: “فلسفه نیچه لای یک شنل قرمز”. این عبارت نه تنها اشاره‌ای به ایده سوپرمن توسط نیچه است، بلکه مفهوم این داستان را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 نسخه کمیکی از شخصیت سوپرمن


5. یک لکس لوتر متفاوت

آن دسته از طرفدارانی که لکس لوتر را یک تاجر شرور می‌دانند، باید از جان بیرن متشکر باشند. در کمیک‌های قبل از “مرد پولادین”، لکس لوتر یا یک دانشمند دیوانه یا کلاهبرداری با بازی “جین هکمن” (Gene Hackman) بود.

همه اینها زمانی که بیرن تصمیم گرفت لوتر را به تاجری شرور تبدیل کند عوض شد، او در خلق این شخصیت از میلیونرهایی مانند “دونالد ترامپ” الهام گرفت. درحالی که در این نسخه لوتر فردی چاق با موی قرمز است، به زودی به تاجری کچل و خوشتیپ بدل می‌شود که همه ما دوستشان داریم.


4. آخرین پسر کریپتون

سوپرمن را اغلب آخرین پسر کریپتون می‌نامند، درحالی که این عنوان دوپهلوست. در کنار سوپرمن، سوپرگرل، سوپرداگ و ژنرال زاد و خدمه‌اش از نابودی کریپتون نجات یافتند.

در “مرد پولادین” دیدیم که سوپرمن آخرین پسر کریپتون است که بعدها سوپرگرل را به موجودی با هوش مصنوعی به نام ماتریکس تبدیل می‌کند. درحالی که تمام شخصیت‌های بعدی به این داستان وارد می‌شوند، تمایل دی سی برای تبدیل کردن سوپرمن به آخرین کریپتونی قابل درک است.


3. سوپربوی

ایده خلق سوپربوی به عنوان یک مجرم مبارز واقعاً مسخره بود، چون ماجراجویی‌های مسخره‌ای را به تصویر می‌کشید. با این حال جان بیرن سوپربوی را از دی سی خارج کرد و تصویر خوبی از او نشان داد.

تا سال‌ها طرفداران اصلاً نمی‌توانستند سوپربوی را خارج از تصویر شخصیت کانر کنت تصور کنند. تا اینکه جف جانز در Superman: Secret Origin سوپربوی را بازگرداند.


2. بتمن در برابر سوپرمن

درحالی که بسیاری می‌دانند سوپرمن و شوالیه تاریکی رابطه خوبی ندارند، اما چنین چیزی تا سال 1986 وجود نداشت. پیش از آن، بتمن و سوپرمن بهترین دوستان هم بودند، تا اینکه در سال 1986 “فرانک میلر” (Frank Miller) و “جان بیرن تصمیم خود را عوض کردند.

بتمن در سری سوم مینی سریال حاضر شد و رابطه جدیدی میان او و سوپرمن شکل گرفته بود. در همان سال دو تا از بزرگ‌ترین آیکون‌های دی سی در “بازگشت شوالیه تاریکی” (The Dark Knight Returns) روبروی هم قرار گرفتند.

همچنین بخوانید: 50 فیلم ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما تا به امروز + تصاویر


1. سوپرمن نمی‌توانست در لیگ عدالت حضور یابد

درحالی که “مرد پولادین” یک سری دیدنی است، اما با مسائلی مواجه شد. یکی از آنها این بود که نسخه کمدی جدید دی سی درباره لیگ عدالت فضای کریپتونی کمتری داشت، چون دی سی نمی‌خواست به اثر بیرن نزدیک باشد.

اما سوپرمن تنها شخصیت لیگ عدالت نبود چون زن شگفت‌انگیز و فلش هم به آن اضافه شدند. بتمن هم به شکل بتمن: سال اول حضور کوتاهی داشت، و اجازه یافت به تیمی اضافه شد که بعدها لیگ بین المللی عدالت نامیده شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (9)

بستن فرم

  1. Thor

    اردیبهشت 16, 1400

    سوپر من با وجود تمام قدرتش عمرا بتونه در مقابل ثور دووم بیاره
    سوپر مم آر بتمن شکست خورد
    ضمن این که صلاحی هست که سوپر من رو بکشه
    اما هیچ چیز نمیتونه ثور رو بکشه و تا وقتی که استورم بریکر یا میونیلر پیش ثور باشه عمرا کسی بتونه به ثور آسیبی بزنه
    اما سوپر من نهایت در حد کاپیتان ماروله

    پاسخ

    • رهام در پاسخ به Thor

      اردیبهشت 17, 1400

      تو اصلا نسخه ی گازمیک ارمور رو میشناشی ؟نوبی ؟ببین داداش کازمیک ارمور رون کینگ ثور رو برای نهارش میخوره

      پاسخ

    • حسین در پاسخ به Thor

      اردیبهشت 17, 1400

      اتفاقعاً سوپرمن به راحتی ثور رو شکست میده، ثور اول بیاد واندروومن را بزنه شاهکار کرده، سوپرمن لقمه خیلی بزرگی برای دهان ثور هستش یه وقت رو دل میکنه.

      پاسخ

    • Goku در پاسخ به Thor

      آذر 14, 1400

      هههههههههههههه😂😂
      برو دو تا کمیک از دی سی بخون تا اطلاعاتت از سوپرمن بره بالا؟!
      بتمن هم با کریپتونایت تونسته سوپرمن رو شکست بده. محض اطلاع کریپتونایت نقطه ضعف سوپرمنه اگه نمیدونی!
      بعد امثال هالک هم جلوی میولنیر وایستادن حتا ثور رو شکستش هم دادن مسلما سوپرمن هم میتونه. تازه احتمال اینکه بتونه میولینر رو برداره بالاست.
      سوپرمن هم از کاپیتان مارول خیلی خیلی قویتره.
      سوپرمن قدرت ذاتی،سرعت، قدرت فیزیکی، دوام و استقامت بیشتری از ثور داره و شانس و برتری های بیشتری نسبط به ثور داره، ثور تجربه و مهارت بیشتری از سوپرمن داره اما زیاد در برابر سوپرمن به دردش نمیخوره، سوپرمن با کسایی که از به اندازه ثور مهارت و تجربه داشتن مبارزه کرده و شکستشون داده. مثل دارک ساید، واندوومن، ژنرال زاد.

      پاسخ

    • بهاالدین در پاسخ به Thor

      بهمن 14, 1400

      سوپرمن پرایم وان ملیون میتواند رون کینگ ثور را شکست دهد واندروومن میتواند ثور را شکست دهد پس سوپرمن مثل آب خوردن ثور را شکست میدهد سوپرمن نیرو های زیادی دارد و سوپرمن نیروی خود را از مغزش هم بگیرد

      پاسخ

    • پرهام در پاسخ به Thor

      فروردین 13, 1401

      ۱_ بتمن کریبتونایت داره واسه ی همون سوپرمن شکست میخوره سوپرمن تقطه ضعفش کریبتونایت هست.
      2_ مگه نمیدونی سوپرمن و زن شگفت انگیز چکش ثور رو بلند کردن به راحتی یعنی هم قدرت دارن هم لیاقت چکش ثور رو دارن.
      ۳_ مگه ندیدی توی فیلم ثور ۲ چاقو روی ثور اثر داشت ولی سوپرمن حتی بمب اتم هم روش اثر نداره.
      ۴_ بعدش بتمن سوپرمن رو نکشته سوپرمن بتمن رو کشته حتی سوپرمن شزم روهم کشته.

      پاسخ

  2. Gotham

    دی 2, 1399

    بنظر من سوپرمن بد نیست ولی اصلن نقشه ای برای کارهاش نداره فقط با قدرت جلو میره انگار با قدرت زیاد و بدون برنامه ریزی میتونه پیروز شه ولی اینطور نیست ولی بتمن با این که قدرت فرا انسانی ندارد چون هوش و برنامه ریزی زیادی دارد تقریبن در حد سوپرمن است برای همین ابرقهرمان مورد علاقم بتمنه😊😁

    پاسخ

    • دیسی و مارول باهم در پاسخ به Gotham

      اردیبهشت 28, 1400

      به نظرمن سوپر من از هر کسی تو لیگ عدالت قویتره ولی من 4 تا از شرور های دیسی رو بیشتر دوست دارم 1-دارک ساید2-انتی مانیتور3جوکر4_دو مزدی

      پاسخ

  3. علی

    آذر 28, 1399

    من عاشق سوپر منم

    پاسخ