چرا ریچل بهترین شخصیت سریال “دوستان” (Friends) است؟

مردها عاشق چهره شخصیت ریچل گرین در سریال “دوستان” بودند و زنان عاشق موهای او. بسیاری از طرفداران با عکس موهای “جنیفر آنیستون” (Jennifer Aniston) به آرایشگاه‌ها می‌رفتند و خواهان مدل مویی مانند آن بودند. اما ریچل ثابت کرد جذابیت‌های دیگری هم دارد.

سال‌ها پس از این سریال طرفداران هنوز او را دوست دارند. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم 10 دلیل جذابیت او را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. بامزه است

ریچل شخصیت خنده دار و بامزه‌ای است، البته نه از جنس چندلر، بلکه می‌تواند با صداقت و شوخی‌های صادقانه‌اش لبخند را روی لبانتان بنشاند. او نماد تمام زنان امروزی است که سعی می‌کنند اوضاع را کنترل کنند اما بازهم گند می‌زنند. اما به سرعت می‌خواهد خودش را جمع و جور کند. همین موضوع طرفداران را به خنده می‌اندازد.

همچنین بخوانید: رده‌بندی فصل‌های سریال دوستان (Friends) از بدترین تا بهترین


9. دوست خوبی است

او برای همه یک دوست خوب است. با اینکه هنوز شخصیت وابسته‌ای است اما اجازه می‌دهد دوستانش به  او تکیه کنند. در این شرایط دستمال کاغذی‌هایش را آماده کرده و نوشیدنی‌اش را برمی دارد تا برای شنیدن حرف‌های دوستش آماده باشد و البته سعی می‌کند دوستش را نصیحت کند (حرف‌هایی که خودش هم آنها را دنبال نمی‌کند).

او بود که به چندلر کمک کرد تا سیگار را ترک کند و در تنهایی‌های مونیکا و فیبی کنارشان بود.


8. الویت‌هایش مشخص است

یادتان است که ریچل از شغل رؤیایی‌اش در پاریس دست کشید تا در کنار راس باشد؟ این یعنی برای عشق حاضر است هرکاری کند. بسیاری از اشتباهات زندگی او به این دلیل انجام شده که در لحظه آن را بهترین کار ممکن دانسته است. او به ما یاد می‌دهد که اگر الویت‌هایمان مشخص است می‌توانیم در لحظه همه چیز را کنار بگذاریم.


7. خطر می‌کند

چه ریچل را دوست داشته باشید چه نه، در هر صورت ریچل گرین می‌داند چطور خطر کند. در حقیقت داستان سریال با خطر کردن او برای دستیابی به آزادی آغاز شد. او از دخترکی ثروتمند به شخصیتی فقیر تبدیل شد. خوشبختانه دوستانش حمایتش کردند تا زندگی خود را بسازد. این خطر کردن هم به نفعش بود چون توانست به آزادی دست یابد.


6. واقعی است

ریچل هم نقاط ضعف خود را دارد، اما واقعی است و به همین دلیل طرفداران او را دوست دارند. گاهی اوقات کمی بدجنس است. گند میزند و وقتی ناراحت است شروع می‌کند به بستنی خوردن. زنان از اینکه می‌بینند او هم در شرایط سخت مثل خودشان است امیدوار می‌شوند.

همچنین بخوانید: معرفی صحنه‌هایی از سریال دوستان که می‌خواستیم جای مونیکا و ریچل باشیم


5. هرکاری را با جان و دل انجام می‌دهد

ریچل زنی است که زنان مختلف می‌توانند با او همدردی کنند. اشتباه می‌کند، اما بازهم نهایت تلاشش را به خرج می‌دهد. مثلاً در کارهای آشپزخانه تمام تلاشش را می‌کند که بهترین باشد، هرچند که آشپز خوبی نیست. طرفداران ترایفل روز شکرگزاری او را فراموش نمی‌کنند: مربا، کاستارد و گوشت.


4. باهوش است

برخی از شخصیت‌های سریال نقاط قوت چشمگیری دارند. مثلاً راس یک باستان‌شناس موفق است که در این رشته دکترا دارد. درحالی که بسیاری از مردم اصلاً نمی‌دانند باستان‌شناسی چیست. یا چندلر باهوش و شکاک که در کارش موفق است. اما ریچل در زمان‌هایی که لازم است هوش سرشاری از خود نشان می‌دهد، مثلاً وقتی اولین کلمه دخترش اما “گلبا” است، تمام فرهنگ لغت‌ها را جستجو می‌کند تا معنای آن را دریابد.


3. با آغوش باز از مادر شدن استقبال کرد

شاید ریچل برای مادر شدن برنامه ریزی نکرده بود اما وقتی فهمید که باردار است، تصمیم گرفت بهترین مادر باشد. او قبلاً اصلاً به مادر شدن فکر نمی‌کرد اما مطمئن بود که بهترین مادر مجرد جهان می‌شود. گرچه قبلاً حماقت به خرج داده بود اما ثابت کرد قلب بزرگی دارد.


2. اشتباهات گذشته‌اش را قبول می‌کند

توانایی ریچل در پذیرفتن اشتباهات گذشته و اینکه در گذشته دختر بدجنسی بود، باعث می‌شود که یک زن واقعی و قوی باشد. او در برابر تغییر دادن شخصیتش انعطاف‌پذیر است و برای بهترین بودن تلاش می‌کند. او روی خودش کار کرده و به نصایح بقیه گوش می‌دهد تا بهترین خود را نشان دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 25 سریال جذاب و دیدنی شبیه دوستان (Friends)


1. موهایش

نمی‌توان از ریچل حرف زد و از موهایش نگفت. موهای خرد، هایلایت شده و طلایی‌اش باعث شده همه زن‌های جهان به او حسادت کنند. موهای او دلیل اصلی محبوبیت ریچل گرین نزد طرفداران است، آن هم پس از این همه سال که از پخش سریال گذشته است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. Saba

    تیر 25, 1402

    من که از فصل دوم به بعد از ریچل متنفر شدم هر حرکتش رو مخم بود و واقعا همیشه داشت بقیه شخصیتارو آزار میداد هی سعی میکردن خوب نشونش بدن ولی خب هنوزم رو مخ بود

    پاسخ

  2. الهام

    شهریور 24, 1400

    ریچل و راس بدترین نوع تمام کردن رابطه رو پیش گرفتن: بارها به هم برگشتن و باز بارها تمام کردن
    و این دلیلش اینه که بعد از جدایی همچنان همدیگه رو میدیدن و البته هردوشون شخصیتهای وابسته ای داشتن
    ولی برعکس اونا قدرت شخصیت مونیکا خیلی خوب بود همیشه شاد بود ولی شادیش وابسته به کسی نبود

    پاسخ

  3. Siavash

    آذر 7, 1399

    بدترین و مزخرفترین شخصیت سریال ریچل بود بهترین و بامزه ترین شخصیت سریال هم چندبار بود .خداییش منبع خبرتون چیه که میگید ریچل برای طرفداران فرندز دوست داشتنی بوده.نود درصد طرفداران فرندز از ریچل متنفرن

    پاسخ

    • Nazi در پاسخ به Siavash

      مرداد 21, 1400

      این چه حرفیه که میزنی ریچل هم دست مزدش از بقیه بالاتر بود هم خیلی باحالتر بازی میکرد هیچی نمیدونی بیخود حرف نزن

      پاسخ

    • Nazi در پاسخ به Siavash

      مرداد 21, 1400

      چرا وقتی چیزی رو نمیدونی حرف میزنی ریچل که عالی بود همه عاشقشن

      پاسخ

    • Hamed در پاسخ به Siavash

      شهریور 14, 1400

      بهترین و بامزه ترین شخصیت سریال فیبی بود بعدش هم جویی! ریچل هم واقعا دوست داشتنی بود.

      پاسخ