لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2019 براساس امتیاز IMDb

2019 برای فیلم‌ها سال فوق العاده‌ای بود و برخی از آنها توانستند پول زیادی به جیب بزنند. این شما و این هم پرفروش‌ترین‌های سال 2019!

حقیقتاً 2019 برای فیلم‌ها سال فوق العاده ای بود که ساخته شدن بازسازی‌ها و دنباله‌ها باعث شد بلیط ها به فروش برسند و دو تا از مجموعه‌های دنباله دار بزرگ نیز در این سال به پایان رسیدند (هر دو موفقیت زیادی در گیشه سینما کسب کردند). همچنین 2019 برای دیزنی هم بسیار پر بار بود چرا که هفت فیلم از لیست ده انیمیشن پرفروش سال، متعلق به این کمپانی می‌باشد (دو تای دیگر محصول سونی بود؛ و دیگری محصول کمپانی برادران وارنر).

البته همه چیز به میزان فروش بستگی ندارد و امتیاز IMDb نشان می‌دهد کدام فیلم واقعاً عشق طرفداران را دریافت کرده و کدام‌ها به اندازه بقیه قوی نبوده‌اند. در اینجا پرفروش ترین فیلم های 2019 براساس امتیاز IMDb را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر –  Star Wars: The Rise Of Skywalker– 6.6 ( میزان فروش $1,074,144,248)

با انتشار قسمت آخر مجموعه “جنگ ستارگان” به نام “خیزش اسکای واکر” در ماه دسامبر، این قسمت بار سنگینی به دوش داشت؛ که باید هم عدالت را در حق کل مجموعه اجرا می‌کرد و هم ادامه‌ای برای قسمت قبلی “آخرین جدای” (The Last Jedi) اثر “ریان جانسن” (Rian Johnson) می‌بود. درنهایت کارگردان آن “جی. جی. آبرامز” (J.J. Abrams) در هر دو مأموریت شکست خورد.

با این که فصل آخر این مجموعه 9 قسمتی جلوه‌های بصری باشکوه و اجرای عالی و کاریزماتیک شخصیت‌های اصلی را در بر داشت، اما واقعاً هیچ نکته خاص یا به یادمادماندنی ای در آن وجود نداشت. این فیلم در گیشه سینما حدود 1.7 میلیارد دلار فروش رفت، تقریباً کمی بیشتر از نصف فروشی که چهار سال پیش “نیرو بر می‌خیزد” (The Force Awakens) داشت و در حال حاضر امتیاز 6/6 را در IMDb دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 لایو اکشن پرفروش تاریخ دیزنی در باکس‌آفیس


9. جومانجی: مرحله بعدی – Jumanji: The Next Level – 6.7 (میزان فروش $800,059,707)

علیرغم این که “مرحله بعدی” اسپین آفی برای فیلم “جومانجی” با بازی “رابین ویلیامز” (Robin Williams) بوده است، این قسمت عملکرد چشمگیری در گیشه داشته و توانست به موفقیت قسمت قبلی یعنی “به جنگل خوش آمدید” دست یابد. در این قسمت داستان “آنتونی”، “مارتا”، و “بتنی” از فیلم قبل را دنبال می‌کنیم که بار دیگر به دنیای “جومانجی” باز می‌گردند تا (تصادفاً) به همراه پدربزرگ زیرک “اسپنسر” و شریک قدیمیش “مایلو واکر” دوستشان “اسپنسر” را نجات دهند.

جذابیت و انرژی “مرحله بعدی” نتوانست مانع از دریافت نظرات صریح از منتقدان شود، اما به نظر حتی همان منتقدان از تماشای آن لذت بردند. این فیلم به طور جهانی 800 میلیون دلار فروش رفته و افراد زیادی را سرگرم کرد که این موضوع چراغ سبزی شد برای ساخت دنباله‌ای دیگر برای این مجموعه.


8. کاپیتان مارول – Captain Marvel – 6.9 (میزان فروش $1,128,274,794)

“کاپیتانمارول” که در ماه مارس منتشر شد، قبل از “انتقامجویان: پایان بازی” آخرین فیلم استودیو مارول بود، و برای توضیح گذشته قهرمان داستان “کارول دانورز”، (“بری لارسون” (Brie Larson) ) ساخته شد. علیرغم آن که این فیلم تنها یک ماه پیش از پخش “پایان بازی” منتشر شد، اما توانست به نوبه خود رکورد بزند و 1.1 میلیارد دلار در گیشه به فروش رسید.

از آنجایی که برخی داستان آن را کلیشه‌ای و قابل حدس می‌دانستند، این اثر برای جلب توجه بینندگان سخت تلاش کرد که در انتها تحسین داستان، کارگردانی و اجرای بازیگران نتیجه آن زخم زبان‌ها شد.


7. منجمد 2– Frozen II – 6.9 (میزان فروش $1,450,026,93)

“یخ زده 2” که در ماه دسامبر منتشر شد، شاید در به تصویر کشیدن شکوهی به اندازه قسمت اول این انمیشن کلاسیک دیزنی در سال 2013 کاستی‌هایی داشت، اما حتی خود استودیو هم متوجه شد که این اثر نمی‌تواند به بالاترین نقطه برسد، آهنگ “به سوی ناشناخته‌ها” شنیدنی و زیباست، اما به آهنگ به یادماندنی “رهایش کن” حتی نزدیک هم نیست

اما، طراحی فوقالعاده زیبا و صداپیشگان درجه یک “یخ زده 2” باعث شد این انیمیشن بتواند .4 میلیارد دلار در گیشه فروش داشته باشد. این انیمیشن می‌توانست به عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ برسد اگر…


6. شیر شاه –  The Lion King– 6.9 (میزان فروش $1,656,943,394)

“شیر شاه” در جولای منتشر شد، و منتقدان به اشتباه، آن را لایو اکشنی اقتباسی از نسخه 1994 خواندند، این موضوع کاملا اشتباه است هر دوی این نسخه‌ها انیمیشنی هستند. اگر نسخه جدید فوق واقع گرایانه این انیمیشن در نشان دادن احساسات کاستی نداشت، این دستاورد خارق العاده می‌توانست معنای بیشتری داشته باشد. اما انیمیشن به گونه‌ای است که گویی در حین تماشای یک مستند حیات وحش با نام دیزنی هستید.

عجیب است، اما تنها چیزی که “شیر شاه” را سر پا نگه داشت (به غیر از حسن روایت آن) رگه‌هایی از نوستالژی بوده است. رگه‌هایی از نوستالژی به اندازه‌ای قدرتمند، که توانست 1.6 میلیارد دلار به فروش برسد و دیزنی را خاطرجمع کند که موفقیتی دیگر را به چارت سالانه خود اضافه نماید.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های مستقل تاریخ سینما


5. علاءالدین –  Aladdin – 7.0 (میزان فروش $1,050,693,953)

از طرف دیگر عادلانه است که برای کاملاً موزیکال، و بالیوودی نبودن، از نسخه بازسازی شده “علاءالدین” نا امید شویم اما این فیلم زمانی که مشخص شد “ویل اسمیت” (Smith  Will) نقش “غول چراغ جادو” را دارد فیلم در مقایسه با تصور بیشتر افراد، بهتر هم شد.

با تمام این‌ها، مشخصاً دیزنی سعی داشت سریعاً چند میلیاردی به جیب بزند، و در نتیجه به قیمت محروم شدن از حضور در فیلم‌های برتر، هر چیز به یادماندنی‌ای که به اندازه نسخه اصلی ارزش داشت را به فیلم اضافه کرد. تماشای این فیلم برای سرگرمی مناسب است و با تماشای این فیلم می‌توانید بازی عالی بازیگران “ویل اسمیت”، “نائومی اسکات” (Naomi Scott)، و “مینا مسعود” (Mena Massoud) را تماشا کنید که با وجود نبود فیلمنامه ای مناسب، تمام تلاش خود را کردند.


4. مرد عنکبوتی: دور از خانه –  Spider-Man: Far From Home – 7.4 (میزان فروش $1,131,927,996)

“مرد عنکبوتی: دور از خانه” که در ماه ژوئن منتشر شد، موفق نشد در فاز چهارم مارول، به اندازه‌ای که دیگران انتظار داشتند بی نقص عمل کند، اما تعادل آن در پیشرفت داستانی ساده و صحنه‌های جنگ ابرقهرمانی باعث شد خوب از آب در بیاید.

صادقانه بگویم، باوجود موفقیتی که قسمت قبل یعنی “مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه” (Spider-Man: Homecoming) کسب کرد، فروش قسمت جدید آن در گیشه از 1 میلیارد دلار نیز رد شد اما، با توجه به کیفیت کار این موضوع دور از ذهن نبود.


3. داستان اسباب‌بازی 4 –  Toy Story 4 – 7.8 (میزان فروش $1,073,394,593)

در “داستان اسباب بازی4” که در ماه ژوئن پخش شد، شخصیت‌های اصلی داستان (به همراه شخصیتی پلاستیکی به نام “فورکی”) در طی یک سفر جاده‌ای و در هنگام ماجراجویی گیر میفتند. با این که این قسمت حال و هوای دیگر نسخه‌ها را ندارد، اما انتهای آن ثابت می‌کند که نویسندگان استودیو پیکسار به راحتی می‌توانند اشک بیننده را جاری کنند.

برخی ترجیح می‌دهند “داستان اسباب بازی 3” را پایانی برای این مجموعه بدانند، اما “داستان اسباب بازی 4” اثر دیزنی، ساده و پر از نوستالژی دلگرم کننده است اما لایق فروش 1 میلیارد دلاری خود نیز بوده است.


2. انتقامجویان: پایان بازی – Avengers: Endgame – 8.4 (میزان فروش $2,797,800,564)

انتهای مورد انتظار 2 فیلم سینمایی، “انتقامجویان: پایان بازی” که در ماه آوریل پخش شد لحظه موفقیت یا شکست استودیو مارول بوده است. رکورد پیش خرید بلیط برای این فیلم ثبت شد، صف  سینماها بلندتر از حد تصور شدند، و اسپویلرها کل اینترنت را پرکردند. آیا این فیلم پرفروش موفق شد پایان دلخواه بینندگان را به آنها بدهد و نتیجه‌ای مناسب برای این مجموعه فیلم داشته باشد؟

جواب کوتاه این است: بله. صحنه‌های مبارزه از همیشه عالی‌تر بودند، شخصیت‌ها عملکردخوبی داشتند و انتهای آن به گونه‌ای بود که گویی دهه‌ها پیشرفت باعث خلق آن شد. و به لطف انتشار دوباره، “انتقامجویان: پایان بازی” توانست رکورد پرفروش‌ترین فیلم را از فیلم “آواتار” (Avatar) گرفته، و از آن خود کند.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2019 در باکس‌آفیس


1. جوکر – Joker – 8.5 (میزان فروش $1,074,251,311)

با توجه به کمپین بازاریابی و بازی فوق العاده عالی “واکین فینیکس” (Joaquin Phoenix)، فیلم جنایی- مهیج “جوکر” که داستان شکل گیری ابرشرور بزرگ را روایت می‌کند، طبق انتظار آنالیزورهای مثبت اندیش، در گیشه عملکرد بهتری داشت.

جدای از نظرات متفاوت، “جوکر” توانست منتقدان و بینندگان را از خود راضی نگه دارد و این اثر در نهایت به اولین فیلم +18 ای تبدیل شد که مرز فروش آن از 1 میلیارد دلار هم عبور کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    آذر 4, 1399

    تو قسمت شیرشاه کلی اشتباه تایپی هست 1994 رو 994 نوشتید کاملا رو کاما نوشتید و العاده رو اعاده نوشتید حال رو هم حا نوشتید سپاس از ترجمه

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به محمدرضا

      آذر 4, 1399

      سلام محمدرضا جان،
      بله اصلاح شد ممنونم از شما بابت فیدبک.

      پاسخ