10 صحنه بحث‌برانگیز در سریال “فامیلی گای” (Family Guy)

طنز تلخ “فامیلی گای” نقطه قوت آن در مقایسه با “ساوت پارک” (South Park) است، اما این سریال گاهی زیاده روی کرده و به هرچیزی چنگ می‌زند، از تراژدی سلبریتی‌ها گرفته تا حوادث تاریخی.

گرچه یافتن طنز در هر موضوعی جالب است، اما شاید سازندگان این سریال ندانند آنچه که از نظر آنها طنز است از نظر بقیه می‌تواند توهین‌آمیز باشد. یا شاید هم می‌دانند و می‌خواهند به دیگران توهین کنند. در اینجا 10 صحنه بحث‌برانگیز سریال “فامیلی گای” را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. آب نبات جان اف کندی

این یکی از شوخی‌هایی بود که حتی “ست مک‌فارلن” (Seth Macfarlane) سازنده سریال هم اعتراف کرد که زیاده‌روی بوده است. این شوخی از جانب شخصیتی ناشناخته است. در اپیزود A Hero Next Door به آب نبات جان اف کندی کودکی شلیک شده و از بین می‌رود.

اما کودک ناراحت نیست چون آب نبات دیگری از جیبش برداشته که این بار به شکل بابی کندی ست. این دو مرد در سال‌های 1963 و 1968 ترور شدند و نشانه ناراحتی مک فارلن است.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های کمدی سال 2020 که در انتظار اکرانشان هستیم


9. کودک جشن فارغ التحصیلی

این صحنه براساس داستان ملیسا درکسلر خلق شد که در شب جشن فارغ التحصیلی زایمان کرد و نوزاد را توی سطل آشغال انداخت تا بتواند برقصد. اما در اپیزود Prom Night Dumpster Baby این اتفاق غم‌انگیز به صحنه‌ای شاد تبدیل می‌شود که نوزاد زنده بوده و با گروه به رقص و آواز می‌پردازد.


8. چهارقلوهای آرایشگاه

پیتر کارهای بد زیادی انجام داده اما اپیزود The Cleveland-Loretta Quagmire یکی از بدترین کارهای او را نشان می‌دهد. در این قسمت دکتر هارتمن در بیمارستان است و باید به بیماری بگوید که ایدز دارد. از آنجاییکه خودش نمی‌تواند چنین حرفی بزند از پیتر آرایشگر می‌خواهد. آن‌ها هم آهنگ تو ایدز داری را می‌خوانند.


7. گاوچران عمامه پوش

یک ماه پیش از حمله تروریستی به ماراتون بوستون، اپیزود Turban Cowboy روی آنتن رفت و به آن حادثه اشارات زیادی کرد. در این قسمت پیتر به گروه تروریست‌های اسلامی می‌پیوندد.

این قسمت نه تنها به بمب گذاری‌ها شباهت‌هایی دارد بلکه کاملاً نژادپرستانه است. یکی از سیاه‌ترین قسمت‌های سریال که مدتی پس از یک حادثه پخش شد.


6. هربرت عوضی

هربرت به عنوان یکی از عجیب‌ترین شخصیت‌های سریال به کریس تمایل دارد. حتی زمزمه این شخصیت هم می‌تواند تماشاگر را اذیت کند. یک شخصیت بحث برانگیز که در اپیزود German Guy زیاده روی کرد، چون در این قسمت بر سر جلب توجه کریس با یک نازی که در نیروی هوایی گروگان هربرت بود، مبارزه کرد.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی بامزه‌ترین شخصیت‌های اصلی انیمیشن در جستجوی نمو (Finding Nemo)


5. مخفی‌گاه خانوادگی آن فرانک

فضای تاریک سریال از فصل یک عوض شد، اما در اپیزود If I’m Dyin’, I’m Lyin آنقدر بیش از حد بود که فاکس هرکاری کرد تا جلوی آن را بگیرد اما نشد. در این قسمت پیتر تصادفاً متوجه مخفی گاه آن فرانک و خانواده‌اش می‌شوند و به همراه آنها در زیرشیروانی با صدای بلند چیپس می‌خورد.


4. مایکل جی.فاکس

سریال “فامیلی گای” ستاره‌های مهمان زیاد دارد اما یکی از آنها مایکل جی.فاکس است. در اپیزود Tiegs For Two فاکس از بیماری پارکینسون رنج برده و علامت اصلی آن لرزش بی‌اندازه است. به علاوه ستاره “بازگشت به آینده” (Back to the Future) هم برای درمان این بیماری اعانه جمع می‌کند. تیشرت سفید پیتر به خاطر شرابی که فاکس به خاطر لرزش دستش روی او ریخته، لکه می‌شود.


3. مادر جانشین

یکی از بحث برانگیزترین اپیزودهای سریال Partial Terms of Endearment بود که برای تلویزیون بیش از حد محسوب شده و در نسخه دی وی دی عرضه شد.

در این قسمت لوئیس مادر جانشین شده و پس از مرگ والدین حقیقی جنین در تصادف اتومبیل، باید درباره نگهداری بچه تصمیم بگیرد. این قسمت حد و مرزی ندارد، اما کاملاً منطقی پیش رفته و بنابراین آنقدرها توهین آمیز نیست.


2. “من یهودی می‌خواهم”

در اپیزود “When You Wish Upon A Weinstein”، پیتر دائم به حسابداری و مسائل مالی اندیشیده و خود را خسته می‌کند. در این قسمت است که یهودستیزانه ترین افکار را دارد. این شخصیت توهین‌آمیز ترانه “من یهودی می‌خواهم” را می‌خواند و به خاطر همین شعر این اپیزود به مدت دو سال توسط فاکس برداشته شد.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های سیاه خانوادگی شبیه انیمیشن کورالاین (Coraline) که باید تماشا کنید


1. رستوران ویلچرنشین‌ها

جو یکی از جالب‌ترین شخصیت‌هاست و در اپیزود No Meals On Wheels نقش مهمی دارد، چون در این قسمت رستوران خود را باز می‌کند. این رستوران سودآور است اما پیتر خوشحال نیست. آنجا به زودی با پاتوق جو و دوستان ویلچرنشینش تبدیل می‌شود، تا اینکه جو اعلام می‌کند نمی‌خواهد آنجا رستوران ویلچرنشین‌ها باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم