“بازی تاج و تخت”: 5 زمانی که “جان اسنو” باید می‌مرد و دلیل اینکه نجات پیدا کرد

“جان اسنو” را می‌توان یکی از خوش‌شانس‌ترین و بدشانس‌ترین شخصیت‌های “بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) دانست. او در دوران کودکی به خاطر حرامزاده بودنش مورد توهین قرار گرفت. رویارویی او با نایت واچ هم دیدنی است. او در سرمای دیوار زندگی سختی دارد، چون برای مبارزه با وحشی‌ها و وایت واکرها تمام تلاشش را می‌کند و حتی برادرانش در دیوار به او خیانت می‌کنند.

با این حال بارها با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. “ملیساندر” پس از مرگ او در فصل شش با جادویش جان او را نجات می‌دهد. در این سریال او بارها با شکست مواجه شد. خوشبختانه شاه شمال متفقینی داشت که کمکش کردند. در اینجا صحنه‌هایی را که “جان اسنو” باید می‌مرد و صحنه‌هایی که نمرد را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.

نکته: این مقاله حاوی اسپویل است.


10. باید می‌مرد: نبرد حرامزاده‌ها

جان اسنو پس از زنده شدن دوباره در نبردی مهم در مقابل بالتون‌ها قرار گرفت. ابتدا امکان پیروزی‌اش کم بود، گرچه وحشی‌ها را داشت، اما بازهم لشکرش از لشکر رمزی بولتون کوچک‌تر بود.

بدتر اینکه جان می‌خواست هرطور که شده ریکون را از چنگ رمزی نجات دهد. به سرعت دشمنان و نیروهای مقابل استارک‌ها را احاطه می‌کنند.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی شخصیت هانک در سریال بریکینگ بد (Breaking Bad)


9. چرا زنده ماند: توسط سانسا و شوالیه‌های ویل نجات یافت

خوشبختانه سانسا با لیتل فینگر و شوالیه‌های ویل از راه می‌رسد و شوالیه‌های ویل از خاندان استارک حمایت می‌کنند. دیوار دفاعی بولتون‌ها شکسته شده و شوالیه‌ها جان اسنو را پیروز می‌کنند.

حضور سانسا خوش شانسی آورده و جان پیروز می‌شود. جان با اتحاد قلمروی شرقی به عنوان شاه فعلی شمال شناخته می‌شود.


8. باید می‌مرد: آن سوی دیوار

نقشه شکار یکی از بهترین نقشه‌های تیریون لنیستر نبود. در فصل هفتم جان با مردان دیوار به دنبال شکار می‌رود. شاه شمال با سرسی آتش بس می‌کند، اما به زودی متوجه می‌شود که این ماجراجویی نوعی مأموریت خودکشی است. چون جان و مردانش در برف و یخ مورد حمله قرار می‌گیرند. اگر به خاطر دنریس و اژدهایش نبود، وارث تارگریان از بین می‌رفت.


7. چرا زنده ماند: توسط بنجن استارک نجات یافت

دنریس همراهان جان از جمله جورا، تورموند و بریک را نجات داد. وقتی نایت کینگ ویسریون را کشت، مادر اژدها فرار کرد، جان هم با لشکر مردگان تنها ماند. خوشبختانه بنجین استارک بازگشت تا برادرزاده‌اش را نجات دهد. جان هم توانست از دست نایت کینگ فرار کرده و برگردد.


6. باید می‌مرد: شب طولانی

جان در فصل هفتم از دست وایت واکرها فرار می‌کند اما نایت کینگ و ارتش او به همراه ویسریون مرده او را تا دیوار دنبال کرد. زنده‌ها هم در لشکری به رهبری جان، دنریس و متفقینش برای نبرد آخر با مرده‌ها آماده می‌شوند.

شاه شمال یک بار دیگر در معرض خطر قرار می‌گیرد. جان پس از سقوط از اژدها با شمشیر افسانه‌ای به دنبال نایت کینگ می‌رود و توسط مرده‌ها احاطه می‌شود.

همچنین بخوانید: 10 راز پنهان شخصیت‌های هری پاتر (Harry Potter)


5. چرا زنده ماند: توسط دنریس نجات یافت

دنریس برای دومین بار جان را از مرگ نجات می‌دهد. شعله‌های آتش اژدها زامبی‌ها را دور می‌کند. دنریس جان را نجات داده و به او کمک می‌کند تا به سمت برن برود.

مادر اژدها به قیمت زندگی خودش جان را نجات می‌دهد. دنریس نه تنها پس از زخمی شدن اژدها سقوط می‌کند، بلکه جان در قسمت آخر با خنجر او را می‌کشد.


4. باید می‌مرد: اعتراف به قتل مانس ریدر در هاردهوم

جان به عنوان رهبری قوی و ماهر همیشه با متفقینش ارتباط داشت. در فصل پنجم و اپیزود Hardhome، اعضای نایت واچ به همراه تورموند به آن سوی دیوار می‌روند تا برای مذاکره آماده شوند.

جان حین صحبت با رهبران به قتل مأنس ریدر اعتراف می‌کند. وحشی‌ها هم عصبانی شده و به دنبال انتقام هستند.


3. چرا زنده ماند: توسط تورموند

خوشبختانه تورموند خیلی جاها کمک‌رسان است. او همراهانش را از حقیقت باخبر می‌کند و می‌گوید که مرگ راحت مانس توسط جان مانع از قتل بی‌رحمانه او توسط استانیس براتیون شد. تورموند از جان حمایت می‌کند و حتی در مقابل همراهانش قرار می‌گیرد. اگر به خاطر او نبود جان توسط وحشی‌ها کشته می‌شد.


2. باید می‌مرد: مقابله با مانس ریدر

جان پس از مرگ ایگریت بی‌احتیاط‌تر می‌شود. پس از نبرد کستل بلک، جان از دیوار رد می‌شود و مانس ریدر را می‌بیند. این دو باهم بحث کرده و جان هم منتظر لحظه‌ای برای کشتن شاه وحشی‌هاست. او ابتدا تظاهر می‌کند که قصد بدی ندارد اما به زودی مانس به نیت حقیقی او پی برده و برای مقابله با او آماده می‌شود.

همچنین بخوانید: مقایسه شخصیت جسی و ناچو وارگا در سریال بریکینگ بد (Breaking Bad)


1. چرا زنده ماند: توسط استانیس نجات یافت

اگر به خاطر استانیس و نیروهایش نبود جان زندگی‌اش را از دست می‌داد. شاه براتیون به همراه داوس سی ورث از راه رسیده و لشکری هم به همراه آنهاست. تعداد وحشی‌ها از آنها بیشتر است، اما حضور مانس و شوالیه‌هایش باعث می‌شود جان یک بار دیگر نجات یابد.

جان اسنو بارها با مرگ مواجه می‌شود و یکی از قوی‌ترین و خوش شانس‌ترین شخصیت‌های “بازی تاج و تخت” است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم