10 صحنه سریال “بازی تاج و تخت” که طرفداران انتظار داشتند ببینند

“بازی تاج و تخت” (Game of Thrones) سریالی اقتباسی از رمان‌های “ترانه یخ و آتش” شبکه HBO است. فصل اول سریال به وقایع جنگ خاندان استارک با لنیستر می‌پردازد. فصل‌های آینده هم به جنگ خونین بر سر تخت آهنین و سلطه دنیریس تارگرین و ماجراهای دیوار می‌پردازد.

طرفداران سریال در تمام این مدت درباره وقایع داستان پیشبینی می‌کردند و بیشتر این پیشبینی ها درباره فصل آخر سریال بود. در اینجا می‌خواهیم برخی از این پیشبینی ها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.

هشدار: این مقاله حاوی اسپویل داستان سریال است.


10. جیمی سرسی را می‌کشد

یکی از لحظاتی که طرفداران دوست داشتند ببینند مرگ سرسی به دست برادر و معشوقه‌اش جیمی بود. در کتاب مگی پیشبینی می‌کند که شاهزاده خانم لنیستر توسط برادر کوچک کشته می‌شود.

سرسی تصور می‌کرد این پیشبینی به تیریون مربوط است. با این حال این جیمی شاه کش بود که در کنار ملکه شرور کشته شد و باهم سقوط کردند.

همچنین بخوانید: رتبه‌بندی بهترین و بدترین شخصیت‌های زن در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)


9. جان و دنیریس بچه‌دار می‌شوند

سرسی اولین ملکه‌ای نبود که در فصل آخر سقوط کرد. بلکه در فصل 7 انتظار داشتیم جان و دنیریس بچه دار شوند. جان پیشبینی میری درباره مادر شدن دنیریس را را به چالش کشیده، و یورا هم به شاه می‌گوید شمشیرش را به جای فرزند آینده‌اش نگه دارد.

پس از شب پرشور جان و دنی در وینترفل، بسیاری از طرفداران منتظر فرزند حاصل از آن شب بودند. با این حال در فصل بعد شاهد سقوط ملکه شدیم.


8. جان با نایت کینگ مبارزه می‌کند

جان اسنو پس از صحنه‌ای ترسناک در فصل پنج در فصل آخر با نایت کینگ روبرو شد. تارگریان لرد نایت واچ و به پیشبینی ملیساندر “شاهزاده موعود” بود. با این حال این آریا بود که در فصل هشتم نایت کینگ را شکست داد. بنابراین صحنه مبارزه جان با نایت کینگ دیده نشد.


7. استارک‌ها به حقیقت والدین جان اسنو واکنش نشان می‌دهند

از زمان افشای والدین جان اسنو طرفداران منتظر واکنش استارک ها بودند. در اپیزود The Last of the Starks فصل هشتم، جان با آریا و سانسا دیدار می‌کند و بازهم صحنه‌ای دیگر حذف می‌شود. هیچ کدام از استارک ها، حتی جان، برای واکنش نشان دادن فرصتی ندارند. به جای آن فقط به قدرت دنیریس پرداخته می‌شود.


6. دنیریس با آریا حرف می‌زند

دنیریس و آریا نقاط مشترک زیادی دارند. هردویشان از جنسیت و قدرت خود دفاع کرده و با حیوانات رابطه خوبی دارند. بسیاری منتظر اولین دیدارشان بودند، اما دنیریس و آریا در فصل آخر هیچ مکالمه‌ای نداشتند. گرچه آنها در ملاقات اپیزود The Last of the Starks حضور داشتند، اما اصلاً باهم همکلام نشدند. بنابراین تا زمان خشک دنیریس از هم جدا هستند.

همچنین بخوانید: بررسی مرگ ویلن‌های مهم در سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones)


5. گرگ‌ها در نبرد

صحنه دیگری که برای فصل آخر انتظار می‌رفت حضور گرگینه های خاندان استارک بود. اهمیت این گرگ‌ها برای استراک ها مانند اهمیت اژدها برای دنی است. بسیاری انتظار داشتند نیمریا، گوست و دارودسته گرگ‌ها ظاهر شوند. اما نیمریا به جز فصل هفتم دیگر حضور پیدا نکرد. گوست هم در اپیزود The Long Night حضور کوتاهی داشت.


4. برن به صورت یک اژدها درمی‌آید

نقش برن در نبرد با مرده‌ها نامشخص است. او همیشه توسط دیگران در برابر نایت کینگ محافظت شده و در قسمت اعظم نبرد فقط در قالب یک پرنده شاهد نبرد است. بسیاری از طرفداران منتظر بودند او در نبرد از توانایی‌هایش استفاده کند. حتی گفته می‌شود او به صورت یک اژدها دربیاید و در کنار جان و دنیریس به عنوان اژدهای سوم مبارزه کند.


3. آنچه که ملیساندر در ولانتیس انجام داد

ملیساندر هم مانند کلاغ سه چشم یکی از مرموزترین شخصیت‌های سریال است. او در فصل هفتم پس از اتحاد جان و دنیریس به واریس می‌گوید به ولانتیس بازمی گردد تا مبارزه کرده و بمیرد.

اما معلوم نیست در ولانتیس چکار می‌کند. بسیاری تصور می‌کردند او با فیری هند یا پیروان دیگر رولر مانند کینوارا بازخواهد گشت.


2. وستروس در طی زمستان

“بازی تاج و تخت” از اپیزود اول به تماشاگران وعده داد که زمستان نزدیک است. سریال تغییر تدریجی از تابستان به پاییز را نشان می‌دهد، آن هم درحالی که زمستان تهدیدی پیش روست و این حرف را از خاندان استارک می‌شنویم.

با این حال زمستان فقط در شمال از راه می‌رسد. در پایان فصل هفتم سرزمین پادشاهی برفی ی شود، اما در فصل آخر شهر آفتابی‌تر است.

همچنین بخوانید: بهترین صحنه‌ها در هر فصل از سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones)


1. آنچه که واریس در شعله‌ها شنید

فصل هشت لحظات مهمی را نشان داد، از جمله مرگ لرد واریس را. واریس پس از آگاهی از حقیقت والدین جان، به خاطر حمایت از شاه تارگریان به دنیریس خیانت می‌کند. دنیریس متوجه خیانت واریس شده و با یک اژدها او را اعدام می‌کند.

مرگ ناگهانی واریس پرسشی را بی جواب می‌گذارد: اینکه او در حوادث دردناک دوران کودکی خود در شعله‌ها چه می‌شنود؟ در فصل هشتم و پایانی سؤال‌های زیادی بی جواب می‌ماند. این فصل گرچه بحث برانگیز بود اما لحظات غافلگیرکننده‌ای داشت.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    آذر 4, 1399

    مقاله خوبی بود من همینطوری از فصل 7 و 8 متنفر بودم الان که دیدم چقدر پتانسیل برا بهتر شدن داشت بیشتر متنفر شدم سپاس از ترجمه

    پاسخ

  2. rozan

    آذر 4, 1399

    ممنون از مطلب خوبتون اما ممکنه کسی سریال رو ندیده باشه و با تماشای لیست شما داستان فیلم برای اون فرد اسپویل میشه
    خواهشم از نویسنده عزیز این هست که وقتی که خواستین لیست رو شروع کنید قبلش یک هشدار بدید که کسی ناراحت نشه از اینکه داستان براش اسپویل شده

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به rozan

      آذر 4, 1399

      سلام دوست عزیز،
      بله حرف شما کاملا درسته و ما هم اکثر مقالات رو با هشدار اسپویل ابتدای مقاله منتشر کردیم تا الان، منتها این مقاله به‌طور پیش‌فرض برای کسانی نوشته شده که سریال رو دیدن؛ با این حال بازم هشدار اسپویل رو اضافه کردیم.
      ممنون از شما.

      پاسخ