معرفی فیلم “داستان” (The Tale)؛ گاهی یک تغییر دیدگاه حقیقت را نمایان می‌کند

فیلم درام “داستان” براساس تجربه‌ای واقعی از کارگردان آن یعنی “جنیفر فاکس” ساخته شده و روایتی دردناک و تأمل‌برانگیز از داستان زندگی این شخصیت در نوجوانی است. این فیلم با بازی دیدنی “لوران درن” همراه بوده و یکی از نگران‌کننده‌ترین مسائل جوامع امروزی را به تصویر کشیده‌است. جدا از داستان، نحوه کارگردانی و تعریف داستان در این فیلم متفاوت و جذاب بوده و مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر به تماشای فیلم‌های درام علاقه دارید تماشای فیلم “داستان” را از دست ندهید. در ادامه با معرفی این فیلم همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “داستان” (The Tale)
  • ژانر: درام، بیوگرافی
  • کارگردان: “جنیفر فاکس” (Jennifer Fox)
  • بازیگران: “لورا درن”، “الیزابت دبیکی”، “جیسون ریتر”، “الن برستین”
  • سال تولید: 2018
  • نامزدی: نامزد گلدن گلوب و امی بهترین بازیگر نقش اول زن برای لورا درن
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.3/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 99/100

تریلر فیلم

زندگی ما انسان‌ها سرشار از تجربه‌های متفاوت و تلح و شیرینی است که ممکن است خودمان در شکل‌گیری آنها نقشی نداشته باشیم. هرکدام از این تجربه‌ها قسمتی از شخصیت آینده‌ی ما را می‌سازند و برای همین است که تجربه‌های تلخ را عموما ویران‌کننده و تخریبگر می‌دانیم. اما چه کسی خوب یا بد بودن یک تجربه را تعیین می‌کند؟ خودمان یا دیگران؟ باورهای سنتی جامعه یا اصول اخلاقی و قانونی؟ آیا قدرت تصمیم‌گیری ما برای برخاستن از مسیر درد و رنج و قرار گرفتن در مسیری که فکر می‌کنیم درست است، امکان قرار گرفتن در موقعیت‌های خطرناک را برایمان بیشتر می‌کند؟ همه این سوالات در پس روایت فیلم “داستان” نهفته و ذهن مخاطب را درگیر می‌کند.

در فیلم “داستان” با زندگی زنی همراه می‌شویم که در میانسالی با بزرگترین بحرانی که در نوجوانی تجربه کرده جور دیگری روبرو می‌شود و به کمک مادرش سعی می‌کند رازهای بیشتری در این باره کشف کرده و یک بار برای همیشه با حقیقت روبرو شود. نحوه روایت داستان این فیلم جالب‌توجه بوده و برخی سکانس‌های آن عجیب، آزاردهنده و در عین حال خلاقانه می‌باشند.

فیلم “داستان” همزمان داستانش را در گذشته شخصیت اصلی‌اش یعنی جنیفر (با بازی لورا درن) و در آینده پیش می‌برد و نشان می‌دهد که جنیفر در نوجوانی‌اش به دلیل بحرانی که در خانواده با آن روبرو بوده چطور برای دریافت کمی عشق و محبت از سوی دیگران دست به انتخاب‌های اشتباهی زده که حتی خودش هم به آنها آگاه نبوده‌است. این موضوع جنیفر را در مرحله خطرناکی قرار داده و باعث می‌شود آزار و اذیت‌های مربی سوارکاری‌اش را جدی نگیرد و برای خودش اینگونه تفسیر کند که صرفا با مردی بزرگتر از خودش وارد رابطه عاشقانه شده‌است.

“جنیفر فاکس” در این فیلم سعی کرده به‌جای دراماتیک جلوه دادن کل داستان، آن را تا حد امکان حقیقی روایت کند؛ دردهای واقعی، ناآگاهی واقعی، کتمان و بی‌توجهی‌های واقعی همه و همه در این فیلم و در اجراهای بازیگرانش به‌خوبی نمایان شده و این امکان را به بیننده می‌دهد تا خود را غرق در داستانی کند که هر لجظه دردناک‌تر و عمیق‌تر می‌شود. علاوه بر این، فضاسازی، فیلمبرداری، موسیقی متن و دیالوگ‌های فیلم هم خود از عناصر مهم و تاثیرگذار در هرچه دیدنی‌تر شدن آن داشته و فیلم “جنیفر فاکس” را به اثری فراموش‌نشدنی تبدیل کرده‌است.

تصاویری از فیلم “داستان”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم