نحوه رزرو بلیت رفت‌وبرگشت برای درخواست ویزا

هرزمان که بخواهید به یک کشور منطقه شینگن سفر کنید، به‌عنوان یک فرد خارجی باید مدارکی دال بر رزرو بلیت رفت‌وبرگشت را ارائه دهید. گاهی اوقات هم ممکن است از شما بخواهند بلیت پرواز به مقصد موردنظر را ارائه دهید. مطمئناً بیشتر از اینکه به فکر نوع مدارک موردنیاز برای ارائه به کنسول گری باشید، به فکر میزان مدارک موردنیاز هستید. زیرا اگر ویزای شما تأیید نشود هزینه پرداخت‌شده برای خرید بلیت به هدر می‌رود. بنابراین می‌خواهید بدانید که آیا می‌شود بدون خرید بلیت آن را رزرو نمود و پولی پرداخت نکرد؟ مطمئناً سؤالات دیگری هم دارید، اما باید بدانید که با خواندن این مقاله تمام نگرانی‌هایتان برطرف خواهد شد.

آیا در صورت رد شدن ویزا پولم به هدر می‌رود؟

نگران هدر دادن پول خود پیش از تأیید ویزا نباشید! زیرا خود کنسولگری‌ها هم می‌دانند که خرید بلیت پیش از تاییدشدن ویزا کار منطقی نیست. همچنین کنسولگری‌ها به شما پیشنهاد می‌دهند بلیت‌هایی را خریداری کنید که امکان کنسل شدن داشته باشند. اما باید بدانید که قیمت این بلیت‌ها از بلیت‌های معمولی بیشتر است.

همچنین باید بدانید که اطلاعیه سازمان ویزای اروپا دراین‌باره اصلاح‌شده است.

“رزرو بلیت رفت‌وبرگشت یا برنامه سفر به همراه تاریخ و شماره پرواز و تاریخ ورود و خروج. برخی از کشورها در هنگام درخواست ویزا برنامه سفر را قبول کرده و پس از تأیید ویزا بلیت اصلی را درخواست می‌کنند”

بااین‌وجود نباید نگران چیزی باشید زیرا همیشه امکان این وجود دارد که برنامه پرواز را ارائه دهید و یا بلیت رزرو کنید. زیرا برنامه سفر یا رزرو بلیت برای درخواست ویزای شینگن هیچ هزینه‌ای ندارد. همچنین ممکن است شرکت‌های مسافری بیابید که امکان دریافت برنامه سفر یا رزرو بلیت را در اختیارتان قرار دهند اما معمولاً اگر برای درخواست ویزا مورداستفاده قرار بگیرد، کمی هزینه در پی دارد.

برنامه سفر/ پرواز چیست؟

برنامه پرواز یا سفر، یک بلیت حقیقی نیست که برای دریافت آن هزینه کنید. بلکه در حقیقت یک برنامه سفر با جزئیات است که برای سفر به منطقه شینگن مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این برنامه زمان‌بندی‌شده، خط پرواز، نام پرواز، نام شما، شماره رزرو، تاریخ رفت‌وبرگشت، کد فرودگاه و قیمت بلیت، قید می‌شود.

درهرحال ارائه دادن برنامه سفر به کنسول گری موردنظر بهترین و ارزان‌ترین راه‌حل ممکن است. زیرا با خرید بلیت این ریسک وجود دارد که تمام پول شما به هدر برود.

نمونه رزرو پرواز برای دریافت ویزا

نحوه رزرو بلیت رفت‌وبرگشت برای درخواست ویزا

چگونه می‌توان بدون پرداخت هزینه پرواز برنامه پرواز را دریافت نمود؟

دریافت برنامه پرواز یا رزرو بلیت چیزی نیست که همیشه بدون پرداخت هزینه انجام شود. دریافت برنامه پرواز معمولاً با هزینه همراه است. برخی از شرکت‌ها هم در هنگام دریافت برنامه سفر هیچ مبلغی دریافت نمی‌کنند و فقط در هنگام دریافت بلیت اصلی هزینه دریافت می‌کنند. بنابراین سعی کنید که به‌طور آنلاین چنین شرکت‌هایی را بیابید، البته ممکن است به نتیجه‌ای هم نرسید.

همچنین می‌توانید از خدمات مشاوره شرکت‌های هواپیمایی استفاده کنید. این مشاوران معمولاً کارهای مربوط به رزرو بلیت، دریافت برنامه سفر و رزرو هتل را انجام می‌دهند.

رزرو پرواز چیست و چگونه می‌توان رزرو پرواز تأییدشده را دریافت نمود؟

رزرو پرواز یا رزرو بلیت در حقیقت یک مدرک است که نشان می‌دهد شما به کدام کشور شینگن، در چه تاریخ و با چه پرواز و شماره صندلی، سفر می‌کنید. معمولاً رزرو پرواز تا یک هفته اعتبار دارد بنابراین دراین‌باره مراقب باشید. به این صورت که اگر تا زمان خاصی بلیت را خریداری نکنید، رزرو شما لغو می‌شود و اگر هزینه کرده باشید، پولتان به هدر می‌رود.

می‌توانید تأیید رزرو پرواز را مستقیماً از شرکت‌های هواپیمایی و یا موتورهای جستجوگر شرکت‌های پروازی، خریداری کنید. این آژانس‌های هواپیمایی درباره شرکت‌های هوایی و بازار آنلاین اطلاعات بسیاری را در اختیارتان قرار می‌دهند. آن‌ها با دریافت 10% قیمت بلیت این مدرک را در اختیارتان قرار می‌دهند. بااین‌وجود ریسک به هدر رفتن پولتان درنتیجه خرید بلیت، از بین می‌رود.

دریافت برنامه پرواز از طریق شماره رزرو آسان است:

  • به قسمت رزرو ویزای سفر بروید
  • پکیج سفر مناسب خود را انتخاب کنید
  • جزئیات سفر را وارد نموده و هزینه را پرداخت کنید
  • ایمیل شامل جزئیات اطلاعات پرواز را دریافت خواهید نمود

بلیت پرواز چیست؟

معمولاً تمام کنسول گری و سفارت‌ها به فرد می‌گویند که پیش از تأیید ویزا بلیت کامل را خریداری نکنند. اما گاهی اوقات ممکن است نتوانید بلیت رزرو کنید و یا تأییدیه آن را دریافت کنید، در چنین شرایطی ممکن است سفارت یا کنسولگری از شما بخواهد که بلیت خریداری‌شده را ارائه دهید، زیرا باید اطمینان حاصل کند که می‌خواهید به آن منطقه سفر کنید. اما بیشتر سفارت‌ها تأییدیه رزرو بلیت دوطرفه یا برنامه پرواز را به‌عنوان مدرکی دال بر سفر شما قبول می‌کنند. پس‌ازاینکه ویزای شما صادر شد باید بلیت خریداری‌شده را ارائه دهید.

پس‌ازاینکه ویزای شما صادر شد می‌توانید با به همراه داشتن بلیت خریداری‌شده به مقصد موردنظر خود سفر کنید. پیشنهاد ما این است که پیش از دریافت ویزا بلیت کامل را خریداری نکنید. زیرا در صورت تاییدنشدن ویزا بلیت روی دستتان می‌ماند.

چرا کنسولگری‌ها و سفارت‌ها به مدرک بلیت رزرو شده نیاز دارند؟

اگر می‌خواهید دلیل دریافت مدرک بلیت رزرو شده در کنسولگری‌ها و سفارت‌ها را بدانید، باید بگوییم که به دلایل زیر این مدرک دریافت می‌شود:

 

  • برای خودداری از اقامت بیش‌ازاندازه در منطقه شینگن – دلیل اول این است که سفارت یا کنسول گری می‌خواهد مطمئن شود که شما فقط در مدت‌زمان تعیین‌شده در منطقه شینگن اقامت خواهید داشت و بیش‌ازاندازه نمی‌مانید. بنابراین بهترین راه این است که بلیت رفت‌وبرگشت خریداری کرده باشید. ازآنجایی‌که زمان رفت‌وبرگشت بر روی بلیت حک‌شده بنابراین به این اطمینان می‌رسند که بیش‌ازاندازه اقامت نداشته‌اید.
  • تصمیم‌گیری درباره مدت‌زمان ویزا – کنسول گری یا سفارت بر اساس تاریخ حک‌شده بر روی بلیت رفت‌وبرگشت مدت‌زمان ویزا را انتخاب می‌کند. گاهی اوقات این تصمیم‌گیری دشوار می‌شود زیرا عده کمی تاریخ و بلیت‌های نادرست ارائه می‌دهند که درنتیجه آن ویزای آن‌ها رد می‌شود.
  • برای اطمینان حاصل کردن از اینکه داوطلب از کنسول گری یا سفارت مناسب درخواست کرده است – دلیل دیگر دریافت بلیت یا برنامه پرواز این است که اطمینان حاصل شود که داوطلب درخواست خود را به سفارت یا کنسول گری مناسب ارائه داده باشد. برای مثال، طبق برنامه پرواز اگر بخواهید دو روز در اتریش، 7 روز در بلژیک و 1 روز در لوکزامبورگ اقامت داشته باشید، باید درخواست خود را به سفارت بلژیک ارائه دهید. بنابراین باید از سفارتی درخواست ویزا کنید که بیشترین اقامت را در آن کشور خواهید داشت. این قوانین باید در تمام کشورهای منطقه شینگن رعایت شود.

آیا سفارت یا کنسول گری بلیت یک‌طرفه را قبول می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم بلیت یک‌طرفه انتخاب خوبی نیست. زیرا بلیت رفت‌وبرگشت به سفارت ثابت می‌کند که شما قصد برگشت خواهید داشت و بیش از مدت تعیین‌شده اقامت نمی‌کنید. بنابراین می‌خواهد اقامت شما را تحت کنترل داشته باشد. بلیت یک‌طرفه می‌تواند نشان دهد که شما قصد برگشت ندارید. درنتیجه با ارائه بلیت دوطرفه ثابت می‌کنید که پس از اتمام مدت ویزا به کشور خود بازمی‌گردید.

رزرو گروهی چگونه است؟

اگر می‌خواهید گروهی به سفر بروید می‌توانید بلیت‌های گروهی خریداری کنید. این بلیت‌های گروهی در یک مدرک ارائه می‌شوند و اطمینان حاصل کنید که نام و شماره رزرو شما حک‌شده باشد. در غیر این صورت با شرکت هواپیمایی تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید این کار را انجام دهند.

در صورت رزرو نادرست باید چه‌کار کنید؟

اگر در دریافت برنامه سفر اشتباهی رخ داده آن را کنسل کرده و دوباره رزرو کنید. یا اینکه با شرکت یا آژانس هواپیمایی تماس گرفته و از آن‌ها بخواهید تغییرات لازم را انجام دهند. ممکن است در صورت اعمال این تغییرات از شما هزینه مازاد دریافت کنند.

آیا سفارت یا کنسول گری به شما می‌گوید که از کجا بلیت خود را رزرو کنید؟

نه. سفارت یا کنسول گری شرکت یا آژانس هوایی را به شما پیشنهاد نمی‌کند. شما در انتخاب شرکت‌های هوایی موردنظر خود کاملاً آزاد هستید.

اگر پیش از دریافت پاسخ ویزا رزرو شما کنسل شود باید چه‌کار کنید؟

این احتمال وجود دارد که پیش از دریافت یا عدم دریافت ویزا رزرو شما کنسل شود. زیرا رزرو تنها یک هفته اعتبار دارد درحالی‌که ویزا به یک پروسه 10-15 روزه نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است با یک شرکت هواپیمایی صحبت کنید که اعتبار رزرو شما حداقل 10-15 روزه باشد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم