رتبه‌بندی رئیس جمهورهای سریال 24

در سریال 24 از فاکس رئیس جمهور آمریکا شخصیت مکمل مهم بود. تمام روسای جمهور این سریال به جک باور کمک کردند تا از حملات تروریستی جلوگیری کند. تعدادی از آنها پیش از رفتن به کاخ سفید معاون رئیس جمهور بودند.

هرکدام از این رئیس جمهورهای تخیلی در سریال با تهدید مرگ مواجه شده و حتی برخی از اعضای خانواده‌شان توسط ویلن‌ها کشته شدند. به طور کلی 24 رئیس جمهور در این سریال حضور داشت که آنها را به ترتیب به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


9. چارلز لوگان – Charles Logan

لوگان نه تنها یکی از بهترین ویلن‌های سریال بلکه موثرترین رئیس جمهور بود که در ترور دیوید پالمر و فروش گاز برای دریافت روغن بیشتر از آمریکا نقش داشت. سپس برای لاپوشانی جرم‌هایش از دولت استفاده کرد.

او دائم در حال تصمیم گیری بوده، با هسرش دعوا دارد و باید با رئیس سازمان جاسوسی مقابله کند. خوشبختانه با افشای جک باور و بانوی اول لیدی مارتا، لوگان برکنار شد. زندانی‌اش کردند و در بازداشت خانگی به سر برد. با این حال در روز هشتم دوباره حضور یافت و با جک باور روبرو شد.

همچنین بخوانید: لیست دست‌کم گرفته‌شده‌ترین فیلم‌ها با موضوع قاتلین سریالی که باید تماشا کنید


8. نوآ دنیلز – Noah Daniels

نوآ دنیلز مانند بسیاری از معاون رئیس جمهورهای سریال شرور بود که به خاورمیانه حمله کرد. پس از پیروزی در بیست و پنجمین ریاست جمهوری تصمیم گرفتن جرائم چارلز لوگان را ببخشد.

در فیلم “24: رستگاری” (24: Redemption) که به روز ششم و هفتم می‌پردازد، دنیلز در شمارش مجدد به سناتور آلیسون تیلور می‌بازد. گرچه خودش می‌خواهد قدرت را واگذار کند اما نخست وزیر وله ماتوبو از او کمک نظامی می‌خواهد چون کشور درآستانه فروپاشی است. اما دنیلز خودداری می‌کند. این تصمیم درست نیست چون همین شورش‌ها در روز هفتم آمریکا را تهدید می‌کند.


7. جیمز ژول – James Prescott

ژول نفرت انگیزترین شخصیت روز دوم بود که به عنوان معاون رئیس جمهور با رئیس ستاد دیوید پالمر، مایک نوویک همدست شد تا از متمم بیست و پنجم استفاده کند. چون پالمر برای جنگ علیه سه کشور خاورمیانه‌ای آماده نبود.

بنابراین کابینه به ژول رأی داد و وقتی ژول به اشتباهش پیدا برد، مجبور شد استعفا دهد، اما پالمر نپذیرفت. کمی بعد با تهدید زندگی پالمر، ژول مجبور شد به قدرت بازگردد.


6. جان کیلر – John Keeler

رئیس جمهور جان کیلر هم به خاطر مبارزه با پالمر محبوب نبود. پس از کناره گیری پالمر، کیلر روی کار آمد، و در روز چهارم رئیس جهور بود اما عمر اقامتش در کاخ سفید دیری نپایید.

یکی از نیروهای سابق نیروی هوایی که برای حبیب ماروان تروریست کار می‌کرد یک جت جنگنده را دزدید و به جت نیروی هوایی شلیک کرد. به جای آن به جت اسکورت شلیک کرده بود، اما انفجار آن جت نیروی هوایی را ویران کرد. درنتیجه چارلز لوگان معاون رئیس جمهور جایگزین او شد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های سال 2020 (تا به اینجا)


5. هال گاردنر –  Hal Gardner

گاردنر پس از دستگیری و کنار رفتن لوگان در روز پنجم سوگند ریاست جمهوری خورد. او پیش از رئیس جمهور شدن اعتبار ریاست جمهوری لوگان را زیرسوال برد. وقتی لوگان باور را به کشتن دیوید پالمر متهم کرد، گاردنر حرف او را باور نکرد. همچنین در متهم کردن لوگان به همکاری با تروریست‌ها حرف هلر را باور کرد.

آنچه که پس از روز پنجم برای او رخ داد هرگز فاش نشد. شاید پس از اتمام دوره‌اش یا به خاطر شکست از جانب وین پالمر که در آغاز روز ششم رئیس جمهور بود، دیگر بازنگشت.


4. وین پالمر – Wayne Palmer

به ندرت ممکن است دو برادر رئیس جمهور شوند اما این اتفاق در 24 رخ داد. وین برادر دیوید پالمر در روز ششم رهبری کشور را برعهده داشت. او پس از معامله با چینی‌ها از آزادی جک حمایت کرد.

متاسفانه دوران ریاست او مشکلساز بود. چون به خاطر آسیب مغزی ناشی از ترور ناتوان شد، اما به دلیل پیشگیری از حمله به خاورمیانه توسط معاون رئیس جمهور، نوآ دنیلز، مجبور شد به سرکار بازگردد. سپس لحظات سختی داشت و در “24: رستگاری” متوجه شدیم که از دنیا رفت.


3. آلیسون تیلور – Allison Taylor

تیلور به عنوان اولین رئیس جمهور زن در روز هفتم شرایط سختی داشت چون حملات تروریستی الهام گرفته از فیلم‌هایی مانند “المپیوس سقوط کرده‌است” (Olympus Has Fallen)، کاخ سفید را تهدید کرد. در پایان روز هفتم پسرش مرده، همسرش شدیداً جراحت برداشته و دخترش در زندان بود.

اشتباه تیلور این بود که در مذاکره با روس‌ها از لوگان کمک خواست، چون او با روس‌ها رابطه خوبی داشت. همین همکاری او را فاسد کرد تا دخالت روس‌ها در مرگ عمر حسن را لاپوشانی کند. با این حال وقتی به اشتباهش پی برد برای جبران آن تلاش کرد. به علاوه برای فرار از دستگیری و فرار از کشور از جک کمک خواست.

همچنین بخوانید: معرفی 5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال تهران (Tehran) که باید تماشا کنید


2. جیمز هلر – James Heller

اولش هلر نمی‌توانست جک را تحمل کند و باور نمی‌کرد دخترش آدری عاشق جک باشد چون هرکس که با جک رابطه داشت می‌مرد. در “۲۴: یک روز دیگر زنده بمان” (24: Live Another Day) هلر رئیس جمهور شده بود و با رخ دادن یک حمله تروریستی در دیدارش از بریتانیا، مجبور شد با جک همکاری کند.

به تدریج ارتباط این دو قوی‌تر شد چون نه تنها مانع حمله تروریستی شدند بلکه از جنگ میان چین و آمریکا نیز پیشگیری شد. متاسفانه ترس هلر از جک واقعی بود چون دخترش توسط مردان چنگ کشته شد.


1. دیوید پالمر – David Palmer

گرچه “دیوید پالمر” زیاد در کاخ سفید نبود، اما به خاطر حضورش در کنار جک باور محبوب‌ترین رئیس جمهور سریال بود. به علاوه در مقایسه با رئیس جمهورهای دیگر سریال حضور بیشتری داشت.

در دنیای 24، او اولین رئیس جمهور آفریقایی-آمریکایی بود که از روز دوم تا سوم حضور داشت. او به عنوان یک رئیس جمهور فاجعه هسته‌ای را حل کرد و مانع شیوه یک بیماری بیولوژیکی شد. پس از بازنشستگی به عنوان مشاور ویژه لوگان بازگشت تا به جک کمک کند. پالمر از یک ترور جان سالم به در برد اما در برابر دیگری تسلیم شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم