رتبه‌بندی بامزه‌ترین شخصیت‌های اصلی انیمیشن “در جستجوی نمو” (Finding Nemo)

پیکسار همیشه در خلق شخصیت‌های موفق که برای بینندگان تماشایی بوده‌اند، موفق عمل کرده است. یک انیمیشن موفق باید بتواند شخصیت‌های خلق کند که برای بزرگسالان و کودکان سرگرم کننده باشد، نه بیش از حد جدی.

“در جستجوی نمو” (Finding Nemo) نمونه بارز آن است. یکی از بهترین فیلم‌های پیکسار با شخصیت‌هایی چندلایه که با وجود رفتارهای طنز دچار احساسات هم بوده و حس همدردی مخاطب را بیدار می‌کنند. اما بامزه بودن شصیت است که حتی در سخت‌ترین شرایط داستان را زنده و دیدنی نگه می‌دارد. بنابراین در اینجا می‌خواهیم بامزه‌ترین شخصیت‌های اصلی “در جستجوی نمو” را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. جیل – Gill

این ماهی یک پیشروست چون سابقه زندگی در آکواریومی در دندان پزشکی را داراست. او تجربه‌های مختلفی داشته، بارها برای فرار نقشه کشیده و زخم‌های روی بدنش نشانه سختی‌های اوست.

حالا جیل به خاطر سختی‌هایش یک شخصیت جدی است که ماند مربی نمو عمل کرده و جنبه‌های مثبت شخصیتی‌اش آشکار می‌شود. با این حال هرگز عنصر طنزی به سریال نمی‌آورد.

همچنین بخوانید: 10 صحنه فیلم‌های سینمایی که لحظات تراژیک زندگی بازیگران را پیش بینی نمودند


9. مارلین – Marlin

عدم شوخ طبعی مارلین است که او را خنده دار می‌کند. از آنجاییکه او یک دلقک ماهی است همه انتظار دارند مسخره باشد، درحالی که اینطور نیست.

جوک‌های بی مزه‌اش اصلاً خنده دار نیستند و همین ضعف او خنده دارش می‌کنند. درحالی که شخصیت او پر از شور و اشتیاق است، اما خودش بامزه‌ترین نیست.


8. بروس – Bruce

بروس از همان نهنگ‌هایی که در فیلم‌های سینمایی دیدیم نیست و دوستانش هم با ماهی‌ها دوست می‌شوند نه اینکه آنها را بخورند. به همین دلیل است که در یک صحنه بر سر این بحث می‌کنند که مدت‌هاست ماهی نخورده‌اند.

البته این نهنگ‌های دیگر هستند که تمایلی به خوردن ماهی ندارند اما بروس همین که بوی ماهی به مشامش می‌خورد کنترلش را از دست می‌دهد. این موضوع او را بامزه می‌کند و همین موضوع صحنه‌های خنده داری بین او و دوری به وجود می‌آورد.


7. نمو – Nemo

نمو خودش فیلم را بامزه می‌کند، درحالی که اصلاً طنز نیست. این ماهی جوان که داستان حول محور او می‌چرخد بار عاطفی زیادی را به فیلم می‌آورد که کاملاً قابل درک است.

با این حال در ابتدای فیلم در کنار پدر نگرانش صحنه‌های طنز ایجاد کرده و وقتی توی آکواریوم قرار می‌گیرد بازهم می‌درخشد. او دیالوگ‌های زیبایی داشته و صحنه‌های مربوط به او دیدنی هستند.


6. پیچ – Peach

این ستاره دریایی که همه اخبار دندان پزشکی را برای ماهی‌های دیگر می‌آورد خبرچین آکواریوم است. آن‌ها باید از همه چیز خبر داشته باشند و حرف‌هایشان درباره اطراف است که این صحنه‌ها را دیدنی می‌کند.

پیچ با نظرات کنایی خود درباره شرایط کمی جدی است. البته به خاطر تحلیل‌های بامزه‌اش در رابطه با محیط اطراف یکی از بامزه‌ترین شخصیت‌هاست.

همچنین بخوانید: 25 فیلم که آینده را پیش‌بینی نمودند


5. بلوت – Bloat

انگار بلوت را فقط به خاطر شوخی‌هایش در این فیلم گذاشتند و البته مؤثر هم بود. گرچه به خاطر توانایی‌اش در پف کردن کمی ترسناک به نظر می‌رسد اما همیشه نگران است و همین شخصیتش را بامزه می‌کند.

به علاوه، به خاطر کمدی فیزیکی که او با پف کردن خود به سریال آورده، در جلوه بصری انیمیشن هم عناصر طنز ایجاد کرده است.


4. دب/فیو – Deb/Flo

بدون شک دب/فیو بامزه‌ترین ماهی توی آکورایوم است. شخصیت دوگانه او و انعکاسش در آکواریوم خنده دار بوده و بامزه‌ترین دیالوگ‌ها را ادا می‌کند.

مکالمه او با خودش هم شنیدنی بوده و خیلی بامزه است. هر کدام از شخصیت‌ها متفاوت بوده و همین داستان را جذاب می‌کند.


3. کراش – Crush

کراش شخصیتی دیدنی است که هروقت حضور داشته باشد صحنه را از آن خود می‌کند. متاسفانه حضورش کوتاه است اما شخصیت آرام و خونسردش لحظات دیدنی بسیاری را به وجود آوردهاست.

یک شخصیت باحال و بامزه که همین عناصر طنز او را پیش می‌برد. او با شخصیت‌های دیگر رفتار جالبی داشته و با دوری و مارلین دیالوگ‌های جالبی رد و بدل می‌کند.


2. نیگل – Nigel

نیگل شخصت دیگری است که شاید زیاد در فیلم حضور نداشته باشد اما بسیار طنز است. یک شخصیت تماشایی و پرانرژی که لحظات بامزه‌ای خلق می‌کند.

او مهربان بوده و به دیگران اهمیت می‌دهد، اما خیلی هم بامزه است. یک راوی واقعی که خوب نقاشی می‌کشد، و ماجراجویی‌هایش را به بامزه‌ترین شکل ممکن تعریف می‌کند. صحنه‌ای که به دندان پزشکی می‌رود هم خنده دار است.

همچنین بخوانید: 10 فیلم تاریخ سینما که بالاترین امتیاز IMDb را دریافت نموده‌اند


1. دوری – Dory

بدون شک بامزه‌ترین شخصیت “در جستجوی نمو” دوری است که فراموش کاری و دست و پا چلفتی بودنش لحظات بامزه‌ای خلق کرده و آلن هم در صداپیشگی این نقش موفق عمل کرده است.

او دیالوگ‌ها را خوب ادا کرده و هرچند که جوک‌هایش بامزه نیست. اما رفتارش خنده دار است، چون فکر می‌کند می‌تواند با وال‌ها حرف بزند. این شخصیت برای ایجاد طنز داستان خلق شد و موفق بود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم