آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 98)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. گانگستر آمریکایی – 2007 – American Gangster

ژانر: درام، جنایی، بیوگرافی

کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott)

بازیگران: دنزل واشنگتن، راسل کرو، جاش برولین

تریلر فیلم

یک فیلم درباره فعالیت‌های یک کارآگاه برای مقابله با قاچاق در سال های ۱۹۷۰ آمریکا. این فیلم مسائل مختلفی را به تصویر کشید و انزوا و ضعف آمریکا و هارلم در آن زمان را نشان م‌ دهد. دنزل واشنگتن و راسل کرو نقش‌های اصلی را برعهده دارند. کارگردانی ریدلی اسکات بی‌نظیر است و صحنه‌های خوش ساخت به یادماندنی شده‌اند. صحنه آغازین هم بسیار زیباست. این اثر یک اثر حماسی گانگستری است که تماشای آن را نباید از دست بدهید.


2. زمستان استخوان‌سوز – ۲۰۱۰ – Winter’s Bone

ژانر: درام، رازآلود

کارگرذان: دبرا گرانیک (Debra Granik)

بازیگران: جنیفر لارنس، جان هاکس، گرت دیلاهانت

تریلر فیلم

 ری (با بازی جنیفر لارنس) یک زن کله‌شق و فقیر است که در شهری دور افتاده به سختی زندگی می‌کند و همزمان دنبال پدرش که دلال مواد مخدر است می‌گردد تا خانواده‌اش را از فروپاشی نجات دهد. گرچه این فیلم فیلمی ساده بود اما تاثیر بسیار بزرگی در زندگی هنری او داشت. مخصوصا اینکه این فیلم نامزد دریافت چهار جایزه اسکار شد و جنیفر لارنس هم نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول شد.


3. گروگان – 2005 – Hostage

ژانر: اکشن، جنایی

کارگردان: فلورنت امیلیو سیری (Florent Emilio Siri)

بازیگران: بروس ویلیس، بن فاستر، میشل هورن

تریلر فیلم

بروس ویلیس در این فیلم نقش جف تلی را ایفا می کند، یک افسر دپارتمان پلیس که پس از شکست یکی از ماموریت های نجات گروگان استعفا داده و به همراه خانواده در حومه شهر استراحت می کند. او که تصور می کند از آشوب دور شده با رخ دادن جریانی در این شهر کوچک مجددا به دنیای آشوب بازمی گردد. اکنون با تهدید خانواده اش باید میان نجات گروگان ها یا کمک به مجرمین و نجات خانواده اش یکی را انتخاب کند.


4. سوسپیریا – 2018 – Suspiria

ژانر: ترسناک، فانتزی

کارگردان: لوکا گوادانینو (Luca Guadagnino)

بازیگران: داکوتا جانسون، کلویی مورتس، تیلدا سوئینتن

تریلر فیلم

فیلم کلاسیک “سوسپیریا” ساخته “داریو آرجنتو” (Dario Argento) در سال ۱۹۷۷ یک فیلم دیدنی است اما نسخه بازسازی شده آن در سال ۲۰۱۸ توانست یک فیلم منحصر به فرد باشد.

سوزی بانیون رقصنده‌ای است که به آکادمی رقص معروف برلین می‌رود غافل از اینکه به دنیای تاریکی قدم می‌گذارد. یک فیلم تاریک و تکان دهنده که با نسخه کلاسیک جالوی خود توانست نظر منتقدین را جلب کند و به یکی از  بهترین فیلم‌های ترسناک سال‌های اخیر بدل شود.


5. عشق و دوستی – 2016 – Love & Friendship

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: ویت استیلمن (Whit Stillman)

بازیگران: کیت بکینسیل، خاویر ساموئل، جیمز فلیت

تریلر فیلم

اگرچه از رمان‌های جین آستن اقتباس‌های بسیاری انجام گرفته اما تعداد اندکی از آنها توانسته فضای اصلی رما‌ ها را زنده کند. در این فیلم از ویت استیلمن، شاهد یک زن حسابگر به نام “بانو سوزان” هستیم که تصمیم دارد برای خود و دخترش همسر پیدا کند. “بانو سوزان” زنی میانسال است که برای ادامه زندگی نزد اقوام همسر مرحوم خود می‌رود اما حضور او در این محل اتفاقاتی را پدید می‌آورد. این فیلم با فضایی تاریخی و بازی‌های کارشده، داستان جالب توجهی را دنبال می‌کند که شما را تحت تاثیر قرار داده و احساساتتان را درگیر می‌کند.


6. انتخاب غلط – 2018 – Blindspotting

ژانٰر: درام، کمدی، جنایی

کارگردان: کارلوس لوپز (Carlos López)

بازیگران: دیوید دیگز، رافائل کازال، جانینا گاوانکار

تریلر فیلم

فیلمی که از آغاز تا پایان یک معجزه است، هر لحظه آن پرانرژی و دیدنی است که هم خشم‌تان را برمی‌انگیزد و هم شما را به خنده می‌آورد. دیوید دیگز، با اجرای زیبایش، نقش کولین را بازی می‌کند، مردی که در آخرین روزهای عفو مشروط شاهد تیراندازی یک پلیس به یک فرد است. درک تدریجی کولین نسبت به این حادثه و تحمل آن تحت تاثیر رابطه‌اش با بهترین دوستش مایلز قرار می‌گیرد.


7. پروژه سالنامه – Project Almanac – ۲۰۱۵

ژانر: درام، علمی-تخیلی

کارگردان: دین ایزرالایت (Dean Israelite)

بازیگران: جانی وستون، سام لرنر، سوفیا

تریلر فیلم

یک فیلم علمی تخیلی درباره یک دانش آموز دبیرستانی و مخترع تازه کار که از پروژه به جا مانده پدرش یک ماشین زمان می‌سازد. او و دوستانش برای مقاصد شخصی خود از آن استفاده می‌کنند. مثلاً یکی برای امتیاز آوردن در لاتاری و دیگری برای انتقام از زورگیرش از آن استفاده می‌کند. آن‌ها به زودی متوجه می‌شوند سفر در زمان عواقبی دارد.


8. مادر – Mother – ۲۰۰۹

ژانر: درام، معمایی، هیجان‌انگیز

کارگردان: بونگ جون-هو (Bong Joon-ho)

بازیگران: کیم های-جا، وون بین، جین گو

تریلر فیلم

یک تریلر جذاب که نقش اصلی مادر آن در یک ماجراجویی است تا ثابت کند پسر عقب مانده‌اش به قتلی که متهم شده دست نزده است. شخصیت پر رمز و راز آن با بازی “کیم هایه جا” نماد مادری در آثار خانوادگی است، و حالا در یک اثر انتقام جویانه حضور دارد. در چهارمین فیلم بونگ صحنه‌های ماورایی ترسناک زیادی وجود ندارد، فقط صحنه‌های ترسناک است که انسان می‌تواند دیگری را به آن وارد کند.


9. حیدر – ۲۰۱۴ – Haider

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: ویشال بهاردواج (Vishal Bhardwaj)

بازیگران: شاهد کاپور، عرفان خان، شرادها کاپور

تریلر فیلم

جنگ و مذاکره ای که بر سر شهر کشمیر در مرز میان کشور هند و پاکستان وجود دارد سال هاست که به یکی از موضوعات صنعت فیلم سازی تبدیل شده و “حیدر” یکی از آن فیلم هایی است که به روایت داستان پسری می پردازد که به دنیال یافتن پدرش به این شهر آمده و می داند که عمویش در ناپدید شدن پدر او نقش مهمی داشته است.


10. خانه – 2015 – Home

ژانر: کمدی، ماجراجویی، خانوادگی

کارگردان: تیم جانسون (Tim Johnson)

صداپیشگان: ریانا، جنیفر لوپز، جیمز پارسونز

تریلر فیلم

گروهی از نژادهای بیگانه به نام بوو (Boov) به رهبری کاپیتان اسمک (Smek) از ترس بزرگترین دشمنشان به نام گورگ،با فرار به زمین می خواهند که قسمت اعظم زمین را از موجودات دیگر پاکسازی کرده و زمین را خانه خود کنند. آن‌ها نقطه به نقطه شروع به جابجا کردن بشر زمینی می‌کنند.در این میان یک دختر باهوش و تند و تیز به نام تیپ که از کاروان انسان‌ها جا مانده‌است به همراه یک بوو متفاوت و خوش قلب به نام Oh برای جلوگیری از تصرف فضایی‌ها کارهایی انجام می دهند و هر دو باهم در جستجوی مادر تیپ از آمریکا رهسپار آنسوی کرهٔ زمین(استرالیا)که تبعیدگاه انسان هاست می‌شوند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم