بدترین و بهترین کارهای شخصیت شلدون در سریال “نظریه بیگ‌بنگ” (Big Bang Theory)

شلدون کوپر شخصیتی بی تفاوت، بچگانه، لجباز و مغرور است که اغلب در روابط اجتماعی و عاطفی مشکل دارد. گرچه این موضوع شخصیتش را بامزه‌تر می‌کند اما در زندگی واقعی جالب نیست.

گرچه او همیشه در کنار عزیزانش است اما به این معنا نیست که آنطور که باید توجه نشان دهد. به همین دلیل در اینجا می‌خواهیم بهترین و بدترین کارهای شولدن در قبال دوستانش را نشان دهیم. با پروشات همراه باشید.

نکته: این مقاله حاوی اسپویل داستان سریال است.


10. بدترین: به ایمی توهین می‌کند

در طول سریال شلدون بارها نشان داده که نه تنها در درک احساساتش بلکه در اظهار آنها نیز مشکل دارد. با وجود تلاش‌ها سال‌هایش هنوز نتوانسته بر این مشکل غلبه کند. او در پایان فصل هشتم به دوست دخترش ایمی پیشنهاد ازدواج می‌دهد. وقتی ایمی از او زمان می‌خواهد تا فکر کند، شلدون عصبی شده و می‌گوید  ساعت بیولوژیکی ایمی سریع‌تر از او پیش می‌رود. ایمی هم او را نابالغ خوانده و از او جدا می‌شود.

همچنین بخوانید: 8 کاراکتر در کمدی‌های تلویزیونی سیتکام که هیچوقت تکراری نمی‌شوند


9. بهترین: به ایمی می‌گوید دوستش دارد

با وجود اینکه این دو رابطه پر فراز و نشیبی دارند اما شلدون قلبا ایمی را دوست دارد. ایمی شلدون را از پوسته خودش درآورد و به او یاد داد تا احساساتش را بشناسد و آن را نشان دهد.

وقتی گروه می‌خواهند دوباره جشن فارغ التحصیلی بگیرند، شلدون خیلی استرس دارد. وقتی ایمی آرامش می‌کند شلدون می‌گوید او را دوست دارد. با شنیدن این حرف به ایمی حمله عصبی دست می‌دهد اما لحظه شیرینی است.


8. بدترین: برای دزدیدن ماسک ارباب حلقه‌ها تلاش می‌کند

شلدون لجباز و لجوج است و از اینکه برای رسیدن به خواسته‌اش محدودیت‌های اجتماعی را زیر پا بگذارد نمی‌ترسد. وقتی گروه ماسک “ارباب حلقه‌ها” (The Lord Of The Rings) را می‌خواهند او هم اصرار می‌کند و با اعتراض دوستانش روبرو می‌شود. اما برای داشتن آن هرکاری می‌کند، حتی سرقت آن از پنی درحال خواب و دزدی از لئونارد.


7. بهترین: عمداً در مقبل ویل ویتون شکست می‌خورد

در فصل سوم شلدون در رقابت کتاب کمیک با “ویل ویتون” (Will Wheaton) روبرو می‌شود و امیدوار است از بازیگر “استار ترک” (Stark Trek) انتقام بگیرد چون در کودکی او در یک مراسم شرکت نکرده بود.

وقتی آن دو یکدیگر را دیدند ویتون گفت به خاطر مرگ مادربزرگش به آن مراسم نیامد. شلدون که تحت تأثیر قرار گرفت اجازه داد ویتون برنده شود. درحالی که شلدون به ندرت مهربانی نشان می‌داد.


6. بدترین: بدون اطلاع پنی آپارتمان او را تمیز می‌کند

محدودیت‌ها و قوانین اجتماعی هرگز برای شلدون مهم نیستند و به همین دلیل هرکاری که دوست دارد انجام می‌دهد. مثلاً وقتی متوجه می‌شود آپارتمان پنی کثیف است شبانه می‌رود تا آن را تمیز کند.

پنی وقتی متوجه می‌شود شلدون و لئونارد چکار کرده‌اند عصبانی شده و از آن‌ها می‌خواهد کلید یدک را پس بدهند. این مثال بارزی از تلاش شلدون برای اعمال نظرش بر بقیه است.

همچنین بخوانید: 65 سریال تلویزیونی که پیش از مرگ باید تماشا کنید


5. بهترین: پس از مرگ مادر هاوارد به او دلداری می‌دهد

شلدون رفته رفته نشان می‌دهد که بیشتر به احساسات بقیه توجه می‌کند. در فصل 8 مادر هاوارد ناگهان از دنیا می‌رود. شلدون به جای خونسردی با گفتن این جمله همه را شوکه می‌کند: “من وقتی پدرم را از دست دادم هیچ دوستی نداشتم تا به من کمک کند. اما تو داری.”

این همدردی به ندرت از شلدون دیده می‌شود اما با این حرف نشان می‌دهد که برخلاف رفتارش با دوستان چقدر به آنها اهمیت می‌دهد.


4. بدترین: وقتی مریض است انتظار دارد همه به او توجه کنند

شلدون وقتی مریض می‌شود بچه بازی درمی آورد، نه تنها انتظار دارد لئونارد برایش سوپ پخته و از او مراقبت کند، بلکه انتظار دارد دوستانش لالایی بچگی که مادرش می‌خواند را برایش بخوانند.

این رفتار آنقدر ادامه پیدا می‌کند که دوستانش از او دوری می‌کنند و یک بار به دیدن فیلم “سیاره میمون‌ها” (Planet of the Apes) می‌روند تا اطراف او نباشند.


3. بهترین: وقتی شانه پنی از جا درمی‌رود از او مراقبت می‌کند

گرچه شلدون در مواقع بیماری از دیگران انتظار مراقبت دارد اما ظاهراً همین رفتار را در قبال دیگران نشان می‌دهد. وقتی پنی توی حمام افتاده و شانه‌اش از جا درمی رود. شلدون به او کمک می‌کند تا لباس پوشیده و او را به بیمارستان می‌برد.

بعد نه تنها برایش فرم پر می‌کند بلکه او را در تخت می‌خواباند. حتی لالایی بچگی خودش را برای پنی می‌خواند.


2. بدترین: بیل گیتس را به خاطر تمرکز بر کارهای خیریه نقد می‌کند

توجه شلدون به خودش و نیازهای خودش باعث شده در قبال بقیه بی‌تفاوت باشد. مثلاً وقتی لئونارد می‌گوید بیل گیتس در دانشکده‌شان سخنرانی خواهد داشت، شلدون به آنجا رفته و از بیل گیتس گله می‌کند که به جای تمرکز بر خیریه بر نرم افزارش تمرکز کند.

درنتیجه یک مشت نوش جان می‌کند. این صحنه واقعاً دیدنی است چون فقط به خودش فکر کرده و نتیجه‌اش را دیده است.

همچنین بخوانید: رده‌بندی بهترین فیلم‌های استیون اسپیلبرگ برای فیلمسازان


1. بهترین: به عنوان عذرخواهی برای ایمی تاج می‌خرد

در طی سریال شلدون یاد می‌گیرد به جای خودخواهی بیشتر به حرف بقیه گوش دهد. درنتیجه به نیازهای عاطفی عزیزانش پاسخ می‌دهد. این موضوع در رابطه‌اش با ایمی به او کمک می‌کند.

پس از چاپ شدن تحقیقات ایمی در یک مجله علمی، شلدون موفقیت او را دست کم گرفته و با او دعوا می‌کند. بعد به عنوان عذرخواهی برایش تاج می‌خرد. از واکنش ایمی پیداست که خیلی خوشحال شده و این موضوع نشان می‌دهد که شلدون با وجود خودخواهی‌اش به اشتباهاتش اعتراف می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم