15 اشاره به “بریکینگ بد” در سریال “بهتره با ساول تماس بگیری” (Better Call Saul)

در سریال “بریکینگ بد” (Breaking Bad) توجه “وینس گیلیان” (Vince Gilligan) و همکارانش به جزئیات بی رقیب بود. سریال “بهتره با ساول تماس بگیری” (Better Call Saul) که چند سال پیش از حوادث “برکینگ بد” را نشان می‌دهد، این حقیقت را ثابت می‌کند. این سریال درباره جیمی مک گیل (که به زودی به ساول گودمن بدل می‌شود) بوده و پر از ارجاعات مختلف به سریال “برکینگ بد” است. به همین دلیل می‌خواهیم 15 اشاره هوشمندانه به “برکینگ بد” در این سریال را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.

هشدار: خطر اسپویل هر دو سریال وجود دارد.


15. “کوین کاستنر” (Kevin Costner)

در صحنه‌ای از “برکینگ بد”، ساول به والت گفت که یک بار زنی را متقاعد کرده که “کوین کاستنر” است و در پایان فصل اول “بهتره با ساول تماس بگیری” همان صحنه را می‌بینیم. اگر فکر کرده بودیم ساول دروغ گفته، در اشتباه بودیم.

همچنین بخوانید: جزئیاتی از شخصیت ساول گودمن در سریال برکینگ بد (Breaking Bad)


14. رستوران

اگر رستورانی که جیمی برای اولین بار کتلمن را می‌بیند برایتان آشناست، اشتباه نکرده‌اید. این رستوران لیولا در “برکینگ بد” است که مایک در آنجا جسی و لیدیا را می‌بیند. اینجا در واقع یک رستوران واقعی در البوکرکی است. به علاوه مایک در هر دو سریال عاشق ساندویچ پنیر پیمنتو است.


13. آدرس نامعلوم

در “بهتره با ساول تماس بگیری” دفتر جیمی در بلوار ژوان تابوی 160 است. شاید یادتان باشد که گیل بتیکر، شیمیدان “برکینگ بد” هم در همان بلوار زندگی می‌کند. طرفداران “برکینگ بد” از دیدن این شیمیدان در فصل 4 “بهتره با ساول تماس بگیری” متعجب می‌شوند.


12. ارتباط ایگناسیو

وقتی ساول به دلیل کممک نکردن توسط والت و جسی ربوده می‌شود برای زنده ماندن هرکاری می‌کند و یکی از نام‌هایی که از دهانش خارج می‌شود ایگناسیو است. ایگناسیو کیست؟ همانطور که در “بهتره با ساول تماس بگیری” می‌بینیم، منظورش ناچو یکی از شخصیت‌های مکمل سریال است. ناچو همان ایگناسیو است که با جیمی/ساول رابطه نزدیکی دارد.


11. حیله‌های مسخره

دوباره به اولین دیدار والت، جسی و ساول برمی گردیم. وقتی ساول قبول می‌کند به والت و جسی کمک کند درحالی که دستانش بسته است از آن‌ها می‌خواهد هرکدام یک دلار توی جیبش بگذارند تا از نظر حقوقی مشکلی نداشته باشد. انگار او این ایده را از کیم گرفته که وقتی فهمید ساول دروغ می‌گوید از او خواست اسکناسی بدهد تا همه چیز حقوقی پیش برود.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های آرون پل (بازیگر نقش جسی در برکینگ بد)


10. مشکلات قبلی

حالا که از دیدار اول صحبت شد، باید بگوییم از آنجا متوجه می‌شویم که وقتی ساول به والت و جسی گفت زانویش مشکل دارد لاف نمی‌زد. چون در فصل اول “بهتره به ساول تماس بگیری” با نزدیک شدن پلیس همان حرف را میزند. ظاهراً در گذشته برای پول در آوردن روی صحنه کار می‌کرد و بلایی سرش آمد.


9. گفتگو کنار ماشین

ساول گودمن یک کادیلاک سفید مدل 1997 سوار می‌شود و جیمی مک گیل هم یک سوزوکی زرد با در قرمز. در “بهتره با ساول تماس بگیری” جیمی را می‌بینیم که کنار یک کادیلاک سفید ماشینش را پارک می‌کند.


8. خانه سالمندان

در “بهتره با ساول تماس بگیری” جیمی برای یافتن مشتری برای پرونده‌های قانونی جدید به خانه سالمندان سر میزند و کاسا ترانکویلا یکی از این مکان‌هاست. اگر این نام برایتان آشناست باید بدانید در “برکینگ بد” هکتر سالامانکا در آنجا بود و دشمنش گاس فرینگ را آنجا می‌کشد. از آنجاییکه در “بهتره با ساول تماس بگیری” با دلیل فلج شدن هکتور آشنا می‌شویم پس چنین صحنه‌ای جالب است.


7. سم تو چیست؟

در سریال “برکینگ بد” گاس با سمی کردن بطری تکیلا به سراغ دان الادیو می‌رود و در “بهتره با ساول تماس بگیری” هم جیمی و کیم با آن به سراغ کن می‌روند. انگار کن بدشانس است چون در “برکینگ بد” هم قربانی خشک هایزنبرگ بود و والت ماشین او را آتش زد.

همچنین بخوانید: معرفی 15 سریال جذاب و دیدنی شبیه برکینگ بد (Breaking Bad)


6. عروسک خوک

گرچه مایک بی رحم است اما برای نوه‌اش کایلی هرکاری می‌کند. او در “بهتره با ساول تماس بگیری” یک عروسک صورتی خوک به نوه‌اش هدیه می‌دهد که در “برکینگ بد” هم آن را می‌بینیم. وقتی مرگی در شرف وقوع است با این عروسک حواس‌ها را پرت می‌کند.


5. بازی با کلمات

اولین حروف عنوان اپیزودها در فصل دوم “بهتره با ساول تماس بگیری” عبارت FRING’S BACK را به وجود می‌آورند. این ترفندی است که قبلاً هم به کار رفته بود و اولین حروف چهار قسمت فصل دو “برکینگ بد” عبارت Seven Thirty-Seven Down Over ABQ را ایجاد کردند. در فصل آخر هم هواپیمای 737 به سمت البوکرکی می‌رود.


4. میز هشت ضلعی

از آنجاییکه در دفتر ساول در “برکینگ بد” اشیای عجیب زیادی وجود دارد، شاید میز کار هشت ضلعی او را نبینید. ظاهراً این میزکار اول آنجا نبود چون در “بهتره با ساول تماس بگیری” در دفتر کیم است. گرچه این موضوع به گذشته تعلق دارد اما اشاره به ان جالب است.


3. شب فیلم دیدن

اسم شرکت Ice Station Zebra Associates که ساول با آن برای والت پولشویی می‌کند هم جالب است. همانطور که در “بهتره با ساول تماس بگیری” می‌بینیم، Ice Station Zebra فیلم موردعلاقه کیم است، چون پدرش آن را دوست داشت. گرچه کیم در “برکینگ بد” حضور ندارد اما جزئیات کوچکی به او اشاره می‌کنند.


2. طراحی صحنه

شاید کریزی-ایت مرده باشد اما در “بهتره با ساول تماس بگیری” دیده می‌شود. ونی که پشت آن می راند لوگوی Tampico Furniture را نشان می‌دهد که روی یونیفورم او هم دیده می‌شود. در “برکینگ بد” دیدیم که والت تخت والتر جونیور را از این شرکت آورد، اما متاسفانه هیچ چیز نتوانست کریزی-ایت را نجات دهد.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی شخصیت هانک در سریال بریکینگ بد (Breaking Bad)


1. مراقب حشرات باش

پیش از اینکه مایک فیلی را ترک کند و به البوکرکی برود، یک کارمند بار به او گفت مراقب تارانتولاها (نوعی عنکبوت) باشد. این عنکبوت بعدها در “برکینگ بد” نقش مهمی دارد، چون یک پسر جوان آن را سر راه والت و تاد قرار می‌دهد. تاد برای جلب توجه والت و از آنجایی که می‌داند شاهدی نیست، در اقدامی خونسردانه و شوکه کننده به پسر جوان شلیک می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم