10 حقیقت پنهان درباره بازیگران سریال “13 دلیل برای اینکه” (Thirteen Reasons Why)

شاید سریال “13 دلیل برای اینکه” به پایان رسیده باشد اما هنوز تاثیرش بر جامعه حس می‌شود. این سریال به خاطر شیوه پرداختن به موضوعاتی مانند خودکشی، زورگیری و تجاوز جنسی بحث برانگیز بود. جالب اینجاست به گفته نتفلیکس این سریال اصلاً قرار نبود سریال باشد.

قرار بود فیلم آن با حضور “سلنا گومز” (Selena Gomez) در نقش هانا بیکر ساخته شود. سپس قرار شد مینی سریال آن ساخته شود، اما این مینی سریال در سه فصل ادامه پیدا کرد و تماشاگران مجذوب شخصیت‌ها و بازیگرانش شدند. در اینجا 10 حقیقت پنهان درباره بازیگران سریال را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. “کریستین ناوارو” (Christian Navarro) پس از حضور در این سریال رانندگی یاد گرفت

“کریستین ناوارو” بازیگر نقش تونی پادیلا که در بیشتر قسمت پشت فرمان فورد موستانگ 1968 رانندگی می‌کند تا پیش از آن رانندگی بلد نبود. او در مصاحبه گفت تهیه کننده هزینه کلاس‌های رانندگی و گواهینامه‌اش را پرداخت کرد. او گفت: “وقتی قرار شد رانندگی کنم گفتم من را اشتباهی انتخاب کردید. اما آنها خیلی مهربان بودند و می‌خواستند نقش را به من بدهند. بنابراین هزینه کلاس‌های رانندگی و گواهینامه‌ام را پرداخت کردند. حالا من گواهینامه دارم!”

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های اورجینال شبکه نتفلیکس در سال 2018


9. “کاترین لانگفورد” (Katherine Langford) با اسکایپ تست داد

لانگفورد در نقش هانا بیکر درخشید اما خیلی‌ها نمی‌دانند که او پیش از این نقش اصلاً آمریکا نبود چون اهل پرث، استرالیاست. به همین دلیل تهیه کنندگان قبول کردند با اسکایپ تست دهد. بعد از قبول نقش به مدت شش ماه به آمریکا رفت.

به گفته خودش تهیه کننده‌ها بارها با او تماس گرفته و از او تست گرفتند تا از انتخابشان مطمئن شوند. به خاطر رد شدن در تست‌های دیگر می‌ترسید اما این تماس سرنوشت ساز زندگی‌اش را دگرگون کرد و قبول شد.


8. دختر “کوین بیکن” (Kevin Bacon) جز بازیگران است

“کویت بیکن” پس از نقش آفرینی در فیلم‌های موفق دهه 90 و سال‌های 2000 ستاره شد و این سنت در خانواده‌اش ادامه یافت. چون بازیگر شخصیت اسکای دختر “کوین بیکن” است. او “سوزی بیکن” (Sosie Bacon) نام دارد که در نقش پیشخدمت و دانش آموز دبیرستان لیبرتی درخشید. اسکای سابقه افسردگی و خودکشی دارد اما با دیدن کلی و عشق او به آرامش می‌رسد.


7. “دیلن مینت” (Dylan Minnette) پوسترهای اتاق کلی را خودش انتخاب کرد

اتاق کلی مثل اتاق همه نوجوان‌ها پر از پوستر است که تمامشان را خود بازیگر انتخاب کرد. تهیه کننده‌ها هم ین قدرت انتخاب را به او دادند و مینت پوستر گروه‌های محبوبش مانند The Shins, Bon Iver, The Cure, Arcade Fire را انتخاب کرد. او حتی گفت دوست داشت پوستر خیلی از سلبریتی ها را بچسباند اما فضا کافی نبود.


6. “دیلن مینت” و “هانا پین” (Hannah Payne) قبلاً باهم همکاری داشتند

برخی از ستاره‌های این سریال قبلاً باهم همکاری داشتند. مثلاً “هانا پین” بازیگر نقش استفانی در قسمتی از “نجاتم بده” (Save Me) با مینت همکاری داشت. متاسفانه آن سریال ادامه نیافت و این دو مسیرشان جدا شد. بنابراین پین از همکاری دوباره با مینت خوشحال بود و گفت: “وقتی اسم او را در لیست بازیگران دیدم خوشحال بودم. چه چیزی بهتر از همکاری دوباره با او؟”

همچنین بخوانید: لیست دست‌کم گرفته‌شده‌ترین فیلم‌ها با موضوع قاتلین سریالی که باید تماشا کنید


5. بعضی از بازیگران خالکوبی مشترک داشتند

بازیگران سریال آنقدر بهم نزدیک بودند که خالکوبی مشترک داشتند. “تامی دورفمان” (Tommy Dorfman)، “آلیشا بو” (Alisha Boe) و “برندون فلین” (Brandon Flynn) پس از فصل اول خالکوبی مشترک روی مچشان انجام دادند. تهیه کننده “سلنا گومز” هم همین کار را کردند. این خالکوبی نشانه پیروزی با وجود افسردگی و غلبه بر افکار خودکشی است.


4. “دیلن مینت” مایکل اسکافیلد سریال بود

“ونتورت میلر” (Wentworth Miller) بازیگر محبوب نقش مایکل اسکافیلد بود اما “دیلن مینت” هم این نقش را بازی کرد چون در پنج قسمت و در صحنه‌های فلش بک نقش کودکی او را بازی کرده بود.

اما این تنها نقش مهم این بازیگر جوان در هالیوود نیست. چون پیش از “13 دلیل برای اینکه” در 25 سریال و 13 فیلم جضور داشت. این ارقام برای یک بازیگر 23 ساله رزومه خوبی است.


3. هفت تن از بازیگران حین فیلمبرداری در یک آپارتمان زندگی می‌کردند

کم پیش می‌آید که بازیگران یک سریال در یک مکان زندگی کنند اما این اتفاق در حین ضبط این سریال رخ داد. چون سریال در کالیفرنیا ضبط می‌شد و بازیگران باید حضور می‌داشتند. “مایلز هایزر” (Miles Heizer) بازیگر نقش الکس استندال گفت: “هیچکدام از ما ساکن آن شهر نبودیم و باید به آنجا می‌آمدیم. بنابراین هفت تن از ما تصادفاً در یک آپارتمان زندگی می‌کردیم.”


2. “کاترین لانگفورد” نقش دختر تونی استارک را بازی کرد اما صحنه‌های مربوط به او حذف شدند

در سال 2018 لانگفورد نقش دوران نوجوانی دختر تونی استارک یعنی مورگان را در فیلم “انتقام‌جویان: پایان بازی” (Avengers: Endgame) ایفا کرد اما صحنه‌های او حذف شدند.

به گفته تهیه کنندگان تغییر در بازیگر نقش دختر تونی استارک تماشاگران را گیج می‌کرد و به همین دلیل صحنه‌های اجرای لانگفورد حذف شد. همچنین معتقدند بودند که نسخه نوجوانی انچنان با این شخصیت خو نگرفته بود. اما لانگفورد گفته که دوست دارد در آینده به این نقش بازگردد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین سریال‌های اورجینال شبکه نتفلیکس به انتخاب پروشات


1. “دیلن مینت” یک گروه تشکیل داد

در سال 2017 مینت به همراه “بریدن لماسترز” (Braeden LeMasters) و “کول پرستون” (Cole Preston) گروهی به نام Wallows تشکیل داد. مینت و لماسترز در نه سالگی باهم آشنا شده و به موسیقی راک کلاسیک علاقه داشتند. سال‌ها بعد تصمیم گرفتند به همراه دوست دیگرشان پرستون گروه تشکیل دهند.

یک سال پس از تشکیل گروه با آتلانتیک رکوردز قرارداد بستند و در سال 2019 آلبوم Nothing Happens و در سال 2020 آلبوم Remote را تولید کردند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم