10 مورد از اشتباهات دکوراسیون که باعث ایجاد مشکل در میان زوج‌ها می شود

10 مورد از اشتباهات دکوراسیون که باعث ایجاد مشکل در میان زوج‌ها می شود

در مورد دکوراسیون منزل، چه نظر خود را اعمال کنید و چه نظر طرف مقابل را قبول کنید، برخی از اشتباهات دکوراسیون، هرچند کوچک باشند ممکن است دعواهای بزرگی ایجاد کنند.

شاید خیلی وقت است که باهم زندگی می کنید و شاید هم مدت زمان کوتاهیست، اما هنوز نمی دانید که چرا با چیزهای کوچک یکدیگر را عصبی می کنید. اما دکوراسیون منزل می توانید باعث بروز مشکلاتی میان شما باشد. اگر این کار را درست انجام دهید هردویتان حس می کنید که به تصمیم تان احترام گذاشته شده و در خانه احساس آرامش می کنید. اما اگر آن را اشتباه انجام دهید یکی از شما فکر می کنید که حضورش درخانه نادیده گرفته می شود.

توصیه های زیر از یک طراح و یک روانشناس گرفته شده است، آن ها را خوانده و ببینید مشکل چیست، شما مقصرید یا طرف مقابل، و آن را حل کنید.


1. از صحبت کردن درباره مبل خودداری می‌کنید

شاید عجیب به نظر برسد اما مبل جای مهمیست که شما و همسرتان بخش زیادی از زمان تان را در آن جا صرف می کنید، البته به غیر از تخت خواب. بنابراین باید نظر هر دویتان مهم باشد. طبق گفته جین گریر”یکی از اشتباهات این است که یکی از زوج ها که مبا را خریده و با خود آورده حس می کند که طرف مقابل هم مجبور است آن را  دوست بدارد.”بنابراین به جای اینکه باهم مشورت کنند آن را هرجا که دوست دارند می گذارند.
اگر تابحال به این موضوع توجه نکرده اید هنوز هم دیر نشده، مثلا می توانید بپرسید که آیا این مبل را می پسندد؟ آیا می خواهد مبل دیگری خریداری کنید؟


2. استفاده از تابلوهای نقاشی منظره خسته‌کننده

اثار هنری نباید به عنوان یک اثر استفاده شوند بلکه احساس شما و طرف مقابل تان را نشان دهند و به ان حس خوبی داشته باشید.
در انتخاب آثار هنری برای منزل، نظر هر دویتان مهم است، سعی کنید چیزی انتخاب کنید که نشان دهنده احساس تان باشد و داستانی پشت خود داشته باشد، که به رابطه شما هم مربوط باشد. در اتاق خواب، بجای استفاده از مناظر خسته کننده، از تصاویری استفاده نمایید که احساس تان را تحریک نماید.


3. نداشتن فضای خصوصی

بله درست است که شما عاشق هم هستید، اما هر فردی به فضای خصوصی نیاز دارد، بنابراین یک فضای کوچک از منزل را برای خود یا طرف مقابل تان اختصاص دهید و از آن لذت ببرید.
این فضای خصوصی می تواند یک اتاق مطالعه یا اتاق کار، قسمتی از اتاق خواب یا یک صندلی مخصوص در هال باشد. هرجایی که می توانید استراحت کنید، کتاب بخوانید و یا تلویزیون تماشا کنید.


4. یک میز عسلی شلوغ و به‌هم ریخته

میز عسلی کنار تخت تان اولین چیزی است که هرروز صبح بعد از بیدارشدن میبینید و اخرین چیزیست که هرشب قبل خواب به چشم تان می خورد. بنابراین اگر روی ان قبض های پرداخت نشده، کارت شارژ و یا کتاب های خوانده نشده را قرار دهید، به هردویتان استرس وارد می کند. پش ان را خالی کنید و فقط تنها کتابی که قبل از خواب می خواندید را  روی ان قرار دهید. تا چیزی باقی نماند که شما را عصبی کرده و باعث شود به چیزی به غیر از رابطه تان فکر کنید.


5. تمام خانه طبق سلیقه یک نفر چیده شده است

شما درکنار هم زندگی می کنید بنابراین باید محیط خانه تان را طبق سلیقه یکدیگر بچینید. مثلا اگر شما عاشق گیتار هستید، کل هال را با کلکسیون گیتار خود پر نکنید و یا همه جای خانه عکس گیتار قرار ندهید. بلکه خانه را طبق سلیقه و علایق خود و طرف مقابل بچینید و تعادل را رعایت کنید.


6. روی میز غذاخوری چیزهای مختلف قرار دهید

معمولا همه ما عادت داریم که هرچیزی که اضافه است را روی میز قرار دهیم، اما طبق گفته های گریر، زمانی که شما و همسرتان وارد منزل می شوید، دیدن یک میز شلوغ استرس تان را بیشتر می کند.
این مسئله درمورد قسمت های دیگر خانه هم صدق می کند، پس از گذاشتن وسایل اضافی خودداری کنید تا خانه تان فضای آرامی داشته و استرس و نگرانی تان کم شود. در نتیجه آرام تر بوده و مشاجره هایتان نیز کاهش خواهد یافت.


7. به طرف مقابل اجازه دهیم که سلیقه‌اش را اعمال کند

فرض کنید شما سلیقه تان سنتیست در حالی که طرف مقابل تان سلیقه مدرنی دارد، پس باید راهی پیدا کنید که سلیقه هردویتان را ترکیب نمایید. گیر اعتقاد دارد که اگر فقط سلیقه یکی از دو طرف اعمال شود، طرف مقابل حس می کند تحت کنترل قرار گرفته است و در بلندمدت این احساسش به عصبانیت یا نفرت تبدیل می شود، زیرا فکر می کند که نظرش یا وجودش درآن خانه ضروری و مهم نیست و جایی برای او ونظراتش وجود ندارد.
پس باهم مشورن کنید و در قسمت هایی از خانه سلیقه هردویتان را استفاده نمایید، مثلا ممکن است همسرتان سرویس بهداشتی مدرن را ترجیح دهد، درحالی که شما آشپزخانه فرانسوی دوست دارید، بنابراین می توانید از سلیقه هردویتان استفاده کنید.


8. نگه داشتن یادگاری‌های روابط گذشته

شاید باور نکنید اما خیلی ها هستند که یادگاری ها و یا وسایلی از روابط گذشته خود را حفظ می کنند و به خانه جدید می آورند. مثلا یکی از مشتریانم یک تابلوی عکس بزرگ از خود و عشق سابقش داشت که زیر تخت نگه می داشت و بهانه اش هم این بود که می خواهد از قاب آن برای عکس خود و همسرش استفاده کند.در حقیقت تصویر یک رابطه شکست خورده را به یک رابطه جدید آورده بود.
پس هرچه که دارید همین الان از دستش خلاص شوید، مطمئنا اگر همسرتان فکر کند که تصویر لبخند برلب عشق سابق تان زیر تخت نیست، خیالش راحت تر خواهد بود.


9. لامپ‌های فلورسنت در اتاق خواب

حتی لامپ های فلورسنت کوچک و معمولی هم اصلا برای اتاق خواب مناسب نیستند و باعث خاموشی رابطه تان می شوند. پس سریع تر از دست آن ها خلاص شوید. به نظر بنکو این لامپ ها اصلا جذاب و مناسب اتاق خواب نیستند. پس آن ها را عوض کرده و از لامپ های جذاب و مناسب استفاده کنید.


10. نداشتن وسایل مشترک

درست است که هرکدام از شما وسایل خود را دارید اما داشتن وسایل مشترک شما را بهم نزدیک تر می کند. بنابراین باهم به خرید بروید و وسایل مشترک بخرید.
به عقاید هم احترام بگذارید. حتی گریر اعتقاد دارد که باید تفاوت های همدیگر را قبول کرده و ان ها را بپذیرید. سعی کنید چیزهایی را که همسرتان دوست دارد را دوست داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم