معرفی 10 شخصیت طنز در کمدی‌های شبکه HBO

شبکه HBO گرچه در خطر فراموش شدن قرار دارد اما بهترین کمدی‌های تلویزیونی را تولید کرده است. سال‌ها پیش از درخشش نتفلیکس، این HBO بود که موردتوجه قرار گرفت. این شبکه کابلی توانست با آزادی عمل در ژانرهای مختلف و محتوای نامحدود تجربه کسب کند.

برنامه “زیاد ذوق‌زده نشو” (Curb Your Enthusiasm) از “لری دیوید” (Larry David) ژانر کمدی را دگرگون کرد، “معاون رئیس‌جمهور” (Veep) با اقتباس از اثر سیاسی کنایی The Thick of It ساخته شد و “بری” (Barry) هم خلاقیت‌های زیادی را نشان داد. آثار طنز HBO شخصیت‌های طنز موفقی را معرفی کردند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. با پروشات همراه باشید.


10. جین کوسیناو در “بری” (Barry)

درحالی که “بیل هیدر” (Bill Hader) در “بری” اجرای اصلی را برعهده داشت اما این جین کوسیناو با بازی زیبای “هنری وینکلر” (Henry Winkler) بود که سریال را از آن خود کرد. در این سریال جین مانند پدر بی بود و خود را به عنوان فردی مزخرف معرفی کرد.

همچنین بخوانید: اگر فیلم‌های کوئنتین تارانتینو را دوست دارید این 10 فیلم را تماشا کنید


9. جرد دان در “سیلیکون‌ولی” (Silicon Valley)

در این سریال شخصیت‌های مختلفی هستند، از ریچارد منزوی تا دینش و گیلفویل شیطان پرست. اما بدون شک بامزه‌ترین شخصیت سریال جرد دان است که برای پیوستن به Pied Piper از Hooli گذشت. “زک وودز” (Zach Woods) این شخصیت بامزه را ایفا کرد که در صحنه‌هایش با زنان درخشان ظاهر می‌شد.


8. موری هیوئت در “پرواز همسرایان” (Flight Of The Conchords)

موری هیوئت با بازی درخشان “ریس داربی” (Rhys Darby) مدیر “پرواز همسرایان”، روزها در کنسولگری نیوزلند در نیویورک کار می‌کند و در این کار موفق‌تر است تا گروه. موری عاشق گروه است، اما در کار روزمره‌اش اصلاً قابلیت ندارد.


7. امی جلیکو در “روشنگری” (Enlightened)

یکی از سریال‌های دست‌کم گرفته‌شده کانال HBO با بازی “لورا درن” (Laura Dern) در نقش امی جلیکو به عنوان یک کارمند بلندپرواز که پس از ترک به محل کارش بازگشته و به جایگاه پایین‌تری نزول یافته است. درن در این سریال اجرای درخشانی داشت، اما سریال امتیاز بالایی نداشت و پس از دو فصل لغو شد.


6. لئون بلک در “زیاد ذوق‌زده نشو” (Curb Your Enthusiasm)

در فصل ششم این سریال “دیوید لری” به خانواده‌ای برمی‌خورد که خانه‌شان را در طوفان از دست داده‌اند و برادرشان لئون هم در لس آنجلس زندگی می‌کند. حالا او هم پیش لری است. اجرای درخشان “جی. بی اسموو” (J.B. Smoove) و خو گرفتنش با شخصیت دیوید این سریال را دیدنی کرد. گرچه او دیرتر به سریال ملحق شد اما حالا به سختی می‌توان این سریال را بدون او تصور کرد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های تاریخ سینما درباره غذا و آشپزی که باید تماشا کنید


5. بورات ساگدیف در “برنامه دا علی جی” (Da Ali G Show)

“ساشا بارون کوهن” (Sacha Baron Cohen) در این برنامه جذاب و دیدنی از HBO با شخصیت‌های مختلف روبرو می‌شود و سربه سر آن‌ها می‌گذارد. درحالی که علی جی، بورات و برونو از جمله شخصیت‌های مهم این برنامه هستند، اما خبرنگار قزاق چیز دیگری است.


4. لری سندرز در “برنامه لری سندرز” (The Larry Sanders Show)

“گری شندلینگ” (Garry Shandling) با اجرا در “برنامه لری سندرز” در مقابل “جفری تامبر” (Jeffrey Tambor) و “ریپ تورن” (Rip Torn) یکی از بهترین اجراهای تلویزیونی را ارائه داد. ارتباط او با همکاران و مهمان‌های برنامه این برنامه را دیدنی کرد.


3. کنی پاورز در “رو به مشرق و پایین” (Eastbound And Down)

“دنی مک براید” (Danny McBride) در نقش‌های فرعی کمدی‌های اپتاو حضور یافت و بعد فرصت حضور در این سریال به او داده شد. در این سریال کنی پاورز یک بازیکن شکست خورده است که به زادگاهش برمی گردد تا مربی ورزشی باشد. با بازگشت به دنیای حرفه‌ای بیسبال افق جدیدی روبروی او باز می‌شود و صحنه‌های خلق شده بسیار طنز هستند.


2. سلینا میر در “معاون رئیس جمهور” (Veep)

“جولیا لوئی-درایفوس” (Julia Louis-Dreyfus) با حضور در نقش اصلی این سریال سیاسی به چنان شهرتی رسید که دیگر در اغلب سریال‌های موفق حضور داشت. در آغاز سریال سلینا میر در دفتر معاون رئیس جمهور است اما بعدها رئیس جهور شده و پس از آن دنیای سیاست را ترک می‌کند. او در کل فیلم اجرای طنز و دلنشینی ارائه می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های رازآلود تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. لری دیوید در “زیاد ذوق‌زده نشو” (Curb Your Enthusiasm)

لری دیوید پس از فصل هفتم “ساینفلد” (Seinfeld) را ترک کرد و به صحنه استندآپ بازگشت و در سریالی از HBO حضور یافت که ادامه زندگی دیوید است. یک سریال با قسمت‌های نیم ساعته درباره زندگی دیوید تخیلی.

این شخصیت در تمام مسائل روزمره خود را وارد کرده و از هیچ محدودیتی نمی‌ترسد. به همین دلیل اصطلاحات او در سریال ورد زبان‌ها شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم